Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS-1D Mark III

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS-1D Mark III

Bij alle dingen die de MIII kan is er één ding dat mij verbaasd:géén auto focus assist lamp?!Vreemd toch voor een low-light camera,zou hij dan zo'n geavanceerd focussysteem hebben dat dat niet eens nodig is?Iemand een uitleg hiervoor?

Walter
    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Bij alle dingen die de MIII kan is er één ding dat mij verbaasd:géén auto focus assist lamp?!Vreemd toch voor een low-light camera,zou hij dan zo'n geavanceerd focussysteem hebben dat dat niet eens nodig is?Iemand een uitleg hiervoor?
      En geen ingebouwde flits.

De 1D reeks en de 5D hebben dit niet.

De gevoeligheid van de 1DIII autofocus is -1 ev.
      Niet slecht maar ook niet uitzonderlijk goed.

Je hebt dus altijd een externe auto focus assist en/of flitser nodig.

De autofocus van de 5D werkt alleen behoorlijk met de autofocus assist van de 580EX of de ST-E2.

De autofocus van de 1DIII werkt alleen behoorlijk met de autofocus assist van de 580EX II of een ST-E2.
      Je hebt voor de 1DIII dus een 580EX II nodig. Is goed voor de Canon omzet.

En nu is de volgende vraag...
      When the 580EX II, 430EX, 220EX, or ST-E2 is attached to the camera, an AF-assist
      beam linked to the AF point can be emitted automatically whether AF point selection is
      automatic or manual. This will help the camera to focus. With other EOS-dedicated
      Speedlites, the AF-assist beam might not align with the selected AF point.
      Ofwel heeft Canon een fout gemaakt bij de 580EX, ofwel werkt de 580EX ook niet voor de 1DII...

Als de 580EX wel werkt met de 1DII dan ook met de 1DIII.
      Maar omdat de 580EX is vervangen door de 580EX II vermeldt Canon de 580EX niet meer.

Jan.
      Last edited by Jan_10D; 28 februari 2007, 21:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Maar omdat de 580EX is vervangen door de 580EX II vermeldt Canon de 580EX niet meer.

Jan.
        Ik hoop dat de 580EX niet vervangen wordt door de duurdere II-versie, niet iedereen die de 580EX wil gebruiken heeft een spatwaterdichte camerabody, en dan is die flitser toch niet waterdicht (al zal die wel iets meer kunnen verdragen dan de gewone).

In december heb ik nog foto's gemaakt (in de regen) van de cyclo-cross hier vlakbij (met de 580EX op mijn 20D), en toen heb ik mij nog afgevraagd wanneer ze eindelijk eens een flitser zouden maken die tegen de regen kan. Nu heeft Canon die eindelijk als eerste uitgebracht, en in combinatie met de nieuwe 1D MK III zal dat voor de professionele sportfotografen een heel interessante investering zijn.

(Voor mij is het allemaal wat te duur, ik zal mijn paraplu wel blijven gebruiken. Zo lang het niet te hard waait dan lukt het op die manier ook nog wel .)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik hoop dat de 580EX niet vervangen wordt door de duurdere II-versie...
          De 580EX is vervangen door de 580EX II.
          Gelukkig zit er geen vervaldatum binnen in uw 580EX zodat deze toch verder blijft werken, ook na de 580EX II.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            De 580EX is vervangen door de 580EX II.
            Gelukkig zit er geen vervaldatum binnen in uw 580EX zodat deze toch verder blijft werken, ook na de 580EX II.

Jan.
            Ik heb er al wel één, maar iedereen die de mogelijkheden van de 580EX wil, die zal dan vanaf nu meer moeten betalen voor de spatwaterdichte versie??

