Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Bridge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Bridge?

Oorspronkelijk geplaatst door Thony Bekijk bericht
    Ook belangrijk voor de keuze.
    De Fuji S9500 / 9600 heeft en groothoek van 28mm wat bij de rest van de camera's pas bij 35mm begint, dus eigenlijk geen groothoek heeft.
    Een groot verschil vooral merkbaar bij huiskamer foto's.
    Goed bezig, want die wordt het dus niet :

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
    Vandaag nogmaals overal eens gaan rondkijken naar camera's maar wat is kiezen moeilijk .

Maar wat ik wel wijzer ben geworden is dit...
    De Panasonic fz-7; de Canon Powershot S3 IS en de FUJI FinePix S5600 Zoom liggen voortreffelijk in de hand.

Dus één van die drie gaat het worden maar welke heeft all-round gezien de beste eigenschappen?
    Kent er iemand een site waar ik foto's kan bekijken van deze camera's?

Comment

@Stax,
      Ik wil niemand een bepaald toestel opdringen, maar als je de DMC FZ7 overweegt voor €449,-, weet dan dat de FZ30 blijkbaar nog steeds in voorraad is bij Digitalstreet aan €429,-
      Dit gewoon ter info..

kapitein
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Ik heb de FZ7 bij Vandenborre zien staan voor zo'n 367€.
        En digitalstreet... Ik vertrouw het aankopen via internet niet al te erg.
        Zoveel verschillende positieve en negatieve kritieken.. Kben er voorzichtig mee.

Maar ik ga de FZ30 zeker eens overwegen.
        Merci voor de tip

@Nabi... thx voor de link... Hier heb ik wat aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          @ nete:
          die test die ze daar voeren is ook niet echt eerlijk
          men gebruikt andere iso waarden van de panasonic tov de fuji
          even een citaat van francine uit een ander topic:
          Als men al zo gaat vergelijken, de enige foto waar informatie op staat qua iso-waarde en sluitertijd is deze : Barbie, extrait, sans flash
          voor de pana : 200 ISO 1/8
          voor de Fuji : 800 ISO 1/20

Probeer zo maar te vergelijken Wie weet wat de waarden waren van de andere opnames???? Als je inderdaad voor de Pana 200 ISO gaat gebruiken en voor de Fuji 800 ISO dan heb je echt wel een vergelijkende test he???? Ik had graag de Pana ook eens gezien op 800 iSO onder dezelfde omstandigheden . . . ipv 200 ISO . .
          Er is in deze test nog iets dat jullie over het hoofd zien. De bedoeling is hier ook om aan te tonen dat je met de Pana een stil kan nemen op 1/8ste vanuit de hand en dat dit met de Fuji niet kan omdat die geen beeldstabilisatie heeft. Je moet dus naar hogere iso voor kortere sluitertijd.
          Ik besluit daar zelf uit dat de Pana beter geschikt is voor natuur, portret en macro-opnames, maar dat voor sport-opnames de Fuji de voorkeur zou kunnen krijgen omdat hij (waarschijnlijk ??) bij hogere iso-waarden minder ruis heeft. Het zou leuk zijn om dat eens echt naast elkaar te zien.

kapitein

Comment

ELK toestel (ook Fuji, ook DSLR) produceert meer ruis naargelang de ISOwaarde toeneemt. Degene die anders beweert is vooringenomen en half of helemaal blind! De vraag is wel hoeveel ruis.

Het voordeel van beeldstablisatie is dan ook dat lagere ISO mogelijk blijft en dus minder ruis (in absolute waarden).
            De Fujis produceren bij gelijke ISO minder ruis, maar schakelen sneller over op hogere ISO, dus produceren dan meer ruis (in absolute waarden)

De appreciatie hoeveel ruis aanvaardbaar is, is daarentegen relatief.

Jeff Keller (die van dcresource) breekt graag Panasonic af wegens zijn ruis. Maar 100% positief over de Fuji 9500 was hij inzake ruis ook niet. Uit de test van de Fuiji 9000 (9500):

I took the above photo (as well as some other test shots I created) and printed it out at 8.5 x 11 inches, and to be honest, I probably wouldn't want it on my wall -- it's just a too noisy and too much detail has been lost. At 4 x 6 inches (the most common print size in the U.S.) the noise is not noticeable and the print quality is very good
            .

De laatste zin is m.i. (en van vele Panasonic eigenaars) ook van toepasing op Panasonic.
            Last edited by nabi; 15 januari 2007, 12:07. Reden: typfouten

Comment

- De Samsung nv7 (499€)
              - De Sony DSC-H5 (H2 ook een optie) (H5 = 499€; H2 = 379€)
              - De Canon Powershot S3 IS (489€)
              - De Panasonic DMC-FZ7 (449€)
              - De fujifilm Finepix S9600
              Was zo'n beetje dezelfde toestellen aan het bekijken - veel (Canon, Sony) vielen er al van tussen voor mij, omdat ze werken op AA batterijen. Heb met de S3 al gespeeld van een vriend, en ik vind het persoonlijk een groot verschil met een Li-Ion batterij.

