Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Canon A640 en A710IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil Canon A640 en A710IS

Een vraagje. Op dpreview.com gemerkt dat de Canon A640 en de Canon A710IS rond dezelfde periode zijn uitgekomen evenals de G7. Wat nog meer is, bij de eindbeoordeling van de A640 staat: What's interesting is that for many users the A640 is a serious alternative to Canon's own flagship G7 en verder ook nog you can get near-identical results from each camera, and there are areas where the A640 actually outperforms the G7. Wat ik nu niet begrijp is waarom Canon 3 toestellen op relatief korte tijd uitbrengt met bijna dezelfde specificaties? Is dit geen onderlinge concurrentie? De A640 heeft geen IS maar daarentegen wel 10Megapixel (ok, ik weet het. Daar alleen mag je niet op verdergaan maar vele mensen doen het toch). De A710IS heeft dan weer IS maar iets minder pixels. Is het echt een voordeel om die IS aan boord te hebben dan bijvoorbeeld in vergelijking met meer pixels? Zo is het toch moeilijk om voor vele consumenten een goeie keuze te maken?

Re: Verschil Canon A640 en A710IS

Yep dat maakt het zeker niet gemakkelijker. Ik denk dat ze gewoon proberen aan zoveel mogelijk wensen te voldoen en zo het grootst aantal klanten te bereiken.

Die A640 heeft denk ik ook enkel geen IS omdat dan het verschil met de G7 nog moeilijker uit te leggen is.

Maar ze zijn alledrie toch ook wel echt verschillend dus een keuze maken moet toch mogelijk zijn.

Comment

Kevlar, thanks voor je feedback.

Ik had graag geweten welke dan de echte verschillen zijn, liefste tussen de A640 en de A710IS buiten die dingen dat ik heb opgenoemd (IS, zoom, aantal Mpixels). De A710IS zal ook betere filmpjes opnemen door zijn IS waarschijnlijk? Als je nu zou moeten kiezen tussen deze 2 toestellen, welke zou jij nemen en waarom? Ik heb een Ixus 800IS maar die is naar Canon voor reparatie (2e maal in 6 maanden...) en dat is mijn 3e Canon op rij. Ik ben dus vertrouwd met Canon maar tussen deze 2 zie ik niet zoveel verschillen.

Thanks!

Comment

Wel de hoofdverschillen zijn natuurlijk diegene die je reeds opnoemt.

Maar de A710 is ook toch nog heel wat compacter en lichter.

Voor mij is zo een een camera er een om te gebruiken wanneer de DSLR gebruiken te omslachtig is.

Ik zou dus gaan voor de A710IS. De extra pixels van de A640 zijn heel leuk en de algemene beeldkwaliteit zal wel wat hoger liggen maar voor de foto's die deze camera voor mij moet maken is 7 MP meer dan genoeg. En dit is het enige waar ik een voordeel geef aan de A640. Op al de andere vlakken doet ie niet beter of slechter. Geen IS, veel minder zoom, groter, zwaarder en duurder. Die extra pixels maken dit in mijn ogen echt niet goed.

Wil je de beste beeldkwaliteit neem dan de A640. Maar wil je de meest polyvalente camera neem dan de A710IS.

Oh en filmpjes maken moeten die camera's toch ook doen he en dan is IS een noodzaak.

Comment

enne... niet vergeten De A640 heeft een kantelbaar LCD scherm.
          Dat ze dit weggelaten hebben bij de G7 is echt een zonde... Wat? een doodzonde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
            enne... niet vergeten De A640 heeft een kantelbaar LCD scherm.
            Dat ze dit weggelaten hebben bij de G7 is echt een zonde... Wat? een doodzonde.
            Yep was ik effe vergeten. Zo een kantelbaar scherm is leuk. Maar ook dat is nog niet genoeg om mij de A640 te laten verkiezen.

Aan de G7 vind ik vooral het niet meer hebben van RAW en die f2.0 lens een nadeel. Had ie dat wel gehad kocht ik er waarschijnlijk 1.

Comment

Kevlar en Mic, bedankt voor jullie feedback. Daar heb ik tenminste iets aan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Yep was ik effe vergeten. Zo een kantelbaar scherm is leuk. Maar ook dat is nog niet genoeg om mij de A640 te laten verkiezen.

Aan de G7 vind ik vooral het niet meer hebben van RAW en die f2.0 lens een nadeel. Had ie dat wel gehad kocht ik er waarschijnlijk 1.
                Aha, ik daarentegen wil een kantelbaar scherm.. RAW gebruik ik nu al meer dan een jaar niet meer... Heb der vroeger veel mee gespeeld.. maar acht het nu niet meer nodig.
                Ieder heeft zo z'n eisen he? Ik hoef geen RAW meer... Maar koop geen camera meer zonder een kantelbaar LCD scherm. Dus geen G7 omwille van het niet kantelbaar LCD...
                Mijn voorkeur gaat dus uit naar de A640... enne ik denk dat ik hem ook ga kopen ook...

Comment

Mic, en wat over het feit dat de A640 geen IS heeft?

Greetz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                    Mic, en wat over het feit dat de A640 geen IS heeft?

Greetz.
                    IS is soms wel goed... maar ik heb 't niet echt nodig... dus dat is voor mij geen eis of aankoop punt. Voor iemand anders wel... Hangt van je eisen af.

Comment

bedoel je met IS --> image stabiliser ?
                      heb je hier in praktijk veel aan ?

Comment

Hoe zit het met de batterijen voor de A640, ik heb gezien dat de oplader nogal prijssig is en die wordt waarschijnlijk niet met de camera samen geleverd, nu ben ik Li-ion batterijen gewend voor mijn EOS 400D.

Alvast bedankt

Comment

Working...
                        X