Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji 5600, panasonic fz7 of de sony h2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fuji 5600, panasonic fz7 of de sony h2

Hoi allemaal!

Hier een vraag over digitale camera's.
    Ik twijfel nu om een panasonic fz7, een sony h2 of een fujifilm 5600 (door jullie) te gaan kopen.
    De fuji 5600 heeft geen beeldstabilisator...dat is dan toch helemaal niet zo handig??? Iedereen praat er zo groot over, maar zonder OIS is een camera toch niet je van het???
    Over de panasonic fz7...ik bewerk best veel foto's...en nu lees ik hier over veeeeel ruis...dus met croppen wordt het helemaal erg...of niet?
    En dan nog de sony h2...binnen niet zo goed geloof ik???

Ik wil een camera kopen die SNEL is en binnen ook mooie foto's maakt vooral van kinderen!!! Wil er ook een zoom op...dus OIS lijkt me ook wel handig.

DUs wie heeft een goed advies...
    Is een van deze camera's een aanrader...(Ik baaaaal van de fuji...waarom doen ze nou geen OIS op de toestellen, dan wist ik het wel.)

Dus mensen...wat moet ik nu doen?
    Welke camera zal ik kopen.

Ik wil in de compactcamera's niet duurder gaan dan 300 euro...wat al deze camera's maximaal kosten...anders ga ik wel voor een Spiegelreflex als ze duurder worden...en dat wil ik nu nog niet.

Dus AUB RAAD!!!!!

Bedankt alvast

Re: welke o welke digitale camera.

Beeldstabilisatie is leuk, een deftig statief nog veel leuker. Want als je sterk begint in te zoomen met manuele focus dan zal ook de camera met beeldstabilisatie onscherpte geven. Dan heb je dus maar beter een statief bij de hand.
    De Pana geeft idd. wat meer ruis, en als je binnen fotografeert, gebruik je dus een hogere ISO-waarde, wat meer ruis geeft.
    Als je graag foto's bewerkt, kijk dan ook uit naar een camera die 'RAW' en JPEG heeft (=Fuji S5600 bijvoorbeeld, Pana weet ik niet, ff opzoeken). RAW bestanden kun je echt serieus bewerken, meer nog dan JPeg.
    Hoe groot moet je zoombereik zijn, ga je nog andere dingen fotograferen dan kinderen? Ook een teleconverter kan een optie zijn afhankelijk van wat je wenst te fotograferen, Bv een Raynox. (www.raynox.com)

Grtz
    Tomaso
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Wat is een teleconverter??? Kun je dan zo'n ding voor de lenzen plaatsen,bij ieder toestel en dan kun je ook ineens inzoomen???

Comment

zit daar dan ook een beeldstabilisator op?

Comment

fuji 5600, panasonic fz7 of de sony h2

Nogmaals...want had de vraag op een verkeerde plek geplaatst
          Welke is de beste?
          De fuji heeft geen beeldstabilisator...dat vind ik me toch jammer, want anders was hij heel goed...of is hij nu al goed als je inzoomt???

De panasonic geeft veel ruis heb ik vernomen...en is dit erg hinderlijk???

En de sony h2 is niet goed binnen???

Ik wil dus een snelle camera, die BINNEN mooie foto's maakt , vooral van kinderen...
          Dus wie heeft een goed advies???
          /mod Ludo: Jouw 'verkeerde start' even samengevoegd met deze huidige thread
          Last edited by Ludo; 30 januari 2007, 09:51.

Comment

Re: fuji 5600, panasonic fz7 of de sony h2

canon S3 kan je ook aan je lijstje toevoegen denk ik

hier loopt een gelijkaardige thread:
            Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Nee, die is alweer 100 euro duurder

Comment

Maar is beter bij minder licht.
                En voor 100 euro heb je mogelijk meer plezier aan uw foto's, dan wazige, onderbelichte, te laat getrokken (lange shutter/AF lag), etc. exemplaren.
                Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Er wordt hier en in dat ander topic gesproken over ruis en over beeldstabilisatie, maar niemand geeft tot dusver een echt bruikbaar antwoord (naar mijn mening).

De ruis van Panasonic wordt m.i. fel overroepen.
                  Okee, ik heb de FZ30 en die heeft last van ruis, vooral bij ISO400 en in donkere omstandigheden.

Eerstens vind ik de ruis niet erg en vooral zwaar overroepen. Ik ben daarin niet de enige.
                  Op normaal fotoformaat is ruis niet of nauwelijks zichtbaar (ja, met een sterk vergrootglas ). Natuurlijk kan elke mierenn****er anders over denken. Of drukt ie af op posterformaat. Dan zal je inderdaad ruis zien, maar ook bij Fuji, bij Panasonic, bij Nikon, bij ....
                  Panasonic heeft nu éénmaal zijn reputatie van ruismasjien tegen en raakt er niet vanaf. Zo is het en dat is alles. Punt. Uitroepteken.

Tweedens zijn er programa's zoals Neat Image, Noise Ninja, ... die de ruis (ten koste van enig detail) wegwerken. Zelfs met Photoshop is het mogelijk.
                  Je kan naturlijk de mate van de werking (ontruizing dus detailverlies) instellen.

