Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 is defect door gebruik CF kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

GEWELDIG, het is in orde: De poster demeyereg is dus bedankt voor het idee. Als ik hem ooit tegenkom mag hij of zij er direct ene drinken op mijn kosten. Het heeft me weer heel wat euro's bespaard. Gelukkig is mijn vrouwtje een thuisverpleegster en hadden wij verschillende naalden in huis.
    Eerst eentje met een weerhaakje genomen en nadien met een andere recht +/- geplooid.
    Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

http://www.peter-mia.be

Comment

Graag gedaan Pevsteen

Dat is nu net het nuttige aan een forum, elkaar uit de nood kunnen helpen, zonder dat het wat kost, en het doet altijd deugd als je iemand goede raad hebt kunnen geven met een positief eindresultaat
      Voor degenen die interesse hebben in de funkties van al die pennetjes, zoals je kan zien, zijn vele pinnetjes inwendig met elkaar verbonden, infeite kan je alles herleiden tot 4 aansluitdraden (USB adapter), wie het volledige schema in PDF wil, kan deze hier vinden http://www.lesphobia.com/Files/CarTotal/N024012.pdf
      Last edited by Guest42; 19 januari 2007, 08:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Voor degenen die interesse hebben in de funkties van al die pennetjes, zoals je kan zien, zijn vele pinnetjes inwendig met elkaar verbonden, infeite kan je alles herleiden tot 4 aansluitdraden
        Idd interessante info, maar het klopt niet dat je alles kan herleiden tot 4 aansluitdraden.
        Een CF kaart gebruikt een parallelle interface met 16 datalijnen (D0-D15 op de tekening) plus nog een hoop controlesignalen en voedingsaansluitingen, net zoals een harde schijf met IDE interface.
        Een SD kaart daarentegen heeft maar 4 datalijnen, 2 controlelijnen en 3 voedingsaansluitingen en daarom heb je daar maar 9 pinnen.

Jos
        Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Idd interessante info, maar het klopt niet dat je alles kan herleiden tot 4 aansluitdraden.
          Een CF kaart gebruikt een parallelle interface met 16 datalijnen (D0-D15 op de tekening) plus nog een hoop controlesignalen en voedingsaansluitingen, net zoals een harde schijf met IDE interface.
          Een SD kaart daarentegen heeft maar 4 datalijnen, 2 controlelijnen en 3 voedingsaansluitingen en daarom heb je daar maar 9 pinnen.

Jos
          Dat bedoel ik niet Jos, wat ik wil zeggen is, dat er van die kleine adapters op de markt zijn waar je het kaartje kan insteken, met langs de adere kant een USB connector, zo wordt alles herleid tot 4 draden+ massa afscherming.

Comment

Working...
          X