Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M8.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leica M8.

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    Hmmmmm, dan heb ik links beeld en rechts zwart met witte tekst die kompleet niet in focus is.

En zeg nu niet "gebruik dan je rechteroog" want dan zal ik nog slechter fotos trekken dan ik nu doe.
    dan heb je tenminste een excuus (lol!!!)

Comment

een kennis van mij heeft een m8.
      Ik heb zijn d70 kunnen overkopen
      ziet er heel chic uit.

Comment

Ik heb er een tijdje geleden eentje vast gehouden en wat foto's mee gemaakt
        En je voelt gewoon dat je kwaliteit vast hebt
        Scherpstellen is trouwens een fluitje van een cent
        Maarja blijft denk ik nog wel effe een wens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
          Vaak wordt er ook gezegd dat Leica fotografen snobs zijn. Gelijk dat een Harley D een periode hot waren bij bv advocaten etc was dit ook bij M gebruikers zo.
          Daar maak je nou net een goed punt. Als fervent motorrijder kan ik je zeggen dat Harley D de look en de feeling biedt, maar absoluut niet de beste moto's zijn en niet kunnen tippen aan de prijs-kwaliteit die er elders op de markt is! Voortdurend sleutelen aan een HD? Inderdaad, anders was je vroeger vroeg of laat een vijs kwijt...
          Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
            Daar maak je nou net een goed punt. Als fervent motorrijder kan ik je zeggen dat Harley D de look en de feeling biedt, maar absoluut niet de beste moto's zijn en niet kunnen tippen aan de prijs-kwaliteit die er elders op de markt is! Voortdurend sleutelen aan een HD? Inderdaad, anders was je vroeger vroeg of laat een vijs kwijt...

Tsja... wat is prijs-kwaliteit hè. Lijkt me ook zeer persoonlijk. Voor mij was mijn Leica gerief en heden de M8 wel in goede prijs-kwaliteitverhouding. Het aangegeven vergelijk van mij, tussen bv een Leica en een HD slaat niet op de kwaliteit...(heb nooit aan mijn Leica's hoeven te schroeven) Hoe ga je bijvoorbeeld trouwens het volgende noemen; een 1Ds/D2Xs amateur/hobby gebruiker met dito objectieven die er wekelijks misschien/evt enkele beelden mee maakt. Prijs/gebruik?
            Laat iedereen voor zich maar uitmaken wat voor hem/haar het beste past, zonder vooroordelen. Gr, Paul
            M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
              Laat iedereen voor zich maar uitmaken wat voor hem/haar het beste past, zonder vooroordelen. Gr, Paul
              Dat is inderdaad waar het eigenlijk om draait, volkomen gelijk!
              Mvg, Fre

Comment

Ik gebruik de Leica M8 wekelijks/maandelijks (from the shelf)
                L a a t me niet lachen... tssssss!!!!

