Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EOS-1D Mark II N in de sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CANON EOS-1D Mark II N in de sneeuw

Beste allen,

Ik ben nieuw hier dus als deze topic al eerder is geweest mijn excuses! Maar ik ben een beginnend fotograaf en wilde graag weten of ik met mijn (toekomstige maar (zeer) snelle aankoop) van de CANON EOS-1D Mark II N een goeie heb en niet te hoog instap. Daarnaast wil ik diverse objectieven gaan aanschaffen. En wilde graag weten of er bij Canon ook nieuwe(!) (en dus ongebruikte) gekochte camera's via internet (en waar geen rekening bij zit) ook inruilt in geval van technische problemen. De camera wil ik graag via internet aanschaffen en een bon is denk ik niet mogelijk aangezien het particulier is. Misschien is het wel te hoog gegrepen, de CANON EOS-1D Mark II N, maar ik wil het beste voor actiesportfotografie en dan mn snowboarden en skiën!

Dank!

Re: CANON EOS-1D Mark II N in de sneeuw

Ik zou het erg waarderen als één van de vele leden kan reageren.

Comment

Een beetje geduld is ook mooi

Of dit toestel te hoog gegrepen is hangt van jou capaciteiten af hé, maar veel hoger kan je niet, volgens mij staat er maar 1 toestel nog hoger en dat is de 1Ds-II
      Hou er in ieder geval rekening mee dat je lenzen met een stevig prijskaartje zal moeten aanschaffen om zo'n body op snelheid te houden!

Body's aangekocht in het buitenland kunnen wel eens problemen geven met garantie dacht ik...

In je profiel staat er bij beroep fotograaf en in dit topic schrijf je dat je een beginnend fotograaf bent dus neem ik aan dat je wel weet wat een diafragma e.d.m. is??
      Last edited by Tony smeT; 17 januari 2007, 10:25.

Comment

Geduld is (zeker) een schone zaak. Het was meer dat ik mijn dank wilde uitspreken en niet zozeer opdringerig wilde overkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GOLDMEMBER Bekijk bericht
          Ik zou het erg waarderen als één van de vele leden kan reageren.
          En dan nog binnen het kwartier

Wat was je vorige camera? Heb je al ervaring?

Comment

Stevig prijskaartje maakt niet uit. Als het technisch gezien maar een stap is die al eerder is gezet door sportfotografen bijvoorbeeld en ik daar informatie van zou kunnen krijgen mbt de specifieke (technische) problematiek van CANON EOS-1D Mark II N, in de sneeuw.

Comment

[volledig te negeren door TS wegens wél ervaring en niét eerste cam]

ik denk dat een 1DmkII als eerste camera geen goede keuze is.
              zorg eerst dat je wat ervaring opdoet met één van de kleinere broertjes,
              wat men de "semi-professionele" toestellen noemt (30D bv)
              waarom weet ik niet want veel pro's werken er mee!

heb je sowieso al enige foto-ervaring?

mm
              Last edited by mm; 17 januari 2007, 11:13.
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Wat was je vorige camera?
                CANON 350D

Heb je al ervaring?
                Ja.

Comment

Wel, een 1D MkII weegt meer dan het dubbele van een 350D (1.2kg tov 540 gram) en is ook bijna dubbel zo groot. Als je zelf wilt snowboarden & skiën met dan ding rond je nek zou ik het vergeten.

Canon zal geen waarborg geven op toestellen zonder factuur en ook partikulieren krijgen een factuur ('t zou er nog moeten aan ontbreken). Trouwens, als je zegt dat je een fotograaf bent heb je toch een BTW nummer? Anders zijn we hier allemaal fotograaf hoor .

Wat betreft de kwaliteit & AF zit je aan de top dus moet je je geen zorgen maken. Ik denk dat het manneke eerder de beperkende factor zal zijn - is trouwens meestal zo.

Comment

"Als je zelf wilt snowboarden & skiën met dan ding rond je nek zou ik het vergeten."

Dat wil ik zeer zeker niet. Heb er überhaupt niet afgevraagd omdat te gaan doen.

"Ik denk dat het manneke eerder de beperkende factor zal zijn - is trouwens meestal zo." 100% waar.

Comment

In het buitenland zijn de camera's in sommige gevallen gewoon goedkoper. Maar dat is natuurlijk weer een andere discussie.

Comment

In het buitenland zijn de camera's in sommige gevallen gewoon goedkoper.
                        Ook in 't buitenland krijg je een factuur hoor. Als je er geen krijgt zou ik er niet kopen.

Comment

I.v.m. garantie of i.v.m. evt. toekomstige problemen NA de garantietermijn van desbetreffende camera?

Comment

I.v.m. garantie of i.v.m. evt. toekomstige problemen NA de garantietermijn van desbetreffende camera?
                            Dan is er zeker geen probleem, zolang je betaalt maakt het hen niet uit of het toestel in Timboektoe of in 't Hol van Pluto gekocht is.

Comment

Hen niet nee, maar Canon wel dan? Of Canon ook niet, als je met een camera aankomt waar geen factuur van aanwezig is en er iets gefixt moet worden, bijv in het geval van RUPSELKOPKE met " Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden". (Maar hier was natuurlijk sprake van aankoop in winkel en niet via het buitenland) Eigenlijk moet je gewoon een beetje geluk hebben denk daarmee net als met mijn Amerikaans Sony videocamera waarmee ik in Badhoevedorp mee aankwam en ik een specifiek onderdeeltje van nodig had omdat dat was afgebroken. Deed de mevrouw haar lade zomaar open en zowaar dat onderdeeltje tevoorschijn 'toverde'!

Comment

Working...
                              X