Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon Eos 40d

    Hoi, k ben nieuw op dit forum. Ik volg reeds enkele maanden het item "opvolger van de 30D" Vond de komst van de 40d dan ook fijn nieuws. De 5D is wel even boven budget en de 30D leek me voor zijn prijs technologisch achter lopen. (zonder zijn kwaliteiten te willen aanvallen!) Mijn vraag is nu als nieuwkomer in de digitale fotografie of de meegeleverde lens (17-85 usm is) bij de kit van de 40D voldoende is of hebben de gevorderden onder jullie daar bedenkingen bij?

    Comment


    • Re: Canon Eos 40d

      De 17-85 IS een heel mooi stukje gereedschap...Er zijn betere lenzen te verkrijgen, maar deze heeft en een mooi bereik, inclusief groothoek en een image stabilizer.

      Ik zou zeggen mooie kit, ga er flink mee aan de slag, daarna ga je nog wel kunnen kiezen welke kant je wil uitbreiden...als je dat al wilt.
      Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

      Comment


      • Re: Canon Eos 40d

        Ik kom van de analoge kant overgelopen en daar blijkt toch sterk dat de lens een even grote , zo niet een grotere rol speelt als de body op zich. Ik vermoed dat dit bij digitaal niet erg zal verschillen? Ik ben dit weekend een doorgedreven foto-amateur tegen het lijf gelopen met een 40D en een héél assortiment aan Sigma lenzen... Leg je hiermee geen 2 pk motor in een ferrari? Zonder twijfel zijn ook dit goede lenzen maar waar verhouden ze zich tov canonlenzen?

        Comment


        • Re: Canon Eos 40d

          Oorspronkelijk geplaatst door Lecleir Bekijk bericht
          Leg je hiermee geen 2 pk motor in een ferrari? Zonder twijfel zijn ook dit goede lenzen maar waar verhouden ze zich tov canonlenzen?
          Bij Canon heb je ook 2pk lenzen. Elk merk heeft goeie en minder goeie lenzen. Sigma heeft een aantal gewoon goeie lenzen, enkele hele slechte, maar ook enkele absolute toppers (mijn 100-300 is er zo eentje van )
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • Re: Canon Eos 40d

            Oorspronkelijk geplaatst door Lecleir Bekijk bericht
            Ik kom van de analoge kant overgelopen en daar blijkt toch sterk dat de lens een even grote , zo niet een grotere rol speelt als de body op zich. Ik vermoed dat dit bij digitaal niet erg zal verschillen? Ik ben dit weekend een doorgedreven foto-amateur tegen het lijf gelopen met een 40D en een héél assortiment aan Sigma lenzen... Leg je hiermee geen 2 pk motor in een ferrari? Zonder twijfel zijn ook dit goede lenzen maar waar verhouden ze zich tov canonlenzen?
            Bij analoge fotografie maakte de body niks aan de beeldkwaliteit, vandaar voor velen nog de oude opvatting dat de lens belangrijker is. Nu is het wat meer in evenwicht, zowel de lens , maar zeer zeker ook de body is belangrijk.
            Met elke nieuwe serie gaat de resolutie / ruisverhouding er wat op vooruit. En dit heeft dan weer impact op een ganse serie lenzen.
            Uiteraard blijven de beste lenzen de beste lenzen, maar soms ben je beter met een goede body en serie goede lenzen, da met een goedkope body en serie toplenzen.
            Over Sigma, goeie en slecht, zowel reeksen dan exemplarische verschillen.
            Goeie reeksen dragen het EX logo, wat surfen op internet helpt veel om de kwaliteit / user waardering terug te vinden.
            Maar je kan stellen, als je het ervoor over hebt, dat origineel de voorkeur geniet.

