Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D - aantal kliks?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350D - aantal kliks?

Hallo,

Ik heb een 2de hands toestel (350D) op het oog, maar ben niet zeker van het aantal kliks.
    Ik heb met een progje de exif gegevens van een recente foto toegevoegd in het album van die persoon opgevraagd en ik vermoed dat deze niet overeenstemmen met het werkelijke aantal.

Op het forum is dit hier al eens aan bod gekomen (ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt ), maar dit ging over een 30D als ik me niet vergis, en daar was sprake van regel #93 waar men moest kijken.
    Nu kan ik hier in de exif gegevens geen regel 93 terugvinden, kan iemand bevestigen, (iemand in bezit van 350?) dat de onderstreepte gegevens in bijgevoegde foto op lijn 14 de gegevens van de teller zijn?

Alvast bedankt voor de hulp

mvg,

Re: 350D - aantal kliks?

probeer eens met het programma opanda exif. daar heb ik wel een lijn 93 met foto's van een 350d en voor de rest idem als bij de 30D
    5DmkIII en wat glas

Comment

Die regel 93 klopt toch niet voor de 350D, want na enkele na elkaar genomen foto's, verandert het getal niet.
      Heeft iemand een andere manier?
      Canon 5DII, 24-105 IS USM, 70-300 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        probeer eens met het programma opanda exif. daar heb ik wel een lijn 93 met foto's van een 350d en voor de rest idem als bij de 30D
        Met Opanda Iexif is lijn 14 in de foto inderdaad #93

Oorspronkelijk geplaatst door Thunderbug Bekijk bericht
        Die regel 93 klopt toch niet voor de 350D, want na enkele na elkaar genomen foto's, verandert het getal niet.
        Heeft iemand een andere manier?

Heb dit gecontroleerd en getest en dit is inderdaad zoals Thunderbug zegt, cijfer veranderd pas na een aantal foto's, hoeveel er dat zijn kon ik echter niet achterhalen.

mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Hier staat mijn 9502 ste klik van mijn 350D. Kan je zelf even kijken omdat ik jouw programma'tje niet heb.
          (Is wel wat aan de grote kant 13.5 MB of zo.)
          Ik ben er klaar mee.

Comment

Ik snap er niets van eerlijk gezegd.
            Wat is lijn 14 of 93 in Opanda Exif?
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik zie ook niet waar een lijn 93 of 14 zou zijn hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Ik snap er niets van eerlijk gezegd.
                Wat is lijn 14 of 93 in Opanda Exif?
                Met opanda kan je wel degelijk het aantal kliks niet zien:

Mijn 350d, ongeveer 3000 kliks mee gemaakt, geeft aan op die lijn => 7752
                Mijn 400d, ongeveer 1000 kliks mee gemaakt, geeft aan op die lijn => 37700

Beide toestellen nieuw aangekocht...

Als er iemand de oplossing heeft om het aantal klikjes te zien... geef maar een seintje!

KB
                *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                visit : http://www.emmab.be/

Comment

Ik zal hier vlug terug een eind aan maken aan deze post... Ik heb hier al uren/dagen aan beziggeweest.

De counter is opgeslagen in de body zelf en kan alleen uitgelezen worden door een erkend hersteller.... (ik zoek nog steeds die soft, maar helaas.....)

zie -> http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=106890

Lesley.
                  Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                  Je foto's worden opgeslagen in mappen vb. 173CANON en daarin heb je het bestand IMG_7374.JPG

Als je met een EXIF viewer in de JPEG-file gaat kijken op adres 0093 en je neemt de 2e en 3e waarde... (in dit geval 11100 en 206) Dan kun je uit deze 2 waarden het bestandsnummer halen)

Dus als volgt;

formule voor folder; F = X / 64

formule voor bestand; B = 256 *((X / 64) * 64) + Y

vb. X=11100 en Y=206

11100/64=173,4375
                  Dus de folder is 173CANON -> (neem 173.4375 zonder decimalen)

256 *((11100/64) * 64) + 206
                  11100/64=173,4375 -> neem hier dus dan 0,4375
                  256 * (0,4375 * 64) + 206
                  (256 * 28) + 206
                  7168 + 206
                  7374
                  Dus de filename is IMG_7374.JPG

voila... meer is dat niet...
                  Maar als je CF kaartjes uitwisseld met andere body's of je reset de counter van de files of je renamed je files op je kaartje en gebruikt deze weer, dan loopt deze vanaf 0 of verder van het laatsts bestaande file vanop je CF kaartje.

Ik had een excel sheet gemaakt met wat ik ondervonden had, en uiteindelijk bestond er een formule voor die eerder ontdenkt was...

Wil je nu het aantal foto's weten die gamaakt zijn. (icm bestands serienummer)?

vb 680CANON\IMG_8014.JPG -> 58014.
                  -=- Light is the key...

Comment

Wat wil dan volgens BDSizer het volgende zeggen?

Shutter Count = 1776

Is vierde laatste regel van de exif-gegevens van een foto.
                    Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marver Bekijk bericht
                      Wat wil dan volgens BDSizer het volgende zeggen?

Shutter Count = 1776

Is vierde laatste regel van de exif-gegevens van een foto.
                      Jij hebt een NIKON.... Wij zijn hier bezig over CANON toestellen...........

nogmaals; in het kort... de 10d,20d,30d,300d,350d,400d slaan dit op in de body (in mijn vorige post moet je soms iets veranderen per toestel, maar daar ben je uiteindelijk toch niks mee)
                      en de 1d reeksen slaan dit op in de foto en de body...

Lesley.
                      -=- Light is the key...

Comment

Ok, ik zwijg.
                        Nikon D50 + kitlens + Nikkor 50 F1.8 + Tamron 100-300 + Monopod Marver + Starblitz 250-BAZ

Comment

en hoe zit dit bij de canon 1dmark3 en canon 1d mark2n, dan kan ik bij het kopen van een 2e hands ook controleren hoeveel kliks hij heeft.
                          alvast bedankt ,groeten john

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door john breugelmans Bekijk bericht
                            en hoe zit dit bij de canon 1dmark3 en canon 1d mark2n, dan kan ik bij het kopen van een 2e hands ook controleren hoeveel kliks hij heeft.
                            alvast bedankt ,groeten john
                            in de exif staat deze...
                            -=- Light is the key...

Comment

Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik vond er geen nieuwer, met de zoekfunctie kwam ik hier terecht.
                              De meeste Canon body's geven idd de shuttercount niet mee in de foto's, maar ik vond gisteren toch snel een programma dat dit kan uitlezen als je de camera aan de computer hangt, het is hier te vinden http://www.astrojargon.net/EOSInfo.aspx

Ik wist niet zeker of dit te vertrouwen was, maar er verwijzen toch veel topics op verschillende foto fora naar, dus heb het eens getest en het werkt! Ik ben wel verschoten van het resultaat: ruim 39000
                              Maar na wat rekenen moet dit toch wel ongeveer kloppen

Edit: oeps, ik lees nu pas dat het dus niet werkt voor de 350D, enkel voor camera's met Digic III en IV processor, nuja, mss heeft er nog iemand iets aan..
                              Last edited by oermens; 22 december 2010, 15:44.
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                              X