Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik heb hem . . . de Fuji S5 Pro

Mijn gelukwensen met uw nieuwe Fuji.

Wij Canonians kunnen enkel afwachten of Canon ooit nog eens het goede voorbeeld van Fuji zal volgen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Mijn gelukwensen met uw nieuwe Fuji.

Wij Canonians kunnen enkel afwachten of Canon ooit nog eens het goede voorbeeld van Fuji zal volgen.

Jan.
      tja die hebben zich natuurlijk een betrouwbare partner voor het jointventure gezocht hé

Comment

sorry francis, een camera beoordeel je op fullsize images. resized foto's zien er altijd al beter uit!
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          tja die hebben zich natuurlijk een betrouwbare partner voor het jointventure gezocht hé
          Kodak had ook die partner.

En Fuji heeft een eigen sensor, geen Sony.

Jan.

Comment

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ! Eindelijk hé
            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Tja die hebben zich natuurlijk een betrouwbare partner voor het jointventure gezocht hé
              Deze partner is niet zomaar een partner Sorry voor de dubbelpost, ik heb dat hier lang geleden reeds eens gepost.
              Vergeet niet dat Fuji en Nikon dicht familie zijn aan elkaar, Nikon is namelijk een dochterbedrijf van Fuji Heavy Industries Ltd., Tokyo, deze groep heeft dochters allerlei, zoals vliegtuigbouwers, hogesnelheidstreinen enz. ook Subaru hoort bij deze groep.
              Zo zal deze camerabouwer er ook wel bijhoren zeker
              Wat wel eigenaardig is, is dat Fuji het reeds jaren doet met één digitaal reflextoestel, het is ook eigenaardig dat Nikon nu zo snel een toch nog recente boddy ter beschikking stelt

Scan uit het boek van Hans Braakhuis, dit is het adres dat op de toren van Nikon Tokio staat:

Comment

Proficiat met je nieuwe speelgoed
                Ben eens benieuwd als die zogoed is als ze beweren.
                Nog effe wachten want ik ben er zelf nog niet uit welke het gaat worden voor mij enne D22 of de S5pro.

Comment

D200

Comment

Proficiat Francis! Je bent er precies snel bij...
                    Voor de geïnteresseerden, hier een link naar wat vergelijkingsfoto's tussen de S5 en de D200: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...2/27/5666.html (wel in het japans, maar de foto's zijn duidelijk...
                    Groetjes Edwin
                    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                      Proficiat Francis! Je bent er precies snel bij...
                      Voor de geïnteresseerden, hier een link naar wat vergelijkingsfoto's tussen de S5 en de D200: http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...2/27/5666.html (wel in het japans, maar de foto's zijn duidelijk...
                      Groetjes Edwin
                      Op de foto met de kraan is het eerste wat mij opvalt, minder scherpte van de S5 tov de D200 !
                      Meer dynamiek voor de S5, wat toch algemeen wordt verwacht.

Groetjes,
                      Pol.
                      Last edited by enero; 5 maart 2007, 08:40.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Op de foto met de kraan is het eerste wat mij opvalt, minder scherpte van de S5 tov de D200 !
                        Meer dynamiek voor de S5, wat toch algemeen wordt verwacht.

Groetjes,
                        Pol.
                        Dat er meer dynamiek is, is toch wel moeilijk te beoordelen op deze foto.
                        Het kan best zijn dat je met wat processen hetzelfde resultaat bekomt met de 3 foto's.
                        Het is zeker niet overtuigend beter dan de D200. Maar er zit ook wel wat weinig contrast in die beelden. Elke dslr gaat genoeg dynamiek hebben om die beelden vast te leggen.

Het verschil in scherpte valt dan weer wel op. Ook de foto van de S3 is merkelijk minder scherp.
                        Maar hoe zijn de tests gedaan? Stond de camera op een statief? staat misschien in de tekst, maar kheb het zo niet direct terug gevonden :-)

In ieder geval kan je uit deze foto's weinig afleiden. Ze zijn zeker geen argument om een S5 te kopen.

Comment

Nu dat ik de foto's nog eens bekijk valt me op de de letters op die kraan echt wel vreselijk onscherp zijn. Het lijkt wat op een enorm hoge jpg compressie.
                          Ik kan me moeilijk inbeelden dat de Fuji's zo'n slecht resultaat geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DIY_peter Bekijk bericht
                            Nu dat ik de foto's nog eens bekijk valt me op de de letters op die kraan echt wel vreselijk onscherp zijn. Het lijkt wat op een enorm hoge jpg compressie.
                            Ik kan me moeilijk inbeelden dat de Fuji's zo'n slecht resultaat geven.
                            Dat was trouwens ook het eerste dat mij opviel.
                            Ik zie iets meer contrast in de kleuren (vooral rood) ten voordele van de S5 en wat dieper zwart, wat ik wel verwacht. Maar inderdaad de scherpte valt enorm tegen.

Groetjes,
                            Pol.
                            Last edited by enero; 5 maart 2007, 15:50.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

/me not impressed , 'k had beter verwacht

Die "onscherpte" bij die kraan lijkt me een gevolg dat de S5 een betere ruisonderdrukking heeft (als ik de fotos van de 2 poppetjes met testchart vergelijk), maar daarentegen teveel verscherpt om de onscherpte door de ruisonderdrukking ongedaan te maken.

Voor degene die geen Japans kennen, de pagina is "leesbaar" als je de link in babelfish ingeeft. (opgelet, de links naar de fullsize fotos werken dan niet meer)
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Het is waarschijnlijk niet eerlijk de S5 op deze foto's te gaan beoordelen, maar ik ben ook niet overtuigd dat hij beter zou zijn dan de D200

Comment

Working...
                                X