Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alpha100

Ik zou me deze camera willen aanschaffen. Volgens Fotokonijnenberg is er echter een verschil in een Duitse en een Nederlandstalige versie.
    Klopt dit? Kan men op de Duitse versie dan de menuinstellingen niet in het Nederlands zetten?
    Ik dacht dat dit voor alle camera's hetzelfde was en er enkel een verschil was in de bijgevoegde handleiding en de garantieperiode.
    De Duitse versie (met kit-lens) kost 710€ en de Nederlandstalige versie kost 810€.
    Alvast bedankt voor de reacties.

Re: Sony Alpha100

Enige verschil zal zoals altijd wel de taal van de bijgevoegde handleiding zijn...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Dat dacht ik ook maar heb ondertussen antwoord van digital street in Nederland gekregen dat hun Sony enkel in het Engels instelbaar is.
      Een vriend van mij heeft via foto-erhardt.de (in Duitsland dus) dan weer de Alpha gekocht en daar kan je wel verschillende talen (waaronder het Nederlands) op instellen.
      Heeft er misschien iemand een camera met enkel een Duits of Engels instelbaar menu?
      Weet ondertussen niet goed wat te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shenzi Bekijk bericht
        Dat dacht ik ook maar heb ondertussen antwoord van digital street in Nederland gekregen dat hun Sony enkel in het Engels instelbaar is.
        Een vriend van mij heeft via foto-erhardt.de (in Duitsland dus) dan weer de Alpha gekocht en daar kan je wel verschillende talen (waaronder het Nederlands) op instellen.
        Heeft er misschien iemand een camera met enkel een Duits of Engels instelbaar menu?
        Weet ondertussen niet goed wat te doen.
        Zeg nu zelf... wil je wel een nederlands menu?
        De meeste literatuur die je zal vinden is in het Engels, en als je toestel zelf ook in het Engels staat maakt dat de dingen een stuk gemakkelijker.

Ga nu maar voor die Duitse versie
        flickr

Comment

Heb de Alpha in Duitsland gekocht (woon ook in DE). De handleiding is in meerdere talen bijgevoegd. Nederlands en Duits zijn in 1 boekje.

Op een ander forum had ik gelezen dat er 3 firmware uitvoeringen waren (EU, US en Asia). Het lijkt me dan een beetje raar dat een Nederlandse Alpha enkel Engels kan.

Comment

Mijn A100 komt ook uit Duitsland en het menu heb ik in het Nederlands kunnen instellen. Er zat ook een NL handleiding bij.

Succes
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

de mijne komt van hier en is in meerdere talen instelbaar, ook in het ndl....
              gekocht bij een fotohandelaar waar ik vertrouwen in heb, ondanks een meerprijs....
              Last edited by guido1956; 20 januari 2007, 12:04.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Bedankt voor de reacties.
                Heb ondertussen de Duitse versie bij Konijnenberg besteld nadat ze uiteindelijk na 4 mails me verzekerd hebben dat het inderdaad in het Nederlands instelbaar is.
                Moet er wel nog 2 weken op wachten maar het prijsverschil maakt dit zeker goed.
                Bij Digital street blijft men echter bij hoog en bij laag zweren dat hun versie enkel in het Engels instelbaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shenzi Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties.
                  Heb ondertussen de Duitse versie bij Konijnenberg besteld nadat ze uiteindelijk na 4 mails me verzekerd hebben dat het inderdaad in het Nederlands instelbaar is.
                  Moet er wel nog 2 weken op wachten maar het prijsverschil maakt dit zeker goed.
                  Bij Digital street blijft men echter bij hoog en bij laag zweren dat hun versie enkel in het Engels instelbaar is.
                  Om het op zijn sugars te zeggen: de prijzen zijn "op zijn internets", verwachts dan ook een service "op zijn internets".

Je bent duidelijk onzeker, de meerprijs die je betaal bij je lokale fotowinkel kan het wel eens waard zijn voor jou (want jij, jij bent het waard. Schitterend slogan niet? Ik ga die eens copyrighten...)
                  flickr

Comment

Working...
                  X