Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
    Volgens diverse fotovakbladen en in de Focus van maart 2007 staat dat je toch écht in de MB-200 grip de orginele (NP-150) accu's van Fujifilm moet gebruiken (eigen electronica). Dus weg weer dat "voordeel" van je AA's.
    Ik zal het één van de dagen weten te vertellen, ik heb juist een grip aangekocht. . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      + 35GBP -> 51.45 € verzending = 1520.42€ BTW in.
      Als dat geen goeie prijs is.
      Nadeel : Wellicht geen nederlandstalige handleiding.

Groetjes,
      Pol.
      Amai...wat gaat dat binnen een half jaar niet zijn?

Grt,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DIY_peter Bekijk bericht
        Dat is wel vreemd, want ik lees overal dat dat nu net het zwakke punt van de D200 is en de S3 vrij zuinig met energie omspringt
        Bij mij is de praktijk toch echt anders gebleken.
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Volgens diverse fotovakbladen en in de Focus van maart 2007 staat dat je toch écht in de MB-200 grip de orginele (NP-150) accu's van Fujifilm moet gebruiken (eigen electronica). Dus weg weer dat "voordeel" van je AA's.
          dat zou ik ook zeggen als ik fuji was. de praktijk zal het uitwijzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik zal het één van de dagen weten te vertellen, ik heb juist een grip aangekocht. . .
            Hehe, Francis weet van geen ophouden
            Goed voor ons, dan kunnen we lekker de kat uit de boom kijken
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

+ 35GBP -> 51.45 € verzending = 1520.42€ BTW in.
              Als dat geen goeie prijs is.
              Nadeel : Wellicht geen nederlandstalige handleiding.
              Waarschijnlijk nog andere nadelen:
              Een verkeerde batterijlader...
              En overschrijvingen naar GB brengen ook behoorlijke kosten met zich mee. Beter is dan VISA of Paypal te gebruiken, maar daar moet de verkoper dan weer zin in hebben...

Groeten,
              Frank
              Nikon D200 - Fujifilm X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank_be Bekijk bericht
                Waarschijnlijk nog andere nadelen:
                Een verkeerde batterijlader...
                Nope. Just a UK cable. Just use a 2-pin Euro style cable instead.

Oorspronkelijk geplaatst door frank_be Bekijk bericht
                En overschrijvingen naar GB brengen ook behoorlijke kosten met zich mee. Beter is dan VISA of Paypal te gebruiken, maar daar moet de verkoper dan weer zin in hebben...
                Nope. Even the UK uses IBAN now.

I'd just pop over there for the day on my bike. €22 return trip. Nice day out, nice new camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                  I'd just pop over there for the day on my bike. €22 return trip. Nice day out, nice new camera.
                  Trebs, what do you mean by that ?
                  Met de overzetboot of trein naar Engeland en de camera daar gaan afhalen ? Heeft Warehouse Express misschien ergens een winkel dichtbij een haven of station ?
                  Nieuwsgierige Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Trebs, what do you mean by that ?
                    Met de overzetboot of trein naar Engeland en de camera daar gaan afhalen ? Heeft Warehouse Express misschien ergens een winkel dichtbij een haven of station ?
                    Nieuwsgierige Kariboe

They are in Norwich, Suffolk.
                    A few hours drive from Folkstone (eurotunnel)
                    or pretty close to Harwich.

Not ideal, ok. But combined with a sightseeing trip it's perfect to combine.

Of course, posting it would be cheaper in the long run. Travel:fuel:time.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      Not ideal, ok. But combined with a sightseeing trip it's perfect to combine.
                      OK ! Ik hou het in gedachten - bedankt voor je antwoord !
                      Greetz, Kariboe

Comment

Naast de evidente voordelen van een D200 body en 14 bit Fuji CCD zou ik graag eens zien
                        hoe de S5 het naar oplossend vermogen doet tov van de D200.

Ik zou graag eens mijn D70 upgraden en dat zijn de twee favorieten.

Comment

In de laatste réponses photo staat een review van de S5.

Een aantal elementen :

* grootste voordeel is uiteraard het hoge dynamisch bereik -> ideaal voor studio, portret, huwelijk, tegenlicht en situaties met hoge contrasten
                          * relatief lage 'echte' resolutie; zelfde als de s3; oplossend vermogen komt allicht overeen met een 8 megapixel;
                          lager dus dan de D200; eindresultaat is goed wanneer op A3 afgedrukt
                          * veel beter met ruis bij hogere iso's : op iso 1600 presteert hij als de s3 op 800.
                          Let wel! : boven iso1600 verlies je uw voordeel van dynamisch bereik (de R fotodiodes worden dan niet gebruikt).
                          * niet snel : 3pixs/s ; 1,6/s bij het hoogste dynamisch bereik; buffer voor 19 jpgs of 8 raws.
                          * goede eliminatie van moiré
                          * mooie kleuren; nu ook mogelijkheid voor adobe RGB kleurruimte
                          * voor de software hyperutility dient apart 200 eur opgehoest; camera raw vanaf versie 3.7 kan de fuji files evenwel ook lezen;
                          * veel mogelijkheden tot editing rechtstreeks in de camera voor mensen die niet houden van postprocessing (film simulaties enzo)
                          * shutter kan 100.000 kliks aan
                          * batterij issues
                          * wel duur

Mijn conclusie in vergelijking tot de D200 :
                          De D200 is (duidelijk) sneller en heeft wat meer resolutie. De S5 heeft beter dynamisch bereik.
                          Misschien dat het verschil in resolutie van de Fuji bij prints groter dan A3 kan opgevangen worden door een beter interpolatiealgoritme te gebruiken
                          (OnOneSoftware komt met een public beta van Genuine Fractals 5 by the way).
                          Met een D200 kun je evenwel nooit aan het dynamisch bereik van de Fuji komen (zelfs niet met allerlei postprocessing tricks).
                          En omgekeerd kan je met een fuji nooit aan de snelheid van de D200 komen.
                          Last edited by PSG; 15 maart 2007, 09:40.

Comment

Nagevraagd op de beurs . Penlites kunnen gewoon gebruikt worden echter geen weergave van restcapaciteit meer. Het is dus op de gok om het zo maar te zeggen. De info die de camera krijgt komt direct op de originele accu met chip. Daar penlites dat dus niet hebben kun je niet zien hoe vol dat ze zijn. Het is echter wel bruikbaar. Is trouwens hetzelfde bij de d200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                              Nagevraagd op de beurs . Penlites kunnen gewoon gebruikt worden echter geen weergave van restcapaciteit meer. Het is dus op de gok om het zo maar te zeggen. De info die de camera krijgt komt direct op de originele accu met chip. Daar penlites dat dus niet hebben kun je niet zien hoe vol dat ze zijn. Het is echter wel bruikbaar. Is trouwens hetzelfde bij de d200
                              Nog een kleine correctie misschien : penlites werken perfect in de D200 grip maar de aanduiding van capaciteit is minder gedetailleerd dan bij de originele accu's : vol - halfvol - en leeg zal ik maar zeggen, meer krijg je niet te zien op het LCD venstertje.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Nog een kleine correctie misschien : penlites werken perfect in de D200 grip maar de aanduiding van capaciteit is minder gedetailleerd dan bij de originele accu's : vol - halfvol - en leeg zal ik maar zeggen, meer krijg je niet te zien op het LCD venstertje.
                                Kijk zo leer je nog iets. Blijkbaar hadden de "pro's" op de beurs er dus weer eens een keer geen verstand van. En dan notabene hun eigen product

Comment

Working...
                                X