Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke betaalbare spiegelreflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke betaalbare spiegelreflex?

Hallo,
    ik heb nu momenteel de canon ixus 550 maar zou graag overstappen naar de aankoop van een betaalbaar maar toch goede spiegelreflex camera, welke zouden jullie me aanraden, ik zou liefst onder de 1000 euro blijven.
    Graag jullie ervaring en reacties aub.
    Hilde

Re: Welke betaalbare spiegelreflex?

Nikon D50, D70, Canon 350D, 400D, en equivalente modellen van bijvoorbeeld Pentax. De merkkeuze zou ik laten afhangen van de lens die je het meest aanstaat, en daarvoor moeten we effe weten wat je gaat fotograferen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Denk ook eens aan de Nikon D40.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

D80 met als lens de Nikkor 18-135mm lijkt me een heel prachtige instap.
        Prima camera, met mooi lensbereik.

Comment

Wat denk je van deze aanbieding?

PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goldy_be Bekijk bericht
            Hallo,
            ik heb nu momenteel de canon ixus 550 maar zou graag overstappen naar de aankoop van een betaalbaar maar toch goede spiegelreflex camera, welke zouden jullie me aanraden, ik zou liefst onder de 1000 euro blijven.
            Graag jullie ervaring en reacties aub.
            Hilde
            Ik denk dat er in het segment van de instap reflexcamera's weinig verschil is in kwaliteit tussen de diverse merken (Nikon, Canon, Pentax, ...) Het zijn allen goeie fototoestellen.
            Als je echt van nul start zou ik je aanraden om een fotohandel binnen te stappen en de camera's eens in je handen te nemen. Voor mij is de ergonomie van de body een belangrijke factor geweest om voor Nikon te gaan. De D70 (s) ligt me veel beter in de hand dan de Canon. Dat zegt niks over de kwaliteit van de merken maar wel over het vlot kunnen hanteren van je materiaal.

Tweede vraag is wat je verlangt van je toestel. Qua techniek zit er eigenlijk niet zoveel verschil tussen bijv. een Nikon D50 en een Nikon D70s . Als je tevreden bent met een body waar je instellingen kunt wijzigen via het menu en/of via een beperkt aantal knoppen en wieltjes op de body dan ben je goed af met de D50. Wil je wat meer snelle controle dan ga je beter voor een D70s. Beiden zijn met kitlens te koop binnen je budget.

Ik onhoud me van commentaar over de Canon omdat ik weinig ervaring heb met de digitale camera's van dat merk.
            Een persoonlijke mening i.v.m. lenzen en een beperkt budget. Als je voor Canon of Nikon kiest heb je achteraf een ruimere keuze van third-party lenzen (Sigma, Tamron, Tokina) die goeie kwaliteit bieden voor een betaalbare prijs. Ook de tweedehandsmarkt is ruimer.
            Wat weer niet wil zeggen dat andere merken minderwaardig zouden zijn.
            Meer foto's op mijn website

Comment

Deze vraag valt niet te beantwoorden zonder meer informatie.

Je koopt immers niet alleen een body maar er moet ook een lens bij komen.

Wel goed dat je al een budget geeft want dat wordt hier nogal vaak vergeten.

Wat wil je dus juist kunnen en hoe goed moet dat dan gaan en wat wil je naar de toekomst toe kunnen. Eenmaal we dat weten kunnen we al iets gerichter commentaar beginnen geven. Want nu modellen en combinaties beginnen opnoemen lijkt mij niet erg zinvol eerlijk gezegd.

Comment

gebruik het progje van Fullator !
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Hoi,
                  wat ik dus vooral graag zou kunnen zijn mooie binnen en buiten foto's maken die heel scherp zijn en waar ik zo geen last heb van rode ogen.
                  Ik fotografeer heel graag mijn dochter en andere kinderen dus het zou vooral bedoeld zijn om foto's te nemen van kinderen.
                  Ik ben een volledige leek op gebied van fotografie maar zou het heel graag goed leren.
                  Zodat mijn foto's de juiste kleuren hebben en scherp zijn.
                  Wat die lenzen betreft daar heb ik al helemaal geen verstand van want ik heb nu dus die canon en das met optische zoom dus ik weet niet zo goed hoeveel optische zoom je hebt met een spiegelreflex camera, elk woord uitleg hierover is ook welkom.
                  Alvast bedankt,
                  Hilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    gebruik het progje van Fullator !
                    Als complete leek heb je hier niks aan .

Ikzelf ben nog vollop aan't zoeken naar een spiegelreflex camera en raak zelf moeilijk uit m'n keuze.

