Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser voor de G3?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitser voor de G3?

    Hi iedereen,

    Ik heb sinds kort de Canon G3, echt goed........!!!
    Nu gaan we binnenkort kastelen in Schotland fotograferen, dus ook in de kelders enzo, welke flitser kan ik mij het beste aanschaffen?

    greetz,
    Timo
    Canon G3 - The best there is....

  • #2
    Originally posted by Timo
    Hi iedereen,

    Ik heb sinds kort de Canon G3, echt goed........!!!
    Nu gaan we binnenkort kastelen in Schotland fotograferen, dus ook in de kelders enzo, welke flitser kan ik mij het beste aanschaffen?
    De Canon 420EX is een heel goede keuze voor de G3. Hij maakt gebruik van E-TTL dus hij kan volautomatisch werken, wat toch wel handig is, je moet immers niet iedere keer beginnen prullen om de instellingen tegoei te zetten. De 420EX kan je in vele winkels in Duitslang al voor 220 EUR vinden.

    :: http://www.dpix.be ::

    Comment


    • #3
      De Metz MZ54-3. Is goedkoper en geavanceerder dan de Canon 550EX. Voordeel is dat deze flitser dmv verschillende adapters op elke camera te gebruiken is. Ik heb de mijne zowel op mijn D30 als mijn E10. Bij kamera-express kost dezer flitser met Canon adaptor 300 euro.
      Canon EOS-10D
      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
      Canon 28-135 IS
      Canon 50mm f1.8 mk 1
      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
      2x Metz MZ54-3 flash

      Comment


      • #4
        Hallo Timo
        mijn vrouw heeft de Canon G2
        en als flitser de Canon 420EX ze is daar zeer tevreden mee
        maar er is ook de 550EX
        En een kijkje nemen naar de Metz flitsers is ook de moeite waard
        Vriendelijke groet NoName
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by Frederik
          Originally posted by Timo
          Hi iedereen,

          Ik heb sinds kort de Canon G3, echt goed........!!!
          Nu gaan we binnenkort kastelen in Schotland fotograferen, dus ook in de kelders enzo, welke flitser kan ik mij het beste aanschaffen?
          De Canon 420EX is een heel goede keuze voor de G3. Hij maakt gebruik van E-TTL dus hij kan volautomatisch werken, wat toch wel handig is, je moet immers niet iedere keer beginnen prullen om de instellingen tegoei te zetten. De 420EX kan je in vele winkels in Duitslang al voor 220 EUR vinden.


          Nadeel van de 420EX is dat je alleen maar E-TTL hebt en E-TTL werkt niet altijd lekker. Ik heb de mijne gisteren verkocht omdat er voor iets meer geld veeeeeeeeel betere flitsers zijn.
          Canon EOS-10D
          Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
          Canon 28-135 IS
          Canon 50mm f1.8 mk 1
          Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
          2x Metz MZ54-3 flash

          Comment


          • #6
            Originally posted by robbroek
            Nadeel van de 420EX is dat je alleen maar E-TTL hebt en E-TTL werkt niet altijd lekker. Ik heb de mijne gisteren verkocht omdat er voor iets meer geld veeeeeeeeel betere flitsers zijn.
            Ja maar als je bv. die Metz 54MZ3 koopt, heb je daar zo'n grote spul op je G3 staan dat nog groter is dan je camera zelf. Voor een slr is dit niet erg, maar het zorgt toch wel voor een zeker onevenwicht op zo'n (relatief) kleine camera als de G3.

            Die E-TTL ... wat is daar dan juist het nadeel van? Dat interesseert me wel. En van welke techniek kan je dan best WEL gebruik maken? Plz niet handmatig instellen zeggen



            :: http://www.dpix.be ::

            Comment


            • #7
              Ik heb ne 420EX ben er zeeeeeeeeeeeeeeeeer tevrede over. Niks instellen en goede belichting. De MAX.

              Comment


              • #8
                Neem ook hier eens een kijkje http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=15029

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor alle antwoorden ! Ik had mijn oog al laten vallen op de 420 EX (oog is weer terug gestopt), ik zie dat er dus meer mensen deze flitser een goede keuze vinden.

                  Waar kan ik de flitser het beste kopen, iemand een idee?

                  Canon G3 - The best there is....

                  Comment


                  • #10
                    Je krijgt er spijt van. Niet omdat de 420 slecht is maar omdat je voor 80 euro meer een Metz MZ54 koopt die je ook kunt gebruiken op je volgende camera (misschien Nikon ofzo). De MZ is veel geavanceerder en kan meekomen met de duurdere Canon 550EX.
                    Persoonlijk voor mij was de 420EX goedkoop=duurkoop. Niets is instelbaar op dat ding.
                    Canon EOS-10D
                    Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                    Canon 28-135 IS
                    Canon 50mm f1.8 mk 1
                    Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                    2x Metz MZ54-3 flash

                    Comment


                    • #11
                      Rob, is er nog ergens een goeder eview van de Metz? Ik word er toch wel nieuwsgierig naar..
                      Canon G3 - The best there is....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Timo
                        Rob, is er nog ergens een goeder eview van de Metz? Ik word er toch wel nieuwsgierig naar..
                        DPreview staat er vol mee in de forums. Daar wordt echter de duurdere 550EX vergeleken met de Metz. Heleboel users hebben hun 550 weggedaan omdat de Metz veelzijdiger is.....
                        Canon EOS-10D
                        Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                        Canon 28-135 IS
                        Canon 50mm f1.8 mk 1
                        Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                        2x Metz MZ54-3 flash

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Timo
                          Hi iedereen,

                          Ik heb sinds kort de Canon G3, echt goed........!!!
                          Nu gaan we binnenkort kastelen in Schotland fotograferen, dus ook in de kelders enzo, welke flitser kan ik mij het beste aanschaffen?

                          greetz,
                          Timo
                          G2 gaat prima met 420ex, G3 waarschijnlijk ook. Metz 54 is beter, vanwege groter richtgetal, meer mogelijkheden en universeel. Echter, een g3 uitrusten met een metz, dat is een beetje tegenstrijdig vind ik, de flits is veel groter, en zwaarder dan de camera zelf, en dat is niet ideaal ivm de handling.
                          Persoonlijk heb ik de metz 36c2, simpel computerflitsertje, 70€, niks problemen mee.
                          R

                          Comment

                          Working...
                          X