Dan zullen de laatste "oude" flitsers wel snel uitverkocht zijn .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb vanavond op het volleybal iemand gesproken ( beroepsfotograaf ) die deze nieuwe camera van Canon heeft kunnnen testen. Hij beweerde bij hoog en laag dat er op ISO 1600 van ruis totaal geen sprake meer was, een volledig zuiver beeld beweerde hij.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ik heb vanavond op het volleybal iemand gesproken ( beroepsfotograaf ) die deze nieuwe camera van Canon heeft kunnnen testen. Hij beweerde bij hoog en laag dat er op ISO 1600 van ruis totaal geen sprake meer was, een volledig zuiver beeld beweerde hij.
                De vraag is dan wel of er geen detailverlies is.
                Ruisvrij zegt natuurlijk niet alles.
                Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
                  Vergeten te vermelden . . .scherper dan zijn voorganger zegt hij . . . maar je hebt gelijk, ik wil het ook eerst zelf zien
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hij beweerde bij hoog en laag dat er op ISO 1600 van ruis totaal geen sprake meer was, een volledig zuiver beeld beweerde hij.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
                    Vergeten te vermelden . . .scherper dan zijn voorganger zegt hij . . . maar je hebt gelijk, ik wil het ook eerst zelf zien
                    Dit kan je hier zelf even nakijken door ISO100 fotos te vergelijken met dezelfde ISO1600 fotos.

En dit is een vergelijking tussen II en III.

Jan.

Comment

• Re: Canon EOS-1Ds Mark III

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      En, wie gaat 'em' kopen?
                      Zou het kwaliteitsverschil op gebied van de fotos veel schelen tov de 1DMKII-N? Want ben nog altijd geinteresseerd in de 1DMKII-N.....
                      Ik ga 'm zonder meer aanschaffen. Met name de hogere ISO-waarden (tot 6400), twee DIGIC III processoren en betere ruisprestaties zijn een grote vooruitgang ten opzichte van de 1DmkII(N). Wel een nadeel; Adobe zal geen RAW plug-in voor de mkIII leveren t.b.v. PhotoShop CS2 en daardoor zal je verplicht worden CS3 aan te schaffen ...

.
                      Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door di Marco Bekijk bericht
                        Ik ga 'm zonder meer aanschaffen. Met name de hogere ISO-waarden (tot 6400), twee DIGIC III processoren en betere ruisprestaties zijn een grote vooruitgang ten opzichte van de 1DmkII(N). Wel een nadeel; Adobe zal geen RAW plug-in voor de mkIII leveren t.b.v. PhotoShop CS2 en daardoor zal je verplicht worden CS3 aan te schaffen ...

.
                        Misschien een goede gelegenheid om Capture one aan te kopen, met wat wachten brengen die een update van het programma uit waar de mark III wel inzit. En het gebruiksgemak van C1 tegenover de rawconversie in Photoshop is groot, en kan je dus gerust met CS2 blijven werken.

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

• Re: Canon EOS-1D Mark III

komt door de microlenzen welke op de sensor geplaatst zijn om een meer optimale belichting te krijgen. Ruis op 1600 ISO is zeer laag maar daar is wel detail verlies te zien op 100% (meer dan dat ik verwacht had) of dit nog zichtbaar is op een A3-ke weet ik niet zo. Allesinds een schitterende prestatie.

Comment

• Re: Canon EOS-1D Mark III

Hopelijk is deze site nog niet gemeld, is zeer boeiend.

http://web.canon.jp/Imaging/eos1dm3/html/top.html
                            http://www.torekefoto.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              En iso 6400; prachtig, dus binnenkort een 40d met live preview, 10mpixel en ruisarme 6400 beeldjes, ben aan het wachten.
                              Zou me wel over de streep kunnen trekken om toch terug een kuddedier te worden. (serieus, een consumer body met deze features koop ik direkt) welk merk er ook opstaat. don't care.
                              Is er al meer info over die 40d van Canon ? ik heb wel intresse in dit toestel
                              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                              een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                                Is er al meer info over die 40d van Canon ? ik heb wel intresse in dit toestel
                                Ik meer in de 60D

Comment

Working...
                                X