Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 Foutmelding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50 Foutmelding

Wanneer ik met mijn D50 foto's trek met een lange sluitertijd en de Noise Reductie aan krijg ik soms deze foutmelding:

(sorry voor de lage kwaliteit van de afbeelding, maar het is louter ter illustratie)

Het gaat over de 1e regel in het LCD-scherm, waar 'Job nr' of zoiets staat.
    Ik kan er niets over terug vinden in de handleiding, echter op het internet vond ik iets over een te laag voltage of zoiets.

Kan iemand me zeggen wat deze melding betekend, wat ze veroorzaakt en of ik ergens speciaal rekening mee moet houden.

Alvast bedankt!
    Flickr! :: Blog
    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Re: Nikon D50 Foutmelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sunbeer Bekijk bericht
    Kan iemand me zeggen wat deze melding betekend, wat ze veroorzaakt en of ik ergens speciaal rekening mee moet houden.

Alvast bedankt!
    Deze uitleg heb ik op het net gevonden, hopelijk ben je er iets mee

A Nikon DSLR, will also save a true raw image if the camera
    detects a low voltage condition in the internal battery during the 'Job NR' phase of
    the in camera noise reduction. Basically, as a safety feature, any image in the
    buffer is saved to the memory card, without having the median filter applied.
    There is a range of internal voltages which will cause the camera to abort a
    'Job NR' and save the image to the memory card, unaltered.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

pagina 78 van de handleiding:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Deze uitleg heb ik op het net gevonden, hopelijk ben je er iets mee

detects a low voltage condition in the internal battery
        Misschien van de kou ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Misschien van de kou ?
          Zou kunnen, maar net hierboven zie ik nu is iets gepost wat in je handleiding staat, ik ga er dus van uit dat die correct is
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

.................
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:07.

Comment

Uit de handleiding:

Lange tijd RO
              Ruisonderdrukking aan: Ruisonderdrukking wordt geactiveerd bij snluitertijden van circa 1 seconde of langer. Het verwerken van de beelden duurt meer dan twee keer zo lang. Tijdens het verwerken knippert in de sluitertijdindicator en de diafragma-indicator de aanduiding Job nr. De volgende foto kan worden gemaakt als de aanduiding Job nr niet meer wordt weergegeven.
              Ik zou zeggen: RTFM (F=full voor alle duidelijkheid )

Voor de D70: pagina 133.

Comment

Welbedankt voor het opzoekingswerk allemaal!

Ik heb dus verkeerd gezocht in de handleiding want ik zocht bij de foutmeldingen, terwijl dit dus blijkbaar geen foutmelding is, maar een indicatie dat de buffer vol zit, en dat het maken van de volgende foto pas kan, wanneer de 1e van de buffer naar de geheugenkaart is overgeschreven. (correct me if I'm wrong!)

Dus niets om me zorgen over te maken, perfect normaal.

Merci!
                Flickr! :: Blog
                Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

Comment

Ik denk niet dat het buffer vol is.
                  Dit is de tijd die de processor nodig heeft om de noise reductie te doen. En dan moet je even wachten.

Wat op het internet stond duidt aan dat ze een beveiliging hebben ingebouwd. Als de spanning laag is van de batterijen, dan zal de file toch op kaart worden gezet zonder de NR. Dit is om er zeker van te zijn dat je toch een foto hebt. Anders zou het kunnen voorkomen dat die laatste energie wordt verbruikt voor de NR om dan uiteindelijk niets meer over te hebben om te schrijven.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                  X