            Comment


            • Re: Canon Eos 40d

              Heb nu al paar weken 40D en ben er zeer tevreden over.
              Hiervoor had ik D200 met superoptiek 17-55.
              Dus nu in het andere kamp.
              Het toestel voelt wat minder pro aan dan D200 maar...
              Resultaten zijn geweldig.
              De sensor of de softwareverwerking van het beeld is uitstekend.
              Ook de verwerking van hoge lichten is echt veel beter dan D200 voor mij.
              Enig minpuntje wat vlekken op sensor gehad (weet echt niet hoe want ben zeer voorzichtig).
              http://www.stich.be

              Comment


              • Re: Canon Eos 40d

                Heb de 40D getest samen met de 400D:

                1. Detail van 40D is zeker iets beter dan de 400D.
                2. Wat de ruis betreft, iso 100-200-400 idem vanaf iso 800 is de 40D iets beter en op iso 1600 gewoon beter.
                3. Hooglichten zien er ook beter uit dan 400D.
                4. Zoeker is veel groter en aangenamer op de 40D.
                5. Focus werkt goed en snel is een verbetering.
                6. Handelingen en menu opties: er moet iets meer gezocht worden in vergelijking met een 400D zelfs met een 20D of 10D maar dat zal van korte duur zijn.

                Mijn persoonlijke conclusie:
                De 40D is een goede camera met een zeer grote vooruitgang tov de 10D en 20D maar over een 30D kan ik mij niet uitspreken, wie een 400D gebruikt zal zeker geen slechtere foto's maken want deze is zeer goed voor zijn prijs.

                dit alles is maar ter info voor andere personen,maar wie ben ik he
                Franske
                Fuji + glas.

                Comment


                • Re: Canon Eos 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                  De 40D is een goede camera met een zeer grote vooruitgang tov de 10D en 20D maar over een 30D kan ik mij niet uitspreken...
                  Raar, de 30D is nochtans niet anders dan een 20D....
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • Re: Canon Eos 40d

                    Raar, de 30D is nochtans niet anders dan een 20D....
                    Dit is gewoon mijn conclusie daar ik nooit een 30D gehad heb.
                    Franske
                    Fuji + glas.

                    Comment


                    • Re: Canon Eos 40d

                      Ik ben net terug van Fotokonijnenberg.
                      En heb me een 40D met de EF 24-70 2.8 en de Speedlite 580EX II aangeschaft.
                      Nu nog veel leren en testen. (eesrte reflex)
                      Maar dat zal wel goed komen zeker.

                      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                      Comment


                      • Re: Canon Eos 40d

                        Dus nu de handleiding lezen en accu opladen

                        Veel plezier met je nieuwe camera.


                        Peter
                        www.dpix.nl event photography

                        Comment


                        • Re: Canon Eos 40d

                          Hoop dat ik hem dit weekend ook mag gaan ophalen

                          Comment


                          • Re: Canon Eos 40d

                            Ik heb hem sinds kort, met de 17 - 85 kitlens.
                            Het is ook mijn eerste reflex.
                            Deze heb ik gewoon gekozen omdat hij nieuwere functies ondersteund op gebied van reflextoestellen.
                            Mijn eerste fotos zijn er heel goede. Van goede kwaliteit zoals dit hoort.
                            Vroeger maakte ik fotos met een canon G7, maar dit is zeker wel stukken beter.
                            Volgende week zal ik er de 24 - 70 L 2.8 bij hebben, en dan kan het testen pas echt beginnen. Hier ga je jaren plezier mee beleven.

                            Comment


                            • Re: Canon Eos 40d

                              Canon heeft een mooie actie voor de 40D bezitter.
                              Ik heb er een topic van gemaakt in Algemeen.
                              http://forum.belgiumdigital.com/show...82#post1588682
                              Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                              Comment


                              • Re: Canon Eos 40d

                                indien nog niet gepost ??
                                40d review op dpreview
                                Just posted! Our detailed in-depth review of the Canon EOS 40D. Sixth in line from the D30 announced back in 2000 the 40D features a ten megapixel CMOS sensor with Live View capability, a '14-bit' image pipeline, six frames per second continuous shooting, a larger viewfinder view and of course a three inch LCD monitor. All joking aside the EOS 40D has a lot to live up to and a lot of competition coming its way, see how it performed and how it compares in our thirty page review.


                                niet slecht zou ik zo zeggen integendeel

                                Comment

                                Working...
                                X