Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke spiegelreflex?

Ik ben op zoek naar een spiegelreflex voor een budget van +/- 1000€.
    Hij moet kunnen dienen voor foto's te maken op hondententoonstellingen.
    Ik bezit nu een Olympus C-750 Ultra zoom maar het flitsbereik is niet groot genoeg. Dus ik moet een grote zoom hebben en een groot flitsbereik. Ik zou foto's moeten kunnen trekken tot max. 12 meter. Deze tentoonstellingen zijn ook altijd binnen en de verlichting is niet overal even goed.
    Hopend dat de kenners mij hier bij kunnen helpen.

Grtz
    Bernerke

Re: Welke spiegelreflex?

Gebruik eens de zoekfunctie dan vind je al meer dan genoeg
    Marlies
    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Als ik al eens wist waarop ik moest zoeken?

Bernerke

Comment

Met al het geen je wilt zul je niet toekomen met 1000 euro denk ik...
        Misschien even zoeken op een instap DSLR in combinatie met een 70-200 F2.8 lens ( eventueel lichtsterke primes overwegen, 50 F1.8 , 85 F1.8 , 200 F2.8 )
        Flitsen zul je toch moeten doen met een goede externe dan.

Zoek even op deze zaken en er zal ongetwijfeld een wereld voor je open gaan
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Flitsen en een lichtsterke lens zijn niet beide nodig denk.

Of je gaat voor een lichtsterke lens omdat je niet wilt flitsen. Of als je zo al weet dat flitsen nodig is, dan kan een gewone lens ook wel.

Zo'n prime lens kan ik wel aanraden. Een 50mm/F1.8 lens vind je rond de 100 Euro. Dan kan je voor plaatsen waar dicht genoeg bij de hond kan komen af en toe eens een foto zonder flits trekken.

Mijn advies is dus een goedkopere body met kitlenzen om te starten. Dan zeker een externe flits erbij en als er budget over is zo'n prime. Als je later meer en verder wilt gaan (na een jaar ervaring of zo) dan kan je doelgerichter naar een lichtsterke lens op zoek. Maar die kost al snel tegen de 1000 Euro.

Die DSLR kost toch al snel 700 Euro. Een externe flits al snel 300 Euro. Dan moet je nog geheugen hebben (kan voor 50 Euro) en tas om alles op te bergen (50-100 Euro). En dan heb je nog geen lens. Je wilt wat zoom dan zal je ook aan budget lenzen snel aan 300 Euro geraken.

Als ik met Canon (nieuw) iets samenstel dan kom ik totdit. Ik stel Canon samen omdat ik dit goed ken, ook Nikon, Sony, Pentax, Olympus hebben gelijkaardige mogelijkheden. Prijzen opgezocht bij Foto Konijnenberg in Turnhout. Maar zoeken kan soms beter prijzen opleveren.

Canon 350D: 550 Euro (de oudere camera omdat die goedkoper is)
          Canon 430 EX Speedlite: 250 Euro
          Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC: 330 Euro

Dus zeker het aangeboden forum hier in het oog houden, ik las onlangs over een complete Canon 400D set voor 700 Euro. Daarmee ben je zeker niet bedrogen.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

kijk eens naar een Pentax K100D met kitlens (18-55mm) (592 euro en dat kan misschien al goedkoper) en als uitbreiding de 50-200mm a 158 euro.

Voordeel van de K100D is dat deze image stabilisatie heeft in de body dus elke lens heeft IS of AS hoe men dat ook noemt.

Dit houd in dat je met lagere sluitertijden kan fotograferen dan met andere kamera's die geen IS/AS hebben in body of lens.
            ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Mijne Beste,

Nen degelijke digitale spiegelreflex kan voor alles dienen, dat is ook de reden dat we nen DSLR kopen, maar we kopen véél meer als een DSLR. We stellen een systeem samen, en met dit systeem gaan we werken. Het systeem bestaat uit de Body met de verschillende lenzen geschikt voor hun specifiek doel. En daarbij nog andere toebehoren zoals flitsers, converters, geheugen, software, enz ....

Specifiek voor uw doel, en met je budget voor ogen zou ik niet nieuw kopen maar een tweedehandse body zoeken Canon 20D, 10D, eventueel zelfs een D60, Prijs zal varieren tussen 400 tot 600 Euro Dan opzoek naar een goede lens liefst lichtsterk en zoom, ik denk dan aan een 70-200 F2.8 l USM tweedehands te koop voor 850 a 900 Euro. Dan nog een flinke geheugenkaart en met de huidige prijzen koop je die best nieuw.
              Dan ben je bezig voor een 1300 Euro plus -min.

