Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alpha 100

Iemand van onze fotoclub zou een Sony Alpha 100 willen aanschaffen omdat hij dan zijn Minolta-lenzen kan blijven gebruiken.
    Volgens de verkoper zouden alleen Sony flitsers op dit toestel kunnen gebruikt worden, maar zeker was hij daar niet van. Heeft iemand hier ervaring mee ? Onze collega heeft nu een Metz Mecablitz 32MZ3 en zou die uiteraard willen blijven gebruiken. Enig idee of dit kan ?
    Is er ook de mogelijkheid om dit toestel al dan niet draadloos aan te sluiten op een flitsinstallatie ? Alvast bedankt voor een reactie.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
    SB600
    Tripod: Velbon CX 530

Re: Sony Alpha 100

Heb zelf een Metz 40AF-4M en die werkt met de Alpha. De nieuwere features zoals ADI werken niet, maar anders ben ik tevreden.

Hier is van Sony zelf een lijstje:

Comment

ik heb als flitser een sunpack 4000AF, en die werkt prima hoor. Is alleen een beetje groot toestel
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

Comment

Ik heb de Minolta 5600 HSD en deze werkt op de A100 zoals de 56 van Sony.
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
          Ik heb de Minolta 5600 HSD en deze werkt op de A100 zoals de 56 van Sony.
          Dit is gewoon dezelfde flitser, enkel de naam verschilt.

Met de A100 kun je draadloos studioflitsers aansturen maar dan heb je we een Flash shoe adapter FS-1100 nodig.
          op deze adapter past dan de IR of RF flash trigger voor je studioflitsers.
          En anders gewoon de ingebouwde flitser als master gebruiken om de studioflitsers te triggeren.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

misschien helpt dit:

is een lijst met compatible flitsers voor digitale toestellen, of zou het toch moeten zijn. de beroeps hier zullen wel weten wat kan en niet kan.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

Working...
            X