Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke betaalbare spiegelreflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke betaalbare spiegelreflex?

De nikon d40 is ook een hele goeie camera om mee te beginnen schiet ook hele mooie foto's op de automatische stand, ik wil waarschijnlijk ook een d40 kopen omdat ik simpelweg niet goed overweg kan met compacte camera's, omdat ze te klein zijn en ik ze dan moeilijk stil kan houden, bridge zou eventueel nog kunnen maar een d40 is ook wel aantrekkelijk.

Comment

Lees het nog eens. Ik heb het niet over hebben ik heb het over een criterium zijn, naar aanleiding van de vraag van de TS. Zelfs al heb je een bridge of compact met 12x zoom en je gaat over op een DSLR dan lijkt het mij inderdaad dat je niet serieus met fotografie bezig bent als je dan nog steeds op zoek bent naar een lens met 12x zoom. Of niet weet waar je het over hebt, natuurlijk. Bij een DSLR tellen voornamelijk de mm, niet de zoom. Of beter: hoe meer zoom, hoe slechter de lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Of beter: hoe meer zoom, hoe slechter de lens.
        wil je zeggen dat de fz50 echt brakke foto's aflevert ofzo ? ....
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
          wil je zeggen dat de fz50 echt brakke foto's aflevert ofzo ? ....
          Ik zeg dat-ie nóg beter was geweest als-ie minder zoom had gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
            Niet vergeten, met een goeie bridge kan je filmen met geluid, met een bridge kan je kijken op de lcd om een foto te nemen en niet enkel via de zoeker.
            TS heeft het hier over vraag naar een goede maar betaalbare DSLR. En daar neem je enkel foto´s mee, dus als je geluid erbij wil dan kan je beter zeggen: koopt u nen deftige JVC, panasonic, Hittachi, enz ...digitale S-VHS en wat nog allemaal videocamera en daar kan je naast beelden mét geluid ook nog foto´s mee maken. Is het niet ?
            BD0723BE

Comment

[QUOTE=Goldy_be;1276104]Hoi,
              wat ik dus vooral graag zou kunnen zijn mooie binnen en buiten foto's maken die heel scherp zijn en waar ik zo geen last heb van rode ogen.[/QUOTE]

Dan moet je er ook een externe flits bij nemen.

Mvg.
              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
              Mijn website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Lees het nog eens. Ik heb het niet over hebben ik heb het over een criterium zijn, naar aanleiding van de vraag van de TS. ....

simplistisch logisch .. als je zo'n 12x ding hebt gekocht dan was die zoomfunctie ooit een criterium anders had je ze waarschijnlijk niet gekocht .. de rest is vlooienvangen ook wel "nit picking" genoemd .. en "terminologie" is nog steeds geen kriterium om "serieus of serieuzer" bezig te zijn met fotografie, like it or not, case closed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  case closed
                  Thanks. Ik heb het ook niet geschreven om er over in discussie te gaan met iemand die niet wil lezen wat er staat.

Comment

Vorig antwoord was niet helemaal juist gegaan...
                    Misschien kun je gaan voor een "instap" reflexbody (bv Nikon D50, uitlopend model, maar maakt niets uit!) Bij deze body twee vaste lenzen Nikon 50/1.8 & Sigma 28/1.8 en je kunt heerlijk je kinderen scherp op de foto zetten.
                    Ook de juiste onscherpte (moeilijker met kleinere diafragmaopeningen kitlenzen) is met deze twee mooi te verkrijgen. Lichtsterk dus ook voor binnen uitermate geschikt (ISO hoger instellen) om dan zonder flits te werken. Waarom ik verder vaste lenzen voorstel? Je leert er zoveel beter van kijken en fotograferen. Last but not least! Met dit alles blijf je ook nog ruim binnen je budget! Kun je verder nog investeren in goede geheugenkaart en evt een externe flitser.

Gr, Paul
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Gezien je eisen denk ik dat voor 1000€ de beste combinatie die je kan krijgen de Canon 400D + sigma 17-70 f2.8-f4.5 DC is.

De interne flash van de 400D is hoog genoeg om geen rooie ogen te hebben maar als flash erg belangrijk voor jou is raad ik toch een externe flash aan. Maar dan moet je hoger dan 1000€ gaan.

De sigma lens is een hele goeie lens voor zijn prijs met een mooi bereik met gelijkaardige tele als je ixus maar meer groothoek wat heel handig is voor binnen. Het feit dat het een F2.8 is zal het ook eenvoudiger maken om genoeg sluitertijd te halen om die kinderen niet blurry op de foto te krijgen.

De 400D is de beste camera die je kan kopen en binnen je budget blijven. Er zijn goedkopere mogelijkheden maar dan zet je ook een stap achteruit op gebied van de camera. En je leek me het beste te willen hebben dat mogelijk was voor 1000€.
                      Last edited by Kevlar; 1 februari 2007, 00:21.

Comment

Canon 30D

ik heb met alle Canon categorieën, gewerkt en kan me maar niet vinden in de 300/350/400d reeks

werk soms met 1Ds II, laatste tijd vaak met 5D, meestal met 20D

30D is het huidige equivalent van dat laatste

voor mij persoonlijk is er een wereld van verschil tussen de 'laagste' en de 1-stap-hogere Canon categorie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
                          Canon 30D

ik heb met alle Canon categorieën, gewerkt en kan me maar niet vinden in de 300/350/400d reeks

werk soms met 1Ds II, laatste tijd vaak met 5D, meestal met 20D

30D is het huidige equivalent van dat laatste

voor mij persoonlijk is er een wereld van verschil tussen de 'laagste' en de 1-stap-hogere Canon categorie.
                          probleem is natuurlijk wel dat de 30D zonder lens al boven haar budget zit

Comment

over wel of niet een digi-spiegelreflex is hierboven al veel gezegt - mocht je hier dus wel voor kiezen dan zijn er op internet vele reviews - ik kwam zojuist deze tegen - zeker de moeite waard
                            succes verder
                            Leon Loeffen

Comment

Sony bestaat niet meer zeker ?
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

Comment

Met een beperkt budget, zou ik zeker voor géén canon of nikon gaan.
                                Maar lijkt me een pentax, een olympus, of een sony een beter keuze.
                                Reden: Prijs van de lenzen.

De cameras: nikon, canon, pentax, olympus, zullen kwalitaitef niet zo heel ver uit mekaar liggen. Als het om portretjes gaat. Zal een canon 300d(voor 350 tweedhands te vinden), met een zeer goede lens, beter presteren, dan een 5d(voor een 2000 euro te vinden) met een slechte lens.

De lens is het oog, van je camera. Een goede lens, maakt een wereld van verschil. Je kan zeer goede tweedehands pentax en olympus lenzen vinden, voor een fraktie van de prijs van een Canon of een nikon lens.
                                Voor een goede canon lens, zal je al snel tussen de 500 en 1000 euro neer tellen.

Moest ik moeten herbeginnen, en ik heb slechts 1000 euros te spenderen, zou ik zeker voor pentax kiezen.

Groeten
                                JO
                                Last edited by johanvansteenkiste; 1 februari 2007, 18:56.
                                Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Working...
                                X