Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autosalon met eos 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• autosalon met eos 350d

hallo, morgen ga ik naar het autosalon, nu zou ik graag weten als jullie soms nog enkele tips hebben waar ik op moet letten om de mooiste foto's te nemen. alle tips zijn welkom
    groetjes
    esme

Re: autosalon met eos 350d

vergeet je geheugenkaartje niet ( ik spreek uit ervaring )
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      vergeet je geheugenkaartje niet ( ik spreek uit ervaring )
      En zorg voor een volle akku....
      (Dat probleem heb ik zelf nog niet gehad, maar ik ken er wel die dat al meegemaakt hebben .)

Een paar jaar geleden ben ik er nog geweest, er is over het algemeen vrij veel licht, en de lampen hebben een goede kleurweergave.

Je kan op de meeste plaatsen zonder flitser werken op iso 400 als je het diafragma niet te ver dichtzet. Ik heb toen een 28-135 IS gebruikt, met het diafragma meestal op f6,3. Met de kitlens zal dat ook nog net lukken (ik ga ervan uit dat je die gebruikt, met een betere, lichtsterkere lens heb je wat meer mogelijkheden), maar hou dan wel de sluitertijd in het oog om geen bewogen foto's te krijgen. Als je die niet kort genoeg krijgt, dan moet de iso omhoog (800), of het diafragma verder open. Maar de kitlens is niet zo heel erg scherp op f5,6 (= helemaal open op 55mm). Probeer dus het diafragma minstens 1 stop dicht te houden (AV-stand op f6,3 dus), als je daarmee de sluitertijd niet korter krijgt dan 1/60 sec bij 55mm (of 1/30 sec op 18mm, met een kortere lens heb je minder kans op bewegingsonscherpte), zet dan het diafragma maar volledig open. Een bewogen foto is altijd slechter dan een foto met iets minder scherpte (die je in de meeste gevallen achteraf nog wat kan aanpassen in een fotobewerkingsprogramma).

Lange lenzen laat je maar thuis, daar kan je niets mee doen. De 28-135 heb ik toen heel veel op 28mm gebruikt, maar een kortere lens zou veel handiger geweest zijn.

Probeer de voertuigen op "koplamphoogte" te fotograferen, een foto vanuit een hoger standpunt ziet er lang niet zo goed uit. Blijf dus niet gewoon rechtop staan, ga door de knieën, op die manier kan je zelfs de camera stabieler houden, en kan je eventueel met een nog iets langere sluitertijd werken zonder dat je een statief nodig hebt.

Vertrek goed op tijd, als je als eerste binnenkomt, dan staat er niemand in de weg .

Hier had ik al wat uitleg gegeven:
      Als beginner ga ik me vrijdagavond met mijn kodaksken eens op het salon wagen. De bedoeling is om enkele mooie kiekjes te schieten van moto's en wagens. Ter beschikking heb ik een D80 / 18-135 kitlenslens. voor alle zekerheid heb ik maar een SB-600 flitser in bruikleen gevraagd. Graag had ik enkele adviezen hoe ik de
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Je breedste lens meenemen inderdaad want je zal dicht bij de wagen moeten staan om hem te schieten. En misschien iemand meenemen om het volk voor je lens weg te houden.

Ik weet niet hoe het op dit salon gaat, maar dat voor personenwagens (vorig jaar) was niet te doen. Je kan de auto's nog amper zien, zoveel volk dat daar rondloopt. Nee ik vond het niet meer leuk.

Maar wens jou wel veel success.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Misschien ook pola-filter meenemen om reflecties op te heffen.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            De polar zal mischien niet zo'n groot succes zijn want deze houdt de reflecties van de wagen zelf niet tegen (het metaal toch niet), enkel van het glas en eventueel kunststof

of ben ik verkeerd?

Comment

de reflecties van de wagen zelf (het metaal) worden zeker en vast onderdrukt... probeer maar eens buiten in open lucht door een pola filter te kijken naar een blinkende auto en dan ronddraaien... een echte wereld van verschil

binnen met kunstlicht weet ik natuurlijk niet of het effect zo spectaculair zou zijn
              en vergeet niet dat je een pak licht verliest...
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                Neem dan ook maar een statief mee, want met een polarisatiefilter verlies je twee stops. Daardoor zal het onmogelijk worden om zonder statief te werken, of je moet iso 1600-3200 kiezen .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X