Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb nog geen digitaal fototoestel en wil er nu 1 kopen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik heb nog geen digitaal fototoestel en wil er nu 1 kopen!

Ik zit hier al een paar maanden op dit forum en vind het interessant om al die tips hier te lezen. Helaas raak ik er niet aan uit welke toestel ik zou kopen.

Ik ga in november op vakantie naar Nieuw-Zeeland en vind het tijd dat ik mij eens een digitaal toestel koop aangezien ik nog altijd werk met mijn oud toestel, fotorolletjes dus.

Ik gebruik een fototoestel meestal op reis en sporadisch ne keer op familiefeesten of zo...

In NZ zal ik dus veel natuur fotograferen maar ook mensen, en stadsgebouwen.

Welk toestel raden jullie mij aan? Budget is tot 300 euro???

Alvast bedankt voor de hulp.

Re: Ik heb nog geen digitaal fototoestel en wil er nu 1 kopen!

Er bestaat een uitgebreide tweedehandsmarkt. Je vind hier aangeboden spullen op het forum; je kan ook altijd eens kijken op www.2dehands.be. Op die manier kan je voor je 300 euro heel wat "meer" toestel kopen dan nieuw. Zelf heb ik het zo gedaan en geen spijt van (voorlopig).

Weet je goed wat je wil en waarvoor je het toestel allemaal zal gebruiken ?

Comment

kijk eens naar de panasonic tz1 (compact maar toch 10xzoom) en mogelijkheid tot videos opnemen...
      Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
      Hij staat nu voor 289 bij Media markt in aanbieding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
        kijk eens naar de panasonic tz1 (compact maar toch 10xzoom) en mogelijkheid tot videos opnemen...
        Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.
        Hij staat nu voor 289 bij Media markt in aanbieding
        heb dit toestel ook even kunnen testen..
        kwaliteit van toestel en resultaat is in orde.
        maar ik vond de menu's en instellingen beetje moeilijk te vinden..
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
          Er bestaat een uitgebreide tweedehandsmarkt. Je vind hier aangeboden spullen op het forum; je kan ook altijd eens kijken op www.2dehands.be. Op die manier kan je voor je 300 euro heel wat "meer" toestel kopen dan nieuw. Zelf heb ik het zo gedaan en geen spijt van (voorlopig).

Weet je goed wat je wil en waarvoor je het toestel allemaal zal gebruiken ?
          Bedankt voor de url. Ik ga dat eens checken.

Comment

Is dit een goed toestel: Fujifilm FinePix F650

Staat nu 250 in de mediamarkt.

Comment

Heb snel even op 2dehands gekeken. Er staat een Canon S3 IS voor iets meer dan 300 euro.

"Higly recommended" op www.dpreview.com. Ik zou niet aarzelen. Het toestel heeft een krachtige zoom, goede beeldstabiliator, kan volledig manueel worden ingesteld als je dat wil, maar heeft ook een automatische mode...

Lees eens de review en dan snel wezen....

Comment

Hier op BD staat er ook nog een S3 te koop, en hier staat nog een Fujifilm S5600, ook nog onder budget. Stuk voor stuk prachtige toestellen.

Bert

Comment

Ik zou ietsje meer spenderen en ook gaan voor de Canon S3 IS, ofwel idd een tweedehandsmodel zoeken. Voor 80 euro meer vind je hem nieuw bij konijnenberg:

http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=17436

Dit blijkt een van de beste toestellen in zijn klasse. van supermacro tot 12x zoom met IS, dat kan je wellicht bekoren. Je zoekt tenslotte een camera die toch van alle walletjes eet...
                  Mvg, Fre

Comment

Bedankt reeds allemaal voor jullie reactie. Het liefste wil ik gaan voor een nieuwe en geen 2dehandse.

Die canon ziet er idd super uit.

Heb je een statief nodig bij deze camera als je voluit gaat zoomen? en is deze camera ook goed voor concertfoto's te nemen?
                    Last edited by Mieke75; 23 februari 2007, 16:37.

Comment

En als je nog wat meer mogelijkheden wil (o.a. een zoomring in plaats van knopjes om de foto te kadreren) is de Panasonic FZ50 een optie, valt wel ietwat buiten uw budget. Maar, zeker voor natuurfotografie schat ik de FZ50 nog iets hoger in dan de Canons, vooral wegens de betere lens.
                      Tenslotte ga je niet elk jaar naar Nieuw-Zeeland veronderstel ik.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

- statief bij zoom ? Absoluut niet ! De bewegingsstabilisator levert zeer goed werk (althans op de S2)
                        - voor concertfotografie zal het wellicht wat moeilijker gaan : daar zijn vooral de lichtsnelle lens en de hoge ISO-waarden van belang. Op dit type toestellen ligt dat wat moeilijker, denk ik. Moet toegeven, heb het nog niet geprobeerd.

Comment

Ik zou zeker zoeken naar een toestel dat bij voldoende breedhoek begint, eerder nog dan een heel lange zoom, want wsl ga je daar ook veel landschappen willen fotograferen, 28 mm (omgerekend naar kleinbeeld) lijkt me dan best, 35 of nog meer gaat niet voldoen.

Je kunt hierop zoeken op dpreview (Zoom wide (W) < 28 mm The 35 mm equiv widest zoom )

Succes!
                          Koen
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Weet er soms iemand hoeveel de Canon S3 IS kost in de Mediamarkt?

Comment

Mag ik hier reclame maken voor mijzelf???

Alpha male no more.
                              Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                              FB: Joska Joska.

Comment

Working...
                              X