Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

levensduur Canon 10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• levensduur Canon 10D

Hallo,

Ben in de mogelijkheid de camera van een vriend over te nemen. Toestel is ong. 3jr oud en heeft zo'n 10000 clicks.
    Heeft de 10D het mechanisme van de pro-toestellen wwz >100000clicks of heeft die eerder de levensduur van de 3xxD reeks ong. 50000clicks ?
    Als ik de review lees van de 10D was dit een zeer goed toestel met zeer weinig ruis zelfs op iso >1600. Aangezien ik nog geen DSLR heb gehad kan ik het nergens mee vergelijken. Alle info is dus welkom. Bedankt.

Yoeri.
    Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Re: levensduur Canon 10D

Oorspronkelijk geplaatst door Perdut Bekijk bericht
    Ben in de mogelijkheid de camera van een vriend over te nemen. Toestel is ong. 3jr oud en heeft zo'n 10000 clicks.
    Heeft de 10D het mechanisme van de pro-toestellen wwz >100000clicks of heeft die eerder de levensduur van de 3xxD reeks ong. 50000clicks ?
    Nee, 20000 haalt deze zeker, eventueel 50000.
    3 jaar terug werd dit aantal nog niet eens bekendgemaakt door Canon.

Dus je kan met zekerheid nog 10000 fotos maken voor de sluiter moet vervangen worden.

Als ik de review lees van de 10D was dit een zeer goed toestel met zeer weinig ruis zelfs op iso >1600.
    De review van de 10D is ook 3 jaar oud en toen was er nog niets beter op ISO 1600.

Een 10D levert goede resultaten op tot en met ISO400.
    Wat niet betekent dat ISO 1600 onbruikbaar is, maar goed is anders.

De waarde van deze 10D is 400 tot 450 euro.
    Voor meer koop je beter een recente DSLR van Nikon.

Jan.

Comment

Yep, 1600 is in tegenwoordige termen om te huilen

De mijne heeft er ong. 32.000 opzitten en doet het nog steeds. Heb wel problemen met de focus, maar dat heeft niets met het aantal foto's te maken. Dat kan ook in de eerste paar duizend gebeuren.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo,

Mijn 10D heeft op 60.000 foto's de geest gegeven - de sluiter was letterlijk naar de filistijnen ...
        Laten vervangen voor de forfetaire som van 242 euro, en nu kan ie er weer een hele tijd tegen. Ik heb zowel een 10D als een 20D en toch is de 10D nog steeds m'n favoriete camera.
        Qua ISO doet de 20D het wat beter dan de 10D maar de 10D gebruik ik toch vrij probleemloos tot ISO800 (met daarna een beetje NeatImage ).

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik gebruik mijn 10D naar volle tevredenheid tegenwoordig naast de 5D. Er staan zo'n 30k sluiterbewegingen op, maar zoals al eerder gezegd: er is nooit door Canon een specificatie gedaan van het aantal sluiterbewegingen. Het is naar huidige maatstaven natuurlijk geen top-camera meer, maar het blijft een prima ding.

Comment

Ik heb mijn 20D reeds na een jaar doorverkocht maar de 10D houd ik nog enkele jaren bij.

De 10D lijkt van vorm veel meer op een 5D dan alle andere Canon DSLR samen en is ook de meest geluidsarme DSLR die ik ken.

Dit zijn eigenschappen waardoor de 10D ook vandaag nog steeds in de kategorie van de duurdere DSLR valt, zelfs al kan je die kopen vanaf 400 euro

Jan.

Comment

Bedankt voor de reacties en meningen.

Bijkomend vraagje:
              Als ik nu de keuze heb voor een Canon 10D (2de hands) of een Nikon D70s (nieuw). Wat zou jullie keuze dan zijn ?
              Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

Als ik nu de keuze heb voor een Canon 10D (2de hands) of een Nikon D70s (nieuw). Wat zou jullie keuze dan zijn ?
                Dit is geen eenvoudige vraag.

Een D70s is heel erg goed en zeker beter dan bijvoorbeeld een D70 of een D50.
                En ook heel wat recenter dan een 10D. Maar toch nog vergelijkbaar.

Dus is de vraag opnieuw: Canon of Nikon.

Ik ben nog steeds tevreden met Canon omdat Canon een heel erg groot aanbod heeft in USM en IS lenzen.

Zo heeft Canon nu een 70-200 f4, een 70-200 f4 IS, een 70-200 f2,8 en een 70-200 f2,8 IS.

Nikon heeft enkel een 70-200 f2,8 VR.
                Nikon heeft ook een te beperkt aanbod aan vaste lenzen met AF-S.

Maar Nikon heeft dan weer andere lenzen die Canon niet heeft.
                En de (flits) lichtmeting van Nikon is beter.

Maar verder is er een beperkt onderscheid tussen Canon en Nikon.

Jan.

Comment

Met de D70s heb je een nieuw toestel. Da's altijd een plus. Als je geen lenzenarsenaal hebt is dat ook geen punt om te kiezen.

Blijft over wat je wilt gaan doen met de camera (welke lenzen je je nodig?) ? Afhankelijk van of Nikon of Canon een beter aanbod heeft zou ik daar vermoedelijk mijn keuze op baseren. Beide camera's zijn gewoon goed en redelijk vergelijkbaar.

Precies dezelfde afweging als Jan dus. Body's komen en gaan, lenzen blijven altijd bij je.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Hallo,
                    Waarschijnlijk een domme vraag (van een technische leek ), maar kan iemand me vertellen hoe ik kan checken hoeveel 'clicks' mij fototoestel (overigens ook een 10D) reeds heeft?
                    Als ik naar de nummering van de images kijk, zie ik maar 4 cijfers, dus hoe kan ik dan zien hoeveel tienduizenden ermee genomen zijn?
                    Bedankt, Hilde.
                    http://www.hpgraphics.be

Comment

Working...
                    X