Later kan je nog overwegen voor een externe flitser, indien nodig voor je evenementen. Persoonlijk zou ik flitsen als laatse optie zien en eerder een hoge ISO opteren!

Onmisbaar bij dit alles, wat ervaring maar die moet je zelf opdoen, die kan niemand je cadeau doen !

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik kan je al op voorhand zeggen dat je er niet komt met dat budget
                lens + body moet tweedehands kunnen voor 1000 euro, 't zal wel zoeken worden.

daar komt nog bij:
                geheugenkaart, software, draagtas, sensorreinigingsspul, doekje/lenspen
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Aangezien ik een pentax-liefhebber ben; hier een voorstel;

pentax *istDL2 - kit mit original Pentax 18-55, Pentax-Unicersal-Tasche, 1GB SD Karte, Energizer-Lader und 4 Akkus 469,-
                  pentax smc DA 50-200 199,- (je kan ze wel goedkoper vinden)
                  prijs samen dus 668,- (of minder)
                  of
                  pentax k100D-Ausrüstung mit Originalobjektiven 18-55 & 50-200, 1GB-SD-Karte, Pentax-Universaltasche, Energizer-Lader und 4xAkku 2500mAh 719,-

Flits:
                  Pentax AF540FGZ 379,- (wel pas vanaf april beschikbaar, de lichtere versie is er nu al wel, maar denk dat je in jouw geval beter even wacht op deze straffe versie)

(Deze aanbiedingen zijn de prijzen van www.tekade.de een duitse winkel, je mag dus rekenen op een 27 euro verzendkosten of 37 euro bij betaling bij levering)
                  Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

OK bedankt voor de tips.
                    Er is me al een en ander duidelijk geworden.
                    Nu kan ik tenminste al op zoek gaan naar iets.

Merci
                    Bernerke

Comment

Momenteel bij Grobet (Antwerpen)
                      Pentax K100D + lens (18x55) + geheugenkaart (512MB) + batterijen en batterijlader. 699 Euriekes.
                      Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

foto's

Comment

pixmania:

PENTAX K100D + objectief 18-55 mm
                        Geleverd met Oplader, NiMH accu's
                        606 euro

PENTAX K100D + objectief 18-55mm + teleobjectief 50-200mm
                        Geleverd met Oplader, NiMH accu's
                        799 euro

Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Of volgende combinatie:

Pentax K100D body: +/-575 euro
                          Sigma 28-200mm 3.5-5.6 DG macro (allround-lens): +/- 350 euro
                          Bijhorende kitlens is goed, maar er zijn betere lenzen op de markt.

Zit je nog net binnen je budget, en kan er nog een filterke of geheugenkaart af.
                          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Sony A100

Voor iets meer dan 1069 euro heb je hier ook een sony flitser erbij.
                            Ontdek alle mogelijkheden van een compact camera van Sony in het grootste assortiment camera's bij CameraNU.nl Vandaag besteld? Morgen in huis!

p.s. de flitser staat bij www.camera.nl 22 euro goedkoper. Dus dat is 1047 als je verder zoekt dan kom je misschien nog goedkoper uit.

Of voor het gemak de flitser later en nu de camera kopen met een 18-200 lens
                            Zit je onder de 1000 euro

Oei geheugenkaartje niet meegerekend maar die moet je op internet zoeken dat is meestal goedkoper.
                            Last edited by Forestwalker; 10 februari 2007, 02:28.

Comment

Hallo

Ik neem zelf geregeld foto's op hondententoonstellingen, maar maak zelden gebruik van mijn flits (580 ex).

Ik maak gebruik van Canon (andere merken hebben minstens dezelfde mogelijkheden, maar ik kan alleen spreken over wat ik zelf ken).

Mocht ik zou zijn zocht ik een tweedehandse 20d omwille van de hogere framerate en betere AF t.o.v. een 350d en 300d.

Een 85 /1.8 lens in combinatie hiermee is een scherpe en snelle lens met een zeer bruikbaar bereik voor je doeleinden. Deze combinatie zal je toelaten je flits thuis te laten en ik denk dat je budget niet zal overschreden worden.

Ikzelf gebruik die combinatie, aangevuld met de canon EF 70-200 /2.8 L.
                              Die laatste alleen al consumeert je budget, vrees ik.
                              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

Working...
                              X