Grant

Comment

Heb de M8 nu een paar weken in mijn bezit, en net terug na een lange trip en gekozen om mijn andere digitale camera thuis te laten. Ik ben al enkele jaren een Leica M gebruiker, en nee, niet uit snobisme, maar voor 'gemak' (gewicht, grootte en betrouwbaarheid) en de heel andere benadering van je onderwerp (zeker in reportages) ten opzichte van een dsrl, zeker op sommige locaties zoals het Midden Oosten niet onbelangrijk.
                  Nu, ik heb nog maar enkele RAW beelden bewerkt, maar het resultaat is toch opmerkelijk. Ik was bevreesd omdat het aantal MP's toch een stuk lager ligt dan bij mijn andere camera, en daar ik vaak naar tentoonstellingen werk, was mijn vrees naar het vergroten toe toch wel aanwezig. Niks daarvan, de scherpte van de optieken van Leica maakt dat de mindere mp's totaal verwaarloosbaar zijn. En dit zonder eenmaal de unsharp mask te moeten gebruiken, wat ik bij andere wel steeds moest doen.
                  Een ander punt waar ik bevreesd voor was was het werken met grote vochtigheid en zware regenval. Ook hier was mijn vrees onnodig. Eén keer heb ik wel gehad dat mijn lichtmeter is uitgevallen na een uur in een gesloten ruimte te werken met een luchtvochtigheid van ongeveer 95%, maar na een half uur uit de ruimte werkte alles weer perfect. In een zwaar onweer meer dan een half uur doorgewerkt, geen probleem.
                  Ok, de M8 is misschien geen camera die is gemaakt voor de grote markt, dit ook door zijn prijs. Maar de analoge M's waren dat ook niet. Leica heeft deze camera's ontwikkeld om een bepaald publiek te bereiken, en ja, er zullen snobs tussen zitten, misschien ben ik er ook wel een, maar met een dsrl, waar ik ook veel ervaring mee heb, bekom ik toch andere beelden, en dan bedoel ik niet technisch!! Met een meetzoeker kun je fotograferen met een open visier, je houdt contact met je onderwerp, met een dsrl steek je je weg achter je camera. Een ander punt is ook heel belangrijk, de amateuristische look van de camera schrikt ook minder af, en je kan dichter bij je onderwerp komen en verstoor je het minder wat een realistischer beeld geeft.
                  Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen, maar zo werk ik het liefst als ik werk aan reportages.

Deze camera is voor reportagefotografen een prachtig toestel, we kunnen nu weer werken zoals vroeger maar dan digitaal. En ja, hij heeft ook zijn tekortkomingen, matige levensduur van de batterij, slechte interactie met apple computers, de duren lenzen en het trage wegschrijven op de SD kaart.

De keuze voor deze camera is dus meer dan kiezen tussen een Harley en een .... . Voor ons beinvloedt het het eindresultaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVdB Bekijk bericht
                    Wie hier zou er niet met een Porsche of een Maserati willen rijden ? En als geld geen rol speelde, neen dan kocht ik me liever een Hasselblad H3D ... Trouwens, een analoge Leica behoort ook tot mijn collectie ...
                    ik, rijdt het liefst in mn honda, die zijn betrouwbaar uit de fabriek en van het geld dat ik uitspaar kan ik andere leuke dingen kopen
                    Sony a550 + sandisk extreme III 2GB + vrouwtje en dochter
                    http://laysjes.nl (under construction)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cash Bekijk bericht
                      Heb de M8 nu een paar weken in mijn bezit, en net terug na een lange trip en gekozen om mijn andere digitale camera thuis te laten. Ik ben al enkele jaren een Leica M gebruiker, en nee, niet uit snobisme, maar voor 'gemak' (gewicht, grootte en betrouwbaarheid) en de heel andere benadering van je onderwerp (zeker in reportages) ten opzichte van een dsrl, zeker op sommige locaties zoals het Midden Oosten niet onbelangrijk.
                      Nu, ik heb nog maar enkele RAW beelden bewerkt, maar het resultaat is toch opmerkelijk. Ik was bevreesd omdat het aantal MP's toch een stuk lager ligt dan bij mijn andere camera, en daar ik vaak naar tentoonstellingen werk, was mijn vrees naar het vergroten toe toch wel aanwezig. Niks daarvan, de scherpte van de optieken van Leica maakt dat de mindere mp's totaal verwaarloosbaar zijn. En dit zonder eenmaal de unsharp mask te moeten gebruiken, wat ik bij andere wel steeds moest doen.
                      Een ander punt waar ik bevreesd voor was was het werken met grote vochtigheid en zware regenval. Ook hier was mijn vrees onnodig. Eén keer heb ik wel gehad dat mijn lichtmeter is uitgevallen na een uur in een gesloten ruimte te werken met een luchtvochtigheid van ongeveer 95%, maar na een half uur uit de ruimte werkte alles weer perfect. In een zwaar onweer meer dan een half uur doorgewerkt, geen probleem.
                      Ok, de M8 is misschien geen camera die is gemaakt voor de grote markt, dit ook door zijn prijs. Maar de analoge M's waren dat ook niet. Leica heeft deze camera's ontwikkeld om een bepaald publiek te bereiken, en ja, er zullen snobs tussen zitten, misschien ben ik er ook wel een, maar met een dsrl, waar ik ook veel ervaring mee heb, bekom ik toch andere beelden, en dan bedoel ik niet technisch!! Met een meetzoeker kun je fotograferen met een open visier, je houdt contact met je onderwerp, met een dsrl steek je je weg achter je camera. Een ander punt is ook heel belangrijk, de amateuristische look van de camera schrikt ook minder af, en je kan dichter bij je onderwerp komen en verstoor je het minder wat een realistischer beeld geeft.
                      Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen, maar zo werk ik het liefst als ik werk aan reportages.