Ik heb uiteindelijk de DMC-FZ7 besteld, maar niet aan de prijs die jij hier quote - op http://www.digitalstreet.nl/product_...ukhifhi5plgkm5 kan je hem vinden voor €276

en als je hem perse in belgie wil kopen, staat hij bij Konijnenberg voor €325
              http://krameria.eu
              "Cogito Ergo Sum"

Comment

Ohw dat is idd een zeer groot verschil en een mooie prijs voor zo'n toestel.
                Is digitalstreet dan te vertrouwen?

Laat me iets weten als je het toestel hebt binnengekregen .

Comment

de fuji s5600 staat daar voor 208€

ook geen slechte prijs
                  en zeker geen slecht toestel

Comment

Ohw dat is idd een zeer groot verschil en een mooie prijs voor zo'n toestel.
                    Is digitalstreet dan te vertrouwen?

Laat me iets weten als je het toestel hebt binnengekregen .
                    ik rij er achter
                    "Cogito Ergo Sum"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wedlock Bekijk bericht
                      ik rij er achter
                      Voor zo'n prijsverschil is het de trip best wel waard.
                      Dat ga ik ook doen... heb nu nog 7 daagjes vrij

Comment

Dit is misschien interressant om te weten wat je koopt.
                        Schrik niet van de winkel van Digitalstreet, je loopt er zo voorbij (zo klein),
                        maar misschien staan de klanten weer buiten aan te schuiven.

Veel plezier met je toekomstige nieuwe toestel.

kapitein

Comment

Was zo'n beetje dezelfde toestellen aan het bekijken - veel (Canon, Sony) vielen er al van tussen voor mij, omdat ze werken op AA batterijen. Heb met de S3 al gespeeld van een vriend, en ik vind het persoonlijk een groot verschil met een Li-Ion batterij.

Ik heb uiteindelijk de DMC-FZ7 besteld, maar niet aan de prijs die jij hier quote - op http://www.digitalstreet.nl/product_...ukhifhi5plgkm5 kan je hem vinden voor €276

en als je hem perse in belgie wil kopen, staat hij bij Konijnenberg voor €325
                          Mooi, maar voor die prijs heb je een Fuji Finepix S5600 met :
                          - tas
                          -lader + oplaadbatts
                          - 512 geheugenkaarje
                          - Raynox Macrolens (DCR 150 of 250)

En voor nog eens 20 Euro extra: een UV -berschermfilter en rubberen zonnekap.

En dat terwijl je dat bij de pana allemaaln nog mag bijkopen
                          PENTAX K100d SUPER !!!!!
                          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                          En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Overdrijf je niet een beetje, Tomaso?
                            Volgens mij vergelijk je de prijs van een Fujipakket s5600 bij digitalstreet (329) met de prijs van de FZ7'body' bij Konijnenberg (325).

SDkaartjes (FZ7) kosten de helft van de XDgeheugenkaartjes (Fuji) en de FZ7 heeft geen extra batterijen en lader nodig. Lion batterij + lader + zonnekap zijn ook meegeleverd. Daardoor is het prijsverschil al verdwenen.
                            Of (alle prijzen bij digitalstreet):
                            208 euro (fuji) + 42 XD 512Mb + 49 batterijen/lader = 299 in totaal voor de Fuji zonder zonnekap
                            tegenover
                            275 (FZ7) + 26 voor SD 512Mb = 301 euro met zonnekap
                            Een verschil van 2 euro! en de FZ7 is goedkoper dank zij de zonnekap

Een tas, UV-filter plus een macrolens zijn sowieso optioneel.

Bovendien wordt de s5600 vervangen door de s6500fd.
                            Last edited by nabi; 18 januari 2007, 23:43. Reden: opmerking : prijzen bij digitalstreet

Comment

hopelijk straks niet teveel last van de regen/wind
                              "Cogito Ergo Sum"

Comment

hopelijk straks niet teveel last van de regen/wind
                                Het is te zien van waar je komt maar als je richting oosten gaat heb je meewind
                                Een klein opmerking is de topicstarter niet beter een FZ30 of zelfs een FZ50 te kopen gezien zijn budget ???
                                Kosten bij digitalstreet nu minder dan 500€ dus
                                En dan ben je zeker dat je een bridge hebt
                                En klein zou ik de winkel niet noemen maar hij heeft wel potverdikke meer parking dan de de aldi hier bij ons in de buurt

Grts
                                Formatje

Comment

Working...
                                X