Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D3 1.1X crop?

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
    Verwisselbare sensor????????????????????????

Dit geloof je nu toch zelf niet. Of geloof je echt nog in Sinterklaas?
    Dit is toch te mooi om waar te zijn. Het zou de doodsteek betekenen van de camerafabrikanten. Nu kunnen ze je om de x jaar een nieuwe body verkopen, maar dan??? Of de prijs van die verwisselbare sensor zou de prijs zijn van bijna een body.
    Zie eens naar de digitale achterwand van de Leica R. Omwille van de prijs en het daaran gakoppelde succes zijn ze gestopt met de productie.

groetjes

luc
    Het Sinterklaas gebeuren ligt al aan diggelen sinds mijn 9de levensjaar

In het basis gamma zal je zo'n modulair systeem nooit tegenkomen vanwege de waarschijnlijk zéér hoge prijs, maar toch vind ik een top camera waarbij je modules bestelt op jouw maat een geweldig idee. Immers iedere discipline binnen de fotografie vereist een ander type sensor. Dat zie je trouwens in de telkens wederkerende discussies. Natuur, landschappen, architectuur, studio: hoge resolutie <> lowlight: goede hoge ISO <> sport: hoge FPS <> huwelijken: hoge DR <> UV/IR: andere filtering <> Z/W: enkel monochrome pixels ipv RGB

Als je dan als fabrikant maar 1 universele body hoeft te bouwen rond een compromisloos gamma aan sensoren? Trouwens, zo'n "moeder" body zal ook wel op tijd zijn updates krijgen, zoals verbeterde energievoorziening, groter LCD scherm, nog betere focus, etc... dus wees gerust, het geld zal wel blijven vloeien En mits zo'n sensoren gamma dan bij 2-3 generaties van zo'n body uitwisselbaar blijft...

Het Leica verhaal kan je denk ik helemaal niet vergelijken met Nikon. Hoeveel bestaande Nikon gebruikers zijn nu wereldwijd? Daar zullen er wel genoeg tussen zitten met veel geld en met een drang naar het beste en nieuwste materiaal. Neem daarbij dat je langzaam in het F-mount systeem kan groeien, terwijl Leica R sowieso een duur en minder bereikbaar systeem bleef/blijft. Ze boden ook maar 1 sensor aan terwijl de sterkte van het hier besproken systeem juist de grotere keuzemogelijkheid zou zijn

Ik verwacht nu ook niet direkt zo'n modulair systeem, maar dromen mag nog altijd hé

MVG,

MVG,

Comment

Als Nikon echt iets revolutionair wil uitbrengen, zou dat een 36x36 mm sensor zijn. Het vierkant formaat heeft toch nog altijd iets meer vind ik. En dan zouden de lenzen ook eens volledig gebruikt worden.
      Veel vroegere Hasselblad fotografen zouden in de wolken zijn met zo'n square full frame.

Marc

Comment

als zo een revolutioneer systeem er zou komen, dan zal het zeker niet door Nikon zijn. Ikzelf werk met Nikon sinds eind jaren 70. FE, F3, F100, F90, F801 en dan de D-reeksen. Ik heb ze bijna allemaal gehad of tenminste mee gewerkt.
        In vorige discussies heb ik het ook al aangeheeld (dus ik val weer eens in herhaling) Nikon heeft nog NOOIT iets uitgevonden of als eerste ermee op de markt gekomen. Canon, Minolta, Pentax....... hebben alle pionierswerk geleverd, Nikon wachtte af en kwam uiteindelijk met een doordacht (verbetert, aangepast...)systeem op de markt. Zo ook met deze "droombody"
        als hij er zou komen zal het zeker geen Nikon zijn. Daarom ken ik de filosofie van Nikon te goed.

Luc

Comment

Al die technologische snufjes heb ik niet nodig.

Moest de D3H een kopie zijn van de Canon 1D mkIII, zou ik al erg tevreden zijn. eventueel met wifi aan boord.

Sven

Comment

En ingebouwde GPS en GSM
            en in een uitvoering D300 en voor de prijs van de huidoge D200 ben ik meer dan tevreden.

GRoetjes

Luc

Comment

Dat doet me denken aan deze specificaties.