Deze camera is voor reportagefotografen een prachtig toestel, we kunnen nu weer werken zoals vroeger maar dan digitaal. En ja, hij heeft ook zijn tekortkomingen, matige levensduur van de batterij, slechte interactie met apple computers, de duren lenzen en het trage wegschrijven op de SD kaart.

De keuze voor deze camera is dus meer dan kiezen tussen een Harley en een .... . Voor ons beinvloedt het het eindresultaat.
                      Hier heeft een mens iets aan, bedankt

Waar kunnen we je werk bekijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cash Bekijk bericht

Even nog wat olie op het vuur gieten met deze praktijktest op Antarctica

Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Paul
                          Nikon

There were 5 Nikon users on the trip, with various bodies – mostly D200's. There were no reports of any Nikon problems or failures.
                          that's the way aha aha i like it aha aha

sry, kon't niet laten.

met een paar leicas M8 naar daar en zoveel problemen zien?
                          ongelukkige steekproef hoop ik dan!
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Paul
                            Tja, dan had ik veel geluk. Heb al Canon D5 en Nikon D200 gezien die na tien minuten ook in panne lagen, en die zijn ook normaal gezien geen rommel.
                            Als mijn digitale camera de geest geeft kan ik gelukkig nog overstappen naar analoog. Maar na een intensieve test van 8 weken in India onder allerlei omstandigheden, vaak zware waar mijn D2x vroeger soms wel haperde, geen enkel probleem gehad, dus ik heb een goeie te pakken.
                            Ben trouwens voor de warme landen, dus dat is ook nog een geluk, alhoewel ik naar Mongolie vertrek binnen een aantal maanden, zal het laten weten hoe hij het daar heeft doorstaan onder extreme vriestemperaturen.

Nee, ik heb ook zéér lang getwijfeld om er één te kopen, maar ik heb de knoop doorgehakt na advies van Bruno Stevens die hem meer dan een maand, op vraag van Leica zelf, intensief heeft getest.
                            Zoals ik al heb gezegd, je moet een camera kopen die bij je werkwijze past, en dit is nu net dit type van camera. Ik werk al meer dan tien jaar met alle plezier met meetzoekers en was blij dat er eindelijk een digitale meetzoeker op de markt kwam, na de toch voor mij persoonlijk tegenvallende Epson R-D1. Tuurlijk kan het beter, zou graag ook een volformaat zien, mss wat extra mp's, ... . Maar ik ben gered en kan nu weer werken als vroeger en ben op termijn nog goedkoper uit. Ik kijk naar vroeger waar ik als ik op reis vertrok een 100 tal kleurenfilms meenam (nu nog enkel zwart wit, want ik sta noch eens graag in de doca) en die nadien moets laten ontwikkelen, scannen, etc.. Nu, na een aantal trips heb ik hem terug verdiend, zo denk ik dan maar als ik de overschrijving doe.

Comment

Working...
                            X