Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel voor snelle paardensport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welk toestel voor snelle paardensport

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Het is heel simpel... Niemand hier kan je een concreet voorstel doen omdat je vraag niet realistisch is: het toestel dat aan al die eisen (snel, ruisarm, veel zoom) moet voldoen en toch maar 500 euro mag kosten bestaat gewoonweg niet

    MVG,
    niet volledig mee eens

    snel is de fz30 op zijn niveau van toestel
    zoom is zeer krachtig
    mogelijkheden

    ruisarm tja ........... maar welke wel ????
    de vraag is realistisch denk ik maar blijkbaar heeft pana de ziekte mee gekregen en den doom van de ruis
    voor de rest heb ik met zo een compact toestel geen enkel probleem gehad

    velen proberen de pana te breken denk ik , misschien dat er in maart een betere op de markt zal zijn

    voor mij was het enige probleem bij de fz30 ( heb nog geen andere) de ruis en misschien ligt dan dit nog voor een groot deel aan mij
    en dat hij niet voldoende kracht heeft in het belichten

    shoot maar los zou ik zeggen, maar blijkbaar ligt er toch geen betere op de markt in die klasse, anders was hij hier al gepost geweest

    ik heb foto's liggen van buitenopnames die ik gewoon de max vind

    groetjes
    kurt
    Panasonic FZ 150

    Comment


    • #17
      Re: welk toestel voor snelle paardensport

      Oorspronkelijk geplaatst door sorbonne Bekijk bericht
      ruisarm tja ........... maar welke wel ????
      de vraag is realistisch denk ik maar blijkbaar heeft pana de ziekte mee gekregen en den doom van de ruis
      voor de rest heb ik met zo een compact toestel geen enkel probleem gehad

      velen proberen de pana te breken denk ik , misschien dat er in maart een betere op de markt zal zijn

      voor mij was het enige probleem bij de fz30 ( heb nog geen andere) de ruis en misschien ligt dan dit nog voor een groot deel aan mij
      en dat hij niet voldoende kracht heeft in het belichten

      shoot maar los zou ik zeggen, maar blijkbaar ligt er toch geen betere op de markt in die klasse, anders was hij hier al gepost geweest

      ik heb foto's liggen van buitenopnames die ik gewoon de max vind

      groetjes
      kurt
      Het ruisprobleem bij hoge iso is geen specifiek Panasonic-probleem, het ligt gewoon aan de kleine sensor met heel veel pixels. Meer pixels op een bepaalde oppervlakte zorgt voor meer ruis, en dat zie je dan ook aan de nieuwste toestellen waarin ze sensors steken die toch maar zoveel mogelijk pixels hebben, want dat verkoopt beter dan eenzelfde toestel met minder pixels, dat waarschijnlijk beter zou werken op de hoge iso-waarden.

      Fuji heeft een paar compacte toestellen uitgerust met een wat grotere sensor, en die presteren héél goed als het op ruis aankomt. Maar door de grotere sensor is het niet meer mogelijk om de lens bij het volledig uitzoomen ook nog lichtsterk te houden. Om bij een lens voor zo'n sensor over het hele zoombereik een lichtsterkte van bijvoorbeeld f2,8 te houden moet het glasoppervlak veel groter worden, maar dan is het onmogelijk om compacte toestellen te bouwen.

      Als ze een prosumer zouden maken met bijvoorbeeld een APS-size sensor, en er zou een lens opzitten met een zoombereik van 18-200mm, en een maximale diafragma-opening van f2,8 over het volledige zoombereik, dan zou dat toestel minstens 2kg wegen en het zou ook even groot zijn als een compacte DSLR met een 70-200 f2,8 erop gemonteerd.
      En dat toestel zou ook héél erg duur worden .
      Dat krijgen ze dus ook niet verkocht...


      Voor buitenopnames kan je met een FZ30 of FZ50 ook wel voort, maar binnen hang je dus vast aan een DSLR met bijhorende lichtsterke (en dure) lenzen.

      Vorige zaterdagavond heb ik de hele tijd foto's gemaakt op iso 800, met een 70-200 f2,8 IS. De sluitertijd zat toen maar rond 1/30sec, zelfs op f2,8. In die omstandigheden krijg ik met een DSLR nog bruikbare foto's, die je op een vrij groot formaat kan afdrukken. Maar als je dan een prosumer of compact in dezelfde omstandigheden wil gebruiken, dan kan je met veel moeite een redelijke 10x15cm gemaakt krijgen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X