Derdens - en deze discussie is niet nieuw maar toch al zo oud - valt meestal enkel de veeleisende BD'er de ruis op (en vooral diegenen met een DSLR en af en toe (heel dikwijls zelfs) iemand van het Fuji kamp).

Fuji heeft dus minder last van ruis, maar geen beeldstabilisator. En dat laatste is in sommige omstandigheden juist handig o.a. als je veel tele gebruikt.

Fuji compenseert dit gemis door vlugger over te schakelen naar hogere ISOwaarden. Dat is een onechte vorm van beeldstabilisatie waar tegenwoordig wel eens misleidende reclame voor wordt gemaakt.
                  Beeldstabilisatie is een modewoord nietwaar? En als je als fabrikant dat niet biedt, maar je hebt goede resultaten met iso en ruis ...

Vergis je niet: de foto's van een Fuji bij bijvoorbeeld ISO 400 vertonen wel minder ruis dan die van een Panasonic bij ISO400, maar de Fuji is ook niet ruisvrij! Zeker niet.

Bekijk bijvoorbeeld op deze webpagina maar eens de verschillende ISO vergelijkingen van de s9500, toch een 'top'model van Fuji, vergelijkbaar met de FZ30/FZ50 reeks van Panasonic.

Verder moet je weten dat beeldstabilisatie het mogelijk maakt om foto's te nemen tot +/- laat me zeggen 1/8 sec., afhankelijk van je chirurgische kwaliteiten (trillende handen). Fuji schakelt in die omstandigheden automatisch de ISO hoger, dus hogere sluitersnelheid. En bij hoge ISO is er dus wel weer meer ruis, waar bij de toestellen met beeldstabilistatie nog een lagere ISO met minder ruis mogelijk is.

Dus de beste oplossing is... ja ik weet het niet. Staar je er dus niet blind op.

Maar die discussie is op dit forum al gevoerd en ik vraag me nog altijd af wie de sterkere argumenten voor of tegen heeft.

Meer concreet denk ik dat 1/8 niet echt geschikt is voor snapshots van kinderen. Anderzijds ken ik de Sony H2 niet.

Waarom bekijk je de Fuji F30 eens niet? Wel maar 3x zoom maar betere foto's bij hoge iso ga je moeilijk nog ergens vinden. De F30 heeft héél goede reviews en wordt door BDers erg veel gebruikt als compacte P&S, als de DSLR thuisblijft.

Comment

Ik heb de H1 van Sony, ik weet niet of de H2 zoveel anders is. Die stabilisator werkt vrij goed, het kan bij langere belichtingstijden natuurlijk vrij lang duren eer je foto bewerkt is. Licht, handig toestelletje (in vergelijking met een SLR), maar ik gebruik 'm niet op iets anders dan ISO64, en dat interne flitsje is niet zo vet in vergelijking met een "serieuze" flitser, maar een SB800 kost ongeveer zoveel als een H2 geloof ik...

Voor binnenfoto's is zo 'n H1 wel "bruikbaar" maar niet ideaal. Binnen is altijd moeilijk, zelfs met SLR.

Met de andere toestellen heb ik geen ervaring, staat er niks op dcresource.com of dpreview.com?

Comment

@Nabi,

Je gaat toch geen S9500 vergelijken met een 5600?
                      Dat is de top-Bridge van Fuji vergelijken met de instapversie.

Of vergelijk jij ook zo met DSLR's? Een Nikon D40 met een Nikon D200 ?
                      En ee BMW 1 reeks met een Z4 ???

Argumenteren mag, maar vergelijk wel appelen met appelen he....

En trouwens, het is heel fijn om programma's tegen ruis te kunnen gebruiken, maar het is veel leuker om die zo weing mogelijk nodig te hebben.

En een simpele oplossing tegenover BEELDSTABILISATIE? Een STATIEF
                      Last edited by Tomaso; 29 januari 2007, 16:40.
                      PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

nabi kent maar 1 merk goed en dat is panasonic

ps nabi je mag eens foto's maken van bewegende kinderen op 1/8sec gegarendeerd dat je foto's hebt met bewegingscherpte
                        voor iets bewegend moet je zeker op 1/50 kunnen schieten
                        liefst zelfs sneller (1/250 ofzo)

Comment

@ Gert1971
                          @ Tomaso

Jongens, leert eens lezen!
                          Vooral begrijpend lezen!

En lees de laatste paragraaf ook eens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            @ Gert1971
                            @ Tomaso

Jongens, leert eens lezen!
                            Vooral begrijpend lezen!

En lees de laatste paragraaf ook eens!
                            Pfff.... slijmer
                            PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Ik vind ook dat jullie nabi onrecht aandoen. Hij duid enkel aan dat hij héél tevreden is van zijn toestel. Als ik op de volgende foto's een oordeel vel, (zie in iedere site naar de foto's op iso 400)

vind ik dat de Fuji hier op de laatste plaats komt. De Sony komt hier het beste uit. Ik vond op deze site helaas geen foto's van de FZ7, dus Pana is hier zelfs nog benadeeld. Dit is het zoveelste bewijs dat een Pana niet meer ruis heeft dan een ander niet-dslr toestel.
                              Je mag van mij elk toestel de hemel inprijzen, maar ik vind dat je een toestel pas mag afbreken als je er zelf mee gewerkt hebt.

kapitein.
                              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Working...
                              X