Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Nog reakties op de ISO 800 foto ?
    Waar is Kevlar
    Sorry Jan ik was foto's aan het maken

    Mij ziet het er alvast een leuk toestel uit. Momenteel geen geld om een nieuwe te kopen maar dat komt uiteindelijk ook wel weer in orde en dan koop ik deze waarschijnlijk wel. Tegen dan is de prijs toch 1100€.

    Ik verwacht effectief maar 1 ding van deze body en dat is 1 stop hoge iso winst tov 20D. En dat lijkt mij niet onrealistiesch en dan is het mij al de moeite waard. Al de rest is bonus.

    Als voor die 800 iso wel ik zal die thuis eens rustig bekijken want op dit scherm ga ik geen oordeel vellen. Sowieso is dit een jpeg en ik bekijk dit veel liever in raw. Maar op het eerste zicht ziet dit er niet slecht uit.
    Ik ben wel teleurgesteld dat iso6400 nog niet de hi-mode is. Daar hoopte ik ook op. Ik vermoed dan ook dat iso3200 op 40D niet evengoed/slecht zal zijn als iso 1600 op 20D. Maar dat is speculatie we zien wel.

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      Hehe, de 40D is eindelijk in zicht!

      Wat zijn 'cross-type AF-points' fot F5,6 or faster lenses?

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Ik zie de 40D al te koop staan op internet aan een intekenprijs van 1155 euro... (bij bekende belgische internetwinkel). Wie verkoopt mij zijn 30D?
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Benieuwd of je met de 40D ook een betere foto gaat kunnen maken dan met een 30D ;-)
          Iedereen weet dat we moeten wachten op de 70 D alvorens we goede foto's kunnen maken met een DSLR

          Neen, leuk toestel, aardige toevoegingen, maar ik zie niet direct in waarom iedereen voor die enkele snufjes zou moeten upgraden, alhoewel er wel ééntje is dat uitermate aantrekkelijk is : live-histogram...
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
            Ik zie de 40D al te koop staan op internet aan een intekenprijs van 1155 euro... (bij bekende belgische internetwinkel). Wie verkoopt mij zijn 30D?
            Ik heb er net ééntje gereserveerd, maar mijn 20D wordt niet verkocht, die hou ik als back-up.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              edit: richtprijs stond hierboven, niet op p. 5 gelezen ops:
              Monkey business
              [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Highlight Tone Priority zorgt voor meer ruis in de donkere partijen. Dynamische bereik verschuiven, ok, maar vergroten?

                dave
                Het kan volgens mij toch aanzien als een virtuele vergroting van het DR tov van de vorige generatie sensors, in die zin dat het toelaat de highlights beter te capteren met dezelfde kwaliteit van schaduwen.

                Ik verklaar me nader.

                Zoals we weten, is bij digitale capturing het uiteindelijk aantal geregistreerde tonen niet gelijk voor elke stop.

                Voor een 12 bit device zijn er 4096 levels waarbij
                1e stop : 2048
                2e stop : 1024
                3e stop : 512
                4e stop : 256
                5e stop : 128
                6e stop : 64
                7e stop : 32
                ...

                Voor een 14 bit device (nieuwe generatie) is alles maal 4 : dus : 16384 levels in totaal
                1e stop : 8192
                2e stop : 4096
                3e stop : 2048
                4e stop : 1024
                5e stop : 512
                6e stop : 256
                7e stop : 128
                ...

                Naar tonaliteit hebben we dus een voordeel van 2 stops bij 14 bits.

                Hebben we nu een scene met hoge DR, dan gaan onze highlights typisch uitbranden. Een mogelijke oplossing daartoe is van te gaan underexposen. Stel
                we underexposen twee stops, waardoor de informatie van de highlights nu goed gaat gecapteerd worden. Tov van een situatie waar me normaal zouden exposen, vallen de tonen van de 5e stop nu in de 7e stop. Maar we zien dat de tonaliteit/aantal levels bij 14 bit in de 7e stop exact gelijk is aan de 5e stop bij 12 bit. Eens we de belichting in PP 2 stops optrekken, hebben we de highlights goed gecapteerd, en hebben we toch dezelfde (even goede en ook even slechte ) tonaliteitkwaliteit in de schaduwen als bij een 12 bit systeem. Blijkt nu dat dit precies is wat de highlight priority feature doet, maar dan alles in de camera (en door de iso 2 stops te verlagen; vandaar enkel vanaf iso200).

