Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D40 of eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D40 of eos 400D

hoi allemaal,

mijn schoonvader is naar de winkel geweest om informatie in te winnen ivm de aankoop van een DSLR toestel

De winkelier kon geen D40 laten zien en wist ook niet wanneer deze leverbaar zou zijn ) 'problemen met de levering ???

dus
    D40 6.1mp +- 600€
    D40x 10.1 mp +- 1000€

cannon eos 400D kit 10.1 mp +- 840€

Mijn schoonvader neemt gewoon vakantiekiekjes , de winkelier zei 10.1 mp heb je nodig ??
    Ikzelf heb een D70 6.1mp en vindt dit goed genoeg

welke voorkeur hebben jullie
    omgeving mechelen woont hij , is er in de geburen ergens ne winkel om 1 van deze toestellen aan te schaffen.
    De winkel waar hij geweest is , was nelissen.
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

Re: D40 of eos 400D

Met 6 MP zal je vader waarschijnlijk al meer als genoeg hebben dus voor de 10 MP moet je het niet doen.

Mijn voorkeur gaat hier naar de 400D want dat is het beste toestel hier gezien de beperkingen van de D40 reeks.

Comment

Idem, de 400D, maar niet met de aangeboden kitlens.
      Ga voor een betere canon kwaliteitslens, gebruik hiervoor de zoekfunctie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sorvats Bekijk bericht
        dus
        D40 6.1mp +- 600€
        D40x 10.1 mp +- 1000€

cannon eos 400D kit 10.1 mp +- 840€
        Amai, dure winkel! Bij http://www.topfoto.de/ staat die D40x incl kitlens voor 800 EUR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk bericht
          Amai, dure winkel! Bij http://www.topfoto.de/ staat die D40x incl kitlens voor 800 EUR.
          Ja idd .. en bij "konijn" staat ie voor €869,-

& BTW .. "mijn" knoop is doorgehakt .. maandag heb ik een 400D ! (oa vanwege de grote keuze aan lenzen incl. 3rd party)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            maandag heb ik een 400D !
            Alvast proficiat!!!

Ikzelf zal helaas nog wel een tijdje (enkele maanden) moeten wachten! Ik ben met mijn vader gaan informeren in Topcamera. Toestel kost 789 euro, maar dan komen daar nog een geheugenkaart bij, een tas (met extra plaats voor latere aankopen zoals lens,..) en UV-protector.

Afgerond een bedrag van 900 euro. Dat is nog te doen, maar toch bijna een volledig maandloon.

Ik zou eens met de Lotto moeten meespelen! Als ik dan win, dan koop ik 2 toestellen: 1 voor mijn pa en 1 voor mezelf + nog verschillende lenzen, geheugenkaartjes, statief,...

Mister Canon
            Mijn foto's maak ik met een Canon eos 400D body en de standaardlens 18-55 mm en de Speedlite 430 EX II

Comment

De tas en filters (zoals UV-protector) kan je toch altijd later pas kopen. Toen ik mijn camera kocht (+2 lenzen), heb ik een tijdje een gewone heupzak gebruikt die ik al had om mijn materiaal in op te bergen. Ik gebruikte toen gewoon de bestaande verpakking (originele dozen van camera en lenzen) als 'beschermmateriaal'. Niet de meest ideale opbergmethode en wat tijdrovend als er van lens moest gewisseld worden, maar het ging ook wel.

Comment

Ik zou toch serieus ook even naar de Nikon D80 kijken.

Je moet de 400d niet vergelijken met de D40, maar de D80

Gr kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

D40 lees de reviews, betere invulflits en betere kitlens, gemakkelijk in gebruik zeker voor beginner, zie prijs foto rubens of grobet, D40 575 euro met kitlens canon D400 769 euro met kitlens, voor 200 euro verschil heb je al een telezoom erbij voor nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swa.M Bekijk bericht
                    D40 lees de reviews, betere invulflits en betere kitlens, gemakkelijk in gebruik zeker voor beginner, zie prijs foto rubens of grobet, D40 575 euro met kitlens canon D400 769 euro met kitlens, voor 200 euro verschil heb je al een telezoom erbij voor nikon
                    Dat is waar, maar kwaliteit is het zeker niet ! Vaak draait het toch uit op een andere lens kopen die beter is

Grtz
                    Nikon D50

Comment

Working...
                    X