Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Als je die poppenfoto's ( iso 3200 ) naast elkaar zet is er duidelijk een groot verschil in ruis.
    Komt er ook nog eens bij dat de S5 in 16 bitt werkt waar nikon het met 12 bit per pixel moet doen.

Waarom Fuji overgestapt is op die nikonachtige baterijen snap ik nog niet.
    Waarom konden ze niet gewoon bij AA's blijven ???

Ook die losse baterijgrip is jammer !!

Die baterijen en die grip houden mij tegen om over te stappen van de S3 naar de S5 !!
    Ik zal nog een paar jaar wachten tot de S6
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

bij grobet in 't stad kost em €1730

Comment

Als je de foto's van die 2 poppen op iso 3200 vergelijkt vind ik dat de S5 er niet beter uit komt dan de D200. Zeker evenveel ruis.

Bij de foto's van die retro-pop valt het wel op dat er in de Pro W2 stand meer detail in het fel belichte deel van het gezicht zit dan in de foto van de D200.
        Maar het valt ook op dat de S3 het nauwelijks slechter doet dan de S5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DIY_peter Bekijk bericht
          Als je de foto's van die 2 poppen op iso 3200 vergelijkt vind ik dat de S5 er niet beter uit komt dan de D200. Zeker evenveel ruis.

Bij de foto's van die retro-pop valt het wel op dat er in de Pro W2 stand meer detail in het fel belichte deel van het gezicht zit dan in de foto van de D200.
          Maar het valt ook op dat de S3 het nauwelijks slechter doet dan de S5.
          Als je die 2 foto's naast elkaar zet zie je in de overgang van het gezicht van de pop, naar de hoed een groot verschil ...
          De CCd van de S3 en S5 zouden dezelfde zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Als je die 2 foto's naast elkaar zet zie je in de overgang van het gezicht van de pop, naar de hoed een groot verschil ...
            De CCd van de S3 en S5 zouden dezelfde zijn.
            Je bedoelt toch die foto waar 2 poppen opstaan he?
            Ik vind niet dat de S5 daar minder ruis heeft dan de D200 bij iso3200.

Comment

Ok, na lang vergelijken, misschien is er een klein verschil in het voordeel van de S5.

Maar vergelijk eens bij iso 800. Daar geeft de D200 duidelijk een beter resultaat.
              En dat is voor mij toch veel belangrijker, want op iso3200 maak ik zelden foto's. Alleen als het echt niet anders kan.

Comment

heb een mail van Foto Rubens gekregen : goed nieuws : de aankoopprijs is lager dan verwacht, zij verlagen de verkoopprijs van 1825 euro naar 1779 euro.

Slecht nieuws : ze zijn nog niet geleverd....

Comment

Interessant prijsje, 999 GBP --> 1468.97€ : http://www.warehouseexpress.com/
                  Veronderstel BTW in.

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je die poppenfoto's ( iso 3200 ) naast elkaar zet is er duidelijk een groot verschil in ruis.
                    Komt er ook nog eens bij dat de S5 in 16 bitt werkt waar nikon het met 12 bit per pixel moet doen.

Waarom Fuji overgestapt is op die nikonachtige baterijen snap ik nog niet.
                    Waarom konden ze niet gewoon bij AA's blijven ???

Ook die losse baterijgrip is jammer !!

Die baterijen en die grip houden mij tegen om over te stappen van de S3 naar de S5 !!
                    Ik zal nog een paar jaar wachten tot de S6
                    wat is er nou mis met die batterijen ??
                    Die van de d200 werken perfect en gaan lang mee. dat ze vlug leeg zijn is een broodje aap verhaal.
                    De energiehuishouding van de d200 is aanmerkelijk beter dan de s3 !!. Althans dat was mijn ervaring
                    Website : www.alextimmermans.com
                    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Interessant prijsje, 999 GBP --> 1468.97€ : http://www.warehouseexpress.com/
                      Veronderstel BTW in.

Groetjes,
                      Pol.
                      + 35GBP -> 51.45 € verzending = 1520.42€ BTW in.
                      Als dat geen goeie prijs is.
                      Nadeel : Wellicht geen nederlandstalige handleiding.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                        wat is er nou mis met die batterijen ??
                        Die van de d200 werken perfect en gaan lang mee. dat ze vlug leeg zijn is een broodje aap verhaal.
                        De energiehuishouding van de d200 is aanmerkelijk beter dan de s3 !!. Althans dat was mijn ervaring
                        Wat er mis is aan die baterijen ? Waarschijnlijk niks !
                        Maar het grote voordeel van de gewona aa baterijen is :
                        1)Als ik op reis ga kan ik overal baterijen kopen als ik mijn baterijen niet kon opladen. In iedere souvenierwinkel kun je duracels kopen !!
                        2)In gelijk welke winkel kan je baterijen kopen, nu zelfs van 2700 !
                        3) De aa's zijn veel goedkoper dan gelijk welke andere baterijen.
                        4) Al mijn toestellen werken op aa's en dat maakt dat ik zowel thuis als op reis maar 2 opladers nodig heb ( een voor mijn gsm, en één voor mijn fototoestel, GPS, MP3 speler, enz...

Als je af en toe op reis gaat weet je wel wat het voordeel is van AA's

Comment

Wat er mis is aan die baterijen ? Waarschijnlijk niks !
                          Maar het grote voordeel van de gewona aa baterijen is :
                          1)Als ik op reis ga kan ik overal baterijen kopen als ik mijn baterijen niet kon opladen. In iedere souvenierwinkel kun je duracels kopen !!
                          2)In gelijk welke winkel kan je baterijen kopen, nu zelfs van 2700 !
                          3) De aa's zijn veel goedkoper dan gelijk welke andere baterijen.
                          4) Al mijn toestellen werken op aa's en dat maakt dat ik zowel thuis als op reis maar 2 opladers nodig heb ( een voor mijn gsm, en één voor mijn fototoestel, GPS, MP3 speler, enz...

Als je af en toe op reis gaat weet je wel wat het voordeel is van AA's
                          ter info : een d200 of s5 met grip . dan kun je gewoon aa's gebruiken
                          Website : www.alextimmermans.com
                          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Dat is wel vreemd, want ik lees overal dat dat nu net het zwakke punt van de D200 is en de S3 vrij zuinig met energie omspringt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              + 35GBP -> 51.45 € verzending = 1520.42€ BTW in.
                              Als dat geen goeie prijs is.
                              Nadeel : Wellicht geen nederlandstalige handleiding.

Groetjes,
                              Pol.
                              Die heb ik ook niet, is zelfs nog niet beschikbaar denk ik.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ter info : een d200 of s5 met grip . dan kun je gewoon aa's gebruiken
                                Volgens diverse fotovakbladen en in de Focus van maart 2007 staat dat je toch écht in de MB-200 grip de orginele (NP-150) accu's van Fujifilm moet gebruiken (eigen electronica). Dus weg weer dat "voordeel" van je AA's.
                                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Working...
                                X