                Er komt ook nog de factor ruis bij. Door het optrekken van 2 stops krijgen we wat ruis bij. Tov van de vorige generatie heeft deze sensor ook wel betere ruiskarakteristieken dus dit compenseert ook.

                Het systeem is dus niet zonder concessies, maar tov van de vorige generatie kan je stellen dat deze sensor de highlights beter kan capteren.
                Binnen hetzelfde systeem zorgt de highlight priority voor een betere capturing van de highlights, evenwel ten nadele van de schaduwen die daar dan kwaliteit verliezen.
                Last edited by PSG; 23 augustus 2007, 02:18.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Het kan volgens mij toch aanzien als een virtuele vergroting van het DR tov van de vorige generatie sensors, in die zin dat het toelaat de highlights beter te capteren met dezelfde kwaliteit van schaduwen.

                  Ik verklaar me nader.
                  OK, maar dan kan je dat ook met een toestel dat enkel 12-bit processing doet: onderbelichten en compenseren. Het uiteindelijke resultaat moet slechts 8-bit worden.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    OK, maar dan kan je dat ook met een toestel dat enkel 12-bit processing doet: onderbelichten en compenseren. Het uiteindelijke resultaat moet slechts 8-bit worden.

                    Dave
                    Neen, toch niet. Die 8 bits heeft er niets mee te maken.
                    Bij een vorige generatie ga je tonen verliezen en ga je meer ruis hebben bij uw schaduwen tov van de huidige generatie als je dit systeem toepast.
                    Deze generatie kan betere highlights geven bij dezelfde kwaliteit van de schaduwen tov de vorige generatie.
                    Last edited by PSG; 23 augustus 2007, 10:51.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      Neen, toch niet. Die 8 bits heeft er niets mee te maken.
                      Bij een vorige generatie ga je tonen verliezen en ga je meer ruis hebben bij uw schaduwen tov van de huidige generatie als je dit systeem toepast.
                      Deze generatie kan betere highlights geven bij dezelfde kwaliteit van de schaduwen tov de vorige generatie.
                      ..ervan uitgaande dat het 14-bit signaal minder ruis bevat in de hoogste 12 bits dan het 12-bit signaal...
                      pixelpusher

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        ..ervan uitgaande dat het 14-bit signaal minder ruis bevat in de hoogste 12 bits dan het 12-bit signaal...
                        Klopt. Maar de ruiseigenschappen van de nieuwe sensor zijn effectief toch beter? Iets meer dan één stop.

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Klopt. Maar de ruiseigenschappen van de nieuwe sensor zijn effectief toch beter? Iets meer dan één stop.
                          Yup, maar dat ligt dan weer niet aan de 14-bit resolutie. Met een 5D heb je een gelijkaardig ruisniveau, bijvoorbeeld.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Yup, maar dat ligt dan weer niet aan de 14-bit resolutie. Met een 5D heb je een gelijkaardig ruisniveau, bijvoorbeeld.

                            Dave
                            Neen, zeg ik ook nergens. Maar de nieuwe technologie met betere fill factor zorgt ervoor dat de ruis van de 1dIII wél beter is dan de 5D. (Hoewel kleinere photosites). Bij de 40d met nog kleinere sensor, is de ruis dan ongeveer gelijk aan de 30D.

                            Dus sensorgrootte, densiteit, fill factor, ruisonderdrukking, 14 bit, ... beinvloeden allemaal het eindresultaat. Highlight priority lijkt mij evenwel een gimmick die je manueel via PP ook kan realiseren. Het is gewoon makkelijker voor mensen die PP tot het minimum willen beperken.
                            Last edited by PSG; 23 augustus 2007, 12:48.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              op die site van DP staat bij trilcorrection yes

                              heeft de 40d een ingebouwde image stabilisation????

                              anders zou ik toch nog een beetje wachten en die camera kopen.
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                                op die site van DP staat bij trilcorrection yes

                                heeft de 40d een ingebouwde image stabilisation????
                                Dit is een anti-stof functie.
                                Canon heeft heel wat lenzen met IS, nu ook kitlenzen, en daarom is ingebouwde IS niet aanwezig.

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X