Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sumiere test D2HS - Fuji S5 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sumiere test D2HS - Fuji S5 Pro

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    De sluitertijd was voor beide toestellen dezelfde op 1600 iso en op 3200 iso, tussen beide iso waarden was er natuurlijk een verschil, voor 1600 was dat 1/30, voor 3200 was het 1/50
    Als de beide toestellen op apperture priority stonden, dan is de shuttertijd de "speelbal" van de belichtingsautomaat. In de crops van Kariboe (ruis en bereik) is duidelijk te zien dat de Nikon bij deze beeldinhoud wat overbelicht. Een ietwat kortere (manuele) shuttersetting, zou het uitbranden vermijden en ook de grijswaarden in het ruisvergelijk wat lager zetten.."bereik" is relatief als enkel de bovengrens geevalueerd wordt.
    Last edited by erdna; 6 maart 2007, 10:54.

Comment

Maximum resolutie van zowel de D2XS als de Fuji S5 Pro blijkt toch dezelfde : 4288 x 2848
      Dus croppen zou geen probleem mogen geven, niet?
      Als je het zo stelt zeker niet...
      Maar ook mijn FUJI S2 geeft 12 MP-beelden af. Maar die pixels zijn beduidend minder van kwaliteit dan die van de 6 MP-opnames. M.a.w. ik blijf wat op mijn honger zitten i.v.m. die beruchte FUJI-interpolatie. Ze hebben wel 12 MP, maar het zijn eigenlijk 6MP donkergevoelige pixels + 6MP lichtgevoelige pixels. Is de kwaliteit van die 12 miljoen FUJI-pixels te vergelijken met de 10 miljoen echte NIKON-pixels van bv. de D200 ??? Of m.a.w. zal ik evenveel kwalitatief kunnen croppen uit een 12MP-Fujibeeld als uit een 10MP-D200beeld.

Of ben ik aan 't overdrijven en aan 't zagen
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Als je het zo stelt zeker niet...
        Maar ook mijn FUJI S2 geeft 12 MP-beelden af. Maar die pixels zijn beduidend minder van kwaliteit dan die van de 6 MP-opnames. M.a.w. ik blijf wat op mijn honger zitten i.v.m. die beruchte FUJI-interpolatie. Ze hebben wel 12 MP, maar het zijn eigenlijk 6MP donkergevoelige pixels + 6MP lichtgevoelige pixels. Is de kwaliteit van die 12 miljoen FUJI-pixels te vergelijken met de 10 miljoen echte NIKON-pixels van bv. de D200 ??? Of m.a.w. zal ik evenveel kwalitatief kunnen croppen uit een 12MP-Fujibeeld als uit een 10MP-D200beeld.

Of ben ik aan 't overdrijven en aan 't zagen
        Greetz, Kariboe
        Ik breng op de AGV al mijn materiaal mee, dan kunnen we testen naar hartelust
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Wat mij erg benieuwd is het verschil in Dynamisch bereik tussen de S5 en bijvoorbeeld een full-frame als de Canon 5D.

Opvallend is wel al het verschil tussen in Dynamisch bereik tussen de S5 en
          D2Hs.

Nu mag de prijs voor de S5 nog wel wat zakken, want vind hem toch nog altijd aan de hoge kant zeker gezien het verschil met de D200.

Comment

@Francis: misschien heb ik er naast gekeken maar zijn deze foto's, jpegs uit de camera of RAW omgezet naar Jpeg op de PC

Je bent vanaf nu mijn nieuwe beste vriend
            Last edited by JePe; 6 maart 2007, 17:15.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              @Francis: misschien heb ik er naast gekeken maar zijn deze foto's, jpegs uit de camera of RAW omgezet naar Jpeg op de PC

Je bent vanaf nu mijn nieuwe beste vriend
              Hehehehe . . . 'k zal't onthouden als ik nog eens een lensje van je overkoop
              Wat de foto's betreft, het zijn jpg's omgezet vanuit RAW via het programma Silky Pix.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Hehehehe . . . 'k zal't onthouden als ik nog eens een lensje van je overkoop
                Wat de foto's betreft, het zijn jpg's omgezet vanuit RAW via het programma Silky Pix.
                Heb je hem al eens op snelheid getest ? Hetzelfde als de S3 ?
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Heb je hem al eens op snelheid getest ? Hetzelfde als de S3 ?
                  Snelheid is iets beter, maar niet spectaculair . . . maar wat wel spectaculair verbeterd is, is het aantal foto's dat je na elkaar kan maken, naargelang de resolutie trek je tot 20 foto's na elkaar vooraleer de buffer vol is.

Comment

Ik vind het tof dat Francis de moeite (en moed) heeft genomen om direct wat resultaten online te zetten zonder eerst uitvoerig zelf te testen. Hiermee ook het risico lopend dat diverse mensen zijn dure speeltje direct afkraken met: valt me tegen, niet veel beter, enz. Immers wachten de meesten op de eerste resultaten en beslissen dan pas zelf.
                    Omdat anderen geen miskleun willen zijn posten ze wellicht alleen de mooiste plaatjes. Ik heb het gevoel dat francis de zaak eerlijk speelt. Daarbij zien wat mij betreft
                    de eerste resultaten er goed uit. Francis nogmaals bedankt
                    Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

Comment

Misschien nog een interessant linkje:

http://www.shadow.janikit.co.uk/fujinikondr.htm
                      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ja, dat spreekt duidelijk in het voordeel van de S5. Wat puurt deze camera toch een stuk meer uit de schaduwpartijen. Blijft dus grootste troef : het dynamisch vermogen.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Resultaten zien er goed uit. Zeker een aanrader voor mensen die minder tijd in RAW-conversie willen steken ...
                          Nu, één vraagje, wat is de verklaring dat Fuji Prox steeds met een nikon wordt vergeleken en zelden met een Canon ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Nu, één vraagje, wat is de verklaring dat Fuji Prox steeds met een nikon wordt vergeleken en zelden met een Canon ?
                            It depends! Op het forum van DPReview bvb wordt hij ook veel met de Canon 5D vergeleken.

Maar de vergelijking met Nikon is logisch: Fuji Sx Pro's baseren zich op een gekende Nikon-Body (S5 = D200), delen dezelfde lenzen en de heel wat fotografen bezitten zowel een Nikon als Fuji, waardoor vergelijkingen gemakkelijker zijn. Daarenboven (zouden ze moeten) liggen ze in elkaars buurt van prijsklasse (of evolueren ze ernaar toe) als de specs niet té veel verschillen.

Ik volg het Fuji-forum op Dpreview nu al een tijdje en het valt me op dat Prof's in Amerika in veel gevallen over zowel Canon als Nikon/Fuji beschikken, een fenomeen dat hier (tja met onze prijzen) minder voorkomt.
                            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Working...
                            X