Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxe probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luxe probleem

Ik krijg de kans om mijn droom waar te maken :
    ik mag een profesionele camera uitzoeken, heb nu een Canon uitrusting dus de keuze :
    5d of een 1dmark 11 N
    Wat zouden jullie doen.
    Mijn natte droom is natuurlijk een 1d, alhoewel ik waarschijnlijk niet alles nodig heb.
    Mijn voorkeur gaat uit naar macro, natuur en snapshot van familie, waaronder een erg beweeglijke voetballende zoon.
    Ik ben bang als ik nu een 5D koop ik toch met een scheef oog naar de 1 serie blijf kijken, wat is nu wijsheid.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Re: Luxe probleem

eerst maar al je opnamen bekeken die je al hier hebt getoond, zou voor het beste gaan gezien je(goede) prestaties.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Blijf bij je hartewens Misschien krijg je de kans nooit meer....

Btw, waar krijg jedat.... zo'n kansen

Indien je voor de 5D gaat, ga je voor full frame dacht ik, en de D1 niet, klopt dat ? (ben Nikonian)
      Dan verlies je het voordeel van de cropfactor, wat in geval van dieren en macro toch een voordeel naar brandtpunt is dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
        Blijf bij je hartewens Misschien krijg je de kans nooit meer....

Btw, waar krijg jedat.... zo'n kansen

Indien je voor de 5D gaat, ga je voor full frame dacht ik, en de D1 niet, klopt dat ? (ben Nikonian)
        Dan verlies je het voordeel van de cropfactor, wat in geval van dieren en macro toch een voordeel naar brandtpunt is dacht ik.
        1D mark 2n is 1.3 cropfactor, maar dit zie ik niet als voordeel, enige wat als voordeel zie tov de 5D is de snelheid en accuratesse in AF, nadeel is het gewicht en prestatie's op ruis tov de 5D, die schijnt beter te zijn.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ik shoot veel liever in full frame dan met een crop toestel ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            De 1DII heeft geen enkel crop voordeel tegenover de 5D, enkel veel minder pixels.

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
            5d of een 1dmark 11 N
            Wat zouden jullie doen.
            ...
            Ik ben bang als ik nu een 5D koop ik toch met een scheef oog naar de 1 serie blijf kijken, wat is nu wijsheid.
            En ik ben bang dat als je nu een 1DII koopt, je toch met een scheef oog naar de 1DIII blijft kijken.

En hoeveel keer in een jaar koop je nu zo iets.

Ga voor de 1DIII.

Iemand moet toch de eerste kopen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              De 1DII heeft geen enkel crop voordeel tegenover de 5D, enkel veel minder pixels.

En ik ben bang dat als je nu een 1DII koopt, je toch met een scheef oog naar de 1DIII blijft kijken.

En hoeveel keer in een jaar koop je nu zo iets.

Ga voor de 1DIII.

Iemand moet toch de eerste kopen.

Jan.
              Ons agentschap gebruikt zowel de 5D als de 1D mark II N, en ze zijn eigenlijk niet te vergelijken. De 5D is lichter, maar minder stevig, heeft een veel aangenamere (groter) zoeker, is gebruiksvriendelijker maar met minder instelmogelijkheden, en is eigenlijk een overontwikkelde amateurcamera, maar danz wél met betaalbare full-frame. De 1D is een echte profcamera, zwaar en robuust, met meer toeters en bellen, maar minder gebruiksvriendelijk en binnenkort dus verouderd. Ik zou ook voor de Mark III gaan, als je het verschil in prijs kunt opleggen...

Comment

Een 5d. Ik zou eigenlijk enkel nog voor de 1Ds willen ruilen... wat is dan wijsheid.
                Naast de body zijn er nog lensjes hé. En wat heet dan objectief?

Leuk is dan de 180mm macro, een 25-105, 70-300, een 16-35, en nog wat lensbaby stuff.

Of een oude F1, met allerlei glas.
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Misschien best eens naar een fotozaak gaan waar ze beide toestellen hebben en ze eens uitgebreid proberen. Misschien kan je ze voor een weekend huren en ze eens naast elkaar zetten

Comment

Mijn eerste gedachte: Voor macro, kindjes, familiefoto's, enz... heb je niet echt zo'n toestel nodig he !

Aan de andere kant, kopen wat je hartje lust.
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
                    X