Comment

LOL , vooral die uVR , iets voor Albert

Doet me eigenlijk ook 'n beetje denken aan de specs van de Cannon 0D (Zero-D)
                Last edited by TedereTijger; 16 mei 2007, 13:23.
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marchek Bekijk bericht
                  Als Nikon echt iets revolutionair wil uitbrengen, zou dat een 36x36 mm sensor zijn. Het vierkant formaat heeft toch nog altijd iets meer vind ik. En dan zouden de lenzen ook eens volledig gebruikt worden.
                  Veel vroegere Hasselblad fotografen zouden in de wolken zijn met zo'n square full frame.

Marc
                  Helemaal mee eens: van mij mogen alle camera's een vierkanten sensor hebben dan zijn we van het camera kantelen af.
                  Je hebt dan met weinig verlies later de keus om een rechthoekig afdruk te maken zowel horizontaal als vertikaal. Ook voor projectie is dat ideaal.
                  Voor een vierkant formaat (vaak mooi bij portretten) heb je helemaal geen verlies.

Comment

Van mij mogen ze een versie uitbrengen met vierkante sensor en zelfs met géén Bayerfilter - enkel zwartwit maar wel met een mega resolutie en geen moiré problemen .
                    Ik denk trouwens dat het dan wel iets kleiner dan 36x36mm zal moeten zijn, dat zal net niet meer in de beeldcirkel van vele lenzen vallen vrees ik.
                    Kris

Comment

Volgens een bericht in het forum van dpreview heeft Sony (nog maar eens ) een FF Sony aangekondigd.

Als dit bericht echt is (Koreaans is niet echt vlot te lezen ), is er altijd een mogelijkheid dat een volgende pro Nikon toch nog FF wordt.

Waarmee we dit topic kunnen herstarten.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Volgens een bericht in het forum van dpreview heeft Sony (nog maar eens ) een FF Sony aangekondigd.

Als dit bericht echt is (Koreaans is niet echt vlot te lezen ), is er altijd een mogelijkheid dat een volgende pro Nikon toch nog FF wordt.

Waarmee we dit topic kunnen herstarten.

Jan.
                        Ik heb alle berichten hieromtrent eens gauw gelezen, en het blijkt weer speculatie te zijn die voortspruit uit de grote zoeker van het Sony flagship prototype die ook op PMA te zien was. Daarom werd in dit recente artikel gesuggereerd dat een 35FF op komst is. Er is echter geen officiële aankondiging gebeurd door Sony zelf Ik zou anders wel willen, want dan wisten we meteen de resolutie van de nieuwe Nikon
                        MVG,
                        Last edited by frank207be; 18 mei 2007, 15:45.

Comment

Geruchten genoeg, voor wat het waard is: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=23274309
                          hecht er zelf niet veel geloof aan, maar je weet nooit

Comment

Mmm, lovely.

Iets anders wat me vanavond te binnen schoot en me doet denken dat Nikon "binnenkort" met FF uit komt.
                            Op toch redelijk korte termijn brengen ze 2 tele-lenzen uit met VR, in een 'n "gelijkaardige" zoom-range. Ik heb het natuurlijk over de 55-200 en de 70-300. Kijk eens naar de volledige lijst van afkortingen die er bij beide staat.
                            Bij de 55-200 staat DX, bij de 70-300 niet. Wtf?
                            Hmmm, snel even berekenen, 55-200 x1,5 = 82,5-300 .........pretty damn close to 70-300.
                            Idee: de 55-200 is om op de goedkopere APS-C sensor toestellen te gebruiken, de 70-300 op 'n FF. Reële kans? Volgens mij wel.

Just my 5c.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Geruchten genoeg, voor wat het waard is: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=23274309
                              hecht er zelf niet veel geloof aan, maar je weet nooit
                              De cirkel is rond Dat zijn gewoon de geruchten van DPReview en Nikonians overgenomen door dit blad en die nu teruggekeerd zijn naar hun oorsprong als fantastisch nieuws: de forums

Ik geloof ondertussen niet meer in een 1.1x crop. Het moet 35FF all the way worden, omdat dit het meest geloofwaardig overkomt marketinggewijs omdat anders het 35FF/ geen 35FF gezanik toch blijft voortduren

MVG,

Comment

Working...
                              X