Als je gewoon goeie foto's wil maken dan ben je (denk ik dan) als leek het best af met een Nikon D40 + kitlens, Nikon D50 + kitlens (indien nog te krijgen), een Canon Eos 350 + kitlens; Canon Eos 400 + kitlens, Pentax *ist DL + kitlens en dat zijn ze zo'n beetje...
                    Dan ligt het budget tussen de 600 - 800€.
                    Niet te gek duur en later kan je nog altijd een goede lens halen als je meer in de fotografie groeit.
                    Wat de mogelijkheden zijn... Dit zal voor iedere camera niet zoveel verschillen dus nu is het eigenlijk kiezen welke je de beste in je hand vind liggen.

@ Hilde: de zoom van een spiegelreflex wordt bepaald door de lens...

Comment

En weet je zeker dat het een DSLR moet zijn?
                      Als je er nog niet al te veel vanaf weet waarom dan geen Compact camera of een Bridge.

Een compactcamera : klein, handig, simpele bediening, alles automatisch
                      Bv. Fujifilm F30 of F31, Canon Ixus ed.
                      Budget : 130 tot 300 Euro

Een Bridge : groter dan compactje, meer mogelijkheden om alles manueel in te stellen, iets duurder maar ook meer mogelijkheden
                      Bv. Fujifilm Finepix S5600, 6500,....
                      Budget 220 tot 500 Euro

Een DSLR : professioneler fotograferen, groot van formaat, veel mogelijkheden, maar ook duur EN je moet er nog lenzen bij aanschaffen.
                      Bv. Nikon D40 D50, Canon EOS 350, 400
                      Budget: vanaf 500 Euro, zonder lens (Body heet dat dan)

Eerst maar eens goed nadenken wat je budget is en wat je er mee wil aanvangen. Om je kids te fotograferen voldoet een goede Compactcamera ook al.
                      En wil je echt fotografie onder de knie krijgen? Of enkel op automatische stand veel foto's schieten?
                      In het Eerste geval : zoek een Bridge om te starten en te oefenen,later kan je dan nog naar een dslr overschakelen, in het 2de geval, koop je een degelijke compactcamera.

Grtz
                      Tom
                      Last edited by Tomaso; 31 januari 2007, 18:28.
                      PENTAX K100d SUPER !!!!!
                      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                      En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goldy_be Bekijk bericht
                        ik heb nu momenteel de canon ixus 550
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                        Van ixus naar ixus, een hele verbetering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                          Als je er nog niet al te veel vanaf weet waarom dan geen Compact camera of een Bridge.

Budget : 130 tot 300 Euro

Een Bridge : groter dan compactje, meer mogelijkheden om alles manueel in te stellen, iets duurder maar ook meer mogelijkheden
                          Bv. Fujifilm Finepix S5600, 6500,....
                          Budget 220 tot 500 Euro

Een DSLR : professioneler fotograferen, groot van formaat, veel mogelijkheden, maar ook duur EN je moet er nog lenzen bij aanschaffen.
                          Bv. Nikon D40 D50, Canon EOS 350, 400
                          Budget: vanaf 500 Euro, zonder lens (Body heet dat dan)

Eerst maar eens goed nadenken wat je budget is en wat je er mee wil aanvangen. Om je kids te fotograferen voldoet een goede Compactcamera ook al.
                          En wil je echt fotografie onder de knie krijgen? Of enkel op automatische stand veel foto's schieten?
                          In het Eerste geval : zoek een Bridge om te starten en te oefenen,later kan je dan nog naar een dslr overschakelen, in het 2de geval, koop je een degelijke compactcamera.

Grtz
                          Tom
                          Niet vergeten, met een goeie bridge kan je filmen met geluid, met een bridge kan je kijken op de lcd om een foto te nemen en niet enkel via de zoeker. Een dure bridge (400- 600 €) heeft meestal een zeer goeie lens die welliswaar niet te vervangen is maar een heel groot bereik heeft.
                          Panasonic dmc-fz50 bvb : 35 - 420 = 12* zoom

Vergelijking nikon D50 kitlens : 18 - 55 = 3* zoom. Wil je hierbij een lens die evenveel kan zoomen op tele zoals een bridge, dan ben je snel 300 € kwijt aan een lens. Dan zit je idd op 1000 €, jouw budget
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                            Panasonic dmc-fz50 bvb : 35 - 420 = 12* zoom

Vergelijking nikon D50 kitlens : 18 - 55 = 3* zoom. Wil je hierbij een lens die evenveel kan zoomen op tele zoals een bridge, dan ben je snel 300 € kwijt aan een lens.
                            Als je serieus bezig bent met fotografie dan is zoombereik nooit een criterium.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Als je serieus bezig bent met fotografie dan is zoombereik nooit een criterium.
                              Kurieuze filosofie die stelt dat iemand die een Bridge met een 12x zoom heeft en die daarvoor gekozen heeft dus niet serieus bezig kan zijn met fotografie .. ?
                              .. gelieve mij even de specifikaties voor "het serieus bezig zijn met fotografie" op papier te zetten aub .. ? want ik heb die nog nergens kunnen vinden

Comment

Working...
                              X