Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Firmware D40 & D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe Firmware D40 & D80

Aldus de Belgische Nikonsite.

Veranderingen voor de D80:
    De volgende verbeteringen worden aangebracht met firmwareversie 1.01:
    - De elektronische analoge belichtingsaanduiding in de zoeker geeft aan of de helderheid van het onderwerp buiten het bereik van de belichtingsregeling valt. Dit is het geval als de ingebouwde flitser wordt opgeklapt in de belichtingsstand Geprogrammeerd automatisch (P), Sluitertijdvoorkeuze (S) of Diafragmavoorkeuze (A).
    - Het effect van bewerkingen die worden uitgevoerd als de optie Ruisonderdrukking in het opnamemenu is ingeschakeld, is verbeterd.
    - Als u foto's die al met een computer waren bewerkt, probeerde te bewerken met de opties in het retoucheermenu van de D80, liep de camera soms vast. Daarom kunnen foto's die met een computer zijn bewerkt, niet meer met de camera worden bewerkt.
    - Fouten in de Engelse, Poolse en Zweedse menu's zijn gecorrigeerd.

Veranderingen voor de D40:
    De volgende verbeteringen worden aangebracht met firmwareversie 1.10:
    - De camera zal 'Certified for Windows Vista' zijn en ondersteuning bieden van het nieuwe USB Media Transfer Protocol (MTP). De optie PTP in het submenu USB van het setup-menu wordt weergegeven als MTP/PTP.
    - De jaren die kunnen worden geselecteerd voor de optie Datum in het submenu Wereldtijd van het setup-menu zijn uitgebreid tot 2000 – 2099.
    - Als een witbalansinstelling wordt aangepast, wordt + of - met het witbalanspictogram weergegeven in de opname-informatie en in het opnamemenu van de camera.
    - De elektronische analoge belichtingsaanduiding knippert in de zoeker en in de opname-informatie als de helderheid van het onderwerp buiten het bereik van de belichtingsregeling valt. Dit gebeurt in de belichtingsstand Geprogrammeerd automatisch (P) als de ingebouwde flitser wordt opgeklapt.
    - Een probleem dat ertoe leidde dat de standaardinstelling voor AF-veldstand werd hersteld als de monitor en de lichtmeter automatisch werden uitgeschakeld (meter uit) of als de camera werd uitgeschakeld in een onderwerpsstand, is verholpen.
    - Een probleem dat ertoe leidde dat de functie Auto ISO werd uitgeschakeld als een reset met twee knoppen werd uitgevoerd terwijl de ISO-gevoeligheid was ingesteld op een andere optie dan ISO 200, is verholpen.
    - Als u foto's die al met een computer waren bewerkt, probeerde te bewerken met de opties in het retoucheermenu van de D40, liep de camera soms vast. Daarom kunnen foto's die met een computer zijn bewerkt, niet meer met de camera worden bewerkt.
    - De flitssterkte bij handmatig flitsen met de Nikon Speedlight SB-400 wordt nu correct opgeslagen in de EXIF-gegevens.
    - Fouten in de Engelse, Duitse, Poolse en Zweedse menu's zijn gecorrigeerd.
    Last edited by MacTheKnife; 30 januari 2007, 16:37.
    Nikon, Apple & Epson

Re: Nieuwe Firmware D40 & D80

ik had eigenlijk verwacht dat er ook iets aan het overbelichten van de D80 gedaan zou worden.

misschien in een volgende update
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

ik heb geen last van overbelichting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        ik had eigenlijk verwacht dat er ook iets aan het overbelichten van de D80 gedaan zou worden.

misschien in een volgende update
        Daar is schijnbaar wat aan gedaan (precies nogal veel ) er is juist een draad op dpreview waar iemand eenzelfde scene met een D80 heeft geschoten voor en na de upgrade .. Als ik het goed heb dan was de sluitertijd voor = 6sec en na =4 sec .. De tendens van de posters is te stellen dat de matrix lichtmeting nu correct(er) schijnt te werken ..

disclaimer: ik heb (nog) geen Nikon dSLR dus ik geeft dit louter als FYI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Daar is schijnbaar wat aan gedaan (precies nogal veel ) er is juist een draad op dpreview waar iemand eenzelfde scene met een D80 heeft geschoten voor en na de upgrade .. Als ik het goed heb dan was de sluitertijd voor = 6sec en na =4 sec .. De tendens van de posters is te stellen dat de matrix lichtmeting nu correct(er) schijnt te werken ..

disclaimer: ik heb (nog) geen Nikon dSLR dus ik geeft dit louter als FYI

heee dat is goed nieuws. Ik zal eens op dit forum gaan kijken
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt Bekijk bericht
            ik heb geen last van overbelichting
            Heb je wél, alleen weet je dat nog niet
            Of je moet nachtwaker zijn en alleen onder werktijd fotograferen

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hier is de link.

http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...p_sid=hr9oF9ti

Gr Kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

uhu

De D40 en D80 zijn pas uit en ze hebben al nieuwe firmware. Voor de D50 is er nog steeds geen en die is al 2 jaar uit !

whyyyyyyyyyyyyyyyy ???
                Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                  uhu

De D40 en D80 zijn pas uit en ze hebben al nieuwe firmware. Voor de D50 is er nog steeds geen en die is al 2 jaar uit
                  De D50 stond al van de eerste dag op punt, en is uiterst betrouwbaar. Er zijn geen noemenswaardige problemen bekend.
                  Van welke andere Nikons kan dat gezegd kan worden.

Na 1,5 jaar nog altijd 100% tevreden van mijn D50.

Gr's, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

oei dan ben ik te snel geweest
                    heb net een vraag gesteld aan Nikon of er nog geen nieuwe update is voor de D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                      De D50 stond al van de eerste dag op punt, en is uiterst betrouwbaar. Er zijn geen noemenswaardige problemen bekend.
                      Van welke andere Nikons kan dat gezegd kan worden.

Na 1,5 jaar nog altijd 100% tevreden van mijn D50.

Gr's, Wim
                      mm een D200 heeft toch ook geen noemenswaardige problemen
                      na een jaar gebruik ook uiterst tevreden over een D200

Comment

Working...
                      X