Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D - 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 350D - 400D

Als beginner ben ik nog steeds tevreden over mijn Canon 300D maar ik overweeg toch om een 350 of 400 aan te schaffen.
    Graag zou ik de voors en tegens van elk toestel willen weten. Wat ik persoonlijk aan de 400 minder vind, is dat hij zo klein is. De 350 ligt me perfect van grootte.
    Is een 400 echt veel beter dan 350? En heeft een amateur dat beetje extra wel nodig?

Re: Canon 350D - 400D

Ergens maak je hier een vergissing.

Je 300D is groter dan de 350D en 400D maar deze laatsten zijn allebei erg gelijkaardig in grote.

Ik zou het prijsverschil tussen beide geven enkel en alleen omwille van de betere AF die de 400D heeft. De rest zie ik als gratis extra's. In mijn ogen is de 400D dus wel degelijk beter.

Maar de 350D is ook heel goed en kan nog steeds perfect zijn mannetje staan in deze categorie.

Comment

En de 300D is ook prima als amateur. Zolang je geen hele grote prints maakt, heb je volgens mij geen upgrade nodig.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        En de 300D is ook prima als amateur. Zolang je geen hele grote prints maakt, heb je volgens mij geen upgrade nodig.

Het enige wat me er wat aan stoort is dat hij wat groot is. 't Is een stevig beestje.

Comment

het enige dat mij stoort aan de 350d en de 400d is dat ze zo klein zijn
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
            Het enige wat me er wat aan stoort is dat hij wat groot is. 't Is een stevig beestje.
            Een stevig beestje? Alleen al omdat hij toch een béétje gewicht zou hebben gebruik ik hem niet zonder batterijgrip...
            Het zal wel een persoonlijke voorkeur zijn..

Comment

Voor de prijs van de 400D heb je al een mooie tweedehands 20D en ik denk dat ik persoonlijk liet lang zou moeten twijfelen....
              Neem de twee eens in je hand en laat je buikgevoel spreken.

Groeten,
              Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm Bekijk bericht
                Voor de prijs van de 400D heb je al een mooie tweedehands 20D en ik denk dat ik persoonlijk niet lang zou moeten twijfelen....

Groeten,
                Geert
                haleluja!

maw, groot gelijk

voor mij persoonlijk kan ik alle verschillen, "verbeteringen" tov een 20d tenietdoen (ik herhaal, voor mij persoonlijk)
                -10mp: wanneer ga je nu zeggen, och sjemie, ik wou dat ik nu toch 10mp had ipv 8
                -2.5 inch sherm: geef mij maar mijn 1.8 inch scherm, van da groot geval krijg ik koppijn. en waarom, oh waarom toch canon, is het 2e lcd schermpje op de 400d verdwenen (allergrootste afknapper)
                -kleiner: voor sommigen een voordeel, voor mij een nadeel
                -antistof? werkt naart schijnt niet zo wonderbaarlijk. ik zal wel af en toe mn sensor eens vegen

nu enkele voordelen van de 20d
                -groter,steviger, ligt fantastisch in de hand met aangename rubberen dingskes om vast te pakken
                -enorm makkelijke bediening in vergelijking met 350d en 400d (2 draaiwielen en 4 weg joystick)
                -sneller (5bps)
                -mooier

ok, ik zou ook graag kunnen vliegen met mijn camera zoals ze dat doen met de 400d in de reklam, maar dat is nu een nadeel aan de 20d dat ik er met pijn in mn hart moet bijnemen (misschien is de 20d iets te zwaar om mee te vliegen)

en dat is het zowat
                iedereen kan wel al raden welk toestel ik heb (zonder naar mn handtekening te kijken)

en als je vindt dak te veel onzin verkoop, dan zalt zijn omdak morgen examen heb en nu nie kan slapen dus mij een beetje moet bezig houden ondertussen
                Last edited by Matthias; 17 januari 2007, 00:34.
                5DmkIII en wat glas

Comment

20D nadeel : tweedehands

Of

400D voordeel : nieuw

Ik hou niet zo van tweedehands want je weet nooit wat je nu krijgt.

Ik verkies ook de 20D als camera maar voor zijn prijs valt de 400D heel moeilijk te kloppen.

Comment

Linda = volgens mij een meisjesnaam en dan zal die 400D vast beter in de hand liggen dan zo'n baksteen van een 20D of 30D denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                      Linda = volgens mij een meisjesnaam en dan zal die 400D vast beter in de hand liggen dan zo'n baksteen van een 20D of 30D denk ik
                      Niet noodzakelijk een meisjesnaam, als je Europa even verlaat.

Comment

zijn er dan ook mensen van buiten europa die hier een account hebben ?

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Niet noodzakelijk een meisjesnaam, als je Europa even verlaat.

Comment

tuurlijk wel!
                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

Ik ben inderdaad van het vrouwelijke geslacht en een madammeke met wat reuma in de vingers. Een zwaar bakbeest kan ik nu nog wel hanteren maar in de toekomst zal ik vast en zeker beter voor iets lichter kiezen.

Comment

Hey!

M'n vriendin en ik hebben ook weesten kijken naar de 20D en uiteindelijk toch de 350D genomen, want die lag véél beter in haar hand. Kleine handjes e
                              The future belongs to those who believe in the power of their dreams

Comment

Working...
                              X