Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Bridge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Bridge?

Hey allemaal,

Wederom iemand die graag advies heeft over verschillende toestellen.
    Nu ik fotografie meer en meer heb leren waarderen zou ik graag een stapje verder willen gaan met deze hobby.
    Een cursus digitale fotografie gaat er ook aankomen.

Het budget ligt rond de 500€.
    Ik fotografeer voornamelijk personen, dieren en landschappen (al dan niet in daglicht/duister.)

Zo heb ik verschillende toestellen op het oog zoals:

- De Samsung nv7 (499€)
    - De Sony DSC-H5 (H2 ook een optie) (H5 = 499€; H2 = 379€)
    - De Canon Powershot S3 IS (489€)
    - De Panasonic DMC-FZ7 (449€)
    - De fujifilm Finepix S9600

Welke zouden jullie aanraden? Ik ben nog niet zo goed bekend met de technische aspecten van het fotograferen dus daarom zo'n dilemma met mijn keuze.
    Of kennen jullie een andere camera die voor mij geschikt zou zijn?

Alvast bedankt
    Last edited by Stax; 12 januari 2007, 20:01.

Re: Welke Bridge?

fuji s9600 die vind je ook rond de 500e

Comment

Juist ja, de fuji S9600 miste ik ook in je lijst.
      Dit is de opvolger van de S9500, een zeer veel geprezen camera.
      Zou ik zeker meenemen in je keuze. Succes ermee.

Comment

Inderdaad, deze was mij tot nu onbekend.
        Aan de review te lezen is het ook een goed toestel en deze is nu toegevoegd aan mijn lijst.

Zijn al deze toestellen gelijkwaardig voor hetgene ik ermee wil doen?
        Of zijn er toestellen bij die voor andere doeleinden beter tot hun recht komen?

Comment

Ik denk persoonlijk dat de samsung iets minder een "bridge" is maar een compact (vergeleken met de andere toestellen). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het minder goed is, maar mischien wel minder handig om mee te werken op manueel of zo.

groetjes:-)

Comment

Panasonic FZ50 zit wat boven je budget, maar klopt ze toch allemaal qua mogelijkheden denk ik.

Hier kan je ze vergelijken:
            http://www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=1&ma1=60&mo1=233&p1=1323&ma2=24&mo2=1 65&p2=711&ph=2

Let vooral op de "massale hoeveelheid ruis" van de Pana

Ik vermeld die eeuwige dooddoener ineens zelf, anders krijg je het onmiddelijk hierna als eerste reactie.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De pana HEEFT veel ruis, maar enkel op ISO400 en hoger. De FZ50 kan die beter compenseren dan de 30, maar dat gaat wel samen met detailverlies

Kijk maar eens naar 'detail faible eclarage', beduidend meer ruis en minder detail dan de Fuji.

Bij goede belichting daarentegen kan je zien dat de Panasonic qua detail en scherpte boven de Fuji uitsteekt. Het Leica objectief zijn kwaliteit maakt zich duidelijk kenbaar

Comment

@ nete:
                die test die ze daar voeren is ook niet echt eerlijk
                men gebruikt andere iso waarden van de panasonic tov de fuji
                even een citaat van francine uit een ander topic:
                Als men al zo gaat vergelijken, de enige foto waar informatie op staat qua iso-waarde en sluitertijd is deze : Barbie, extrait, sans flash
                voor de pana : 200 ISO 1/8
                voor de Fuji : 800 ISO 1/20

Probeer zo maar te vergelijken Wie weet wat de waarden waren van de andere opnames???? Als je inderdaad voor de Pana 200 ISO gaat gebruiken en voor de Fuji 800 ISO dan heb je echt wel een vergelijkende test he???? Ik had graag de Pana ook eens gezien op 800 iSO onder dezelfde omstandigheden . . . ipv 200 ISO . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
                  De pana HEEFT veel ruis, maar enkel op ISO400 en hoger. De FZ50 kan die beter compenseren dan de 30, maar dat gaat wel samen met detailverlies

Kijk maar eens naar 'detail faible eclarage', beduidend meer ruis en minder detail dan de Fuji.

Bij goede belichting daarentegen kan je zien dat de Panasonic qua detail en scherpte boven de Fuji uitsteekt. Het Leica objectief zijn kwaliteit maakt zich duidelijk kenbaar
                  Je hebt overschot van gelijk, maar tot voor kort stond in die test ook een foto op maximum zoom (is nu verdwenen, onder druk van Fuji ? ): er zat misschien een tikje meer ruis op de Pana foto, maar ook enorm véél meer detail.
                  Je kreeg daar hetzelfde effect waarop de FZ50 breed uitgesmeerd afgerekend wordt: véél te agressieve ruisonderdrukking in de camera zelf. Maar bij andere merken dan Panasonic wordt dat met de mantel der liefde toegedekt, zeer vreemd toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    @ nete:
                    die test die ze daar voeren is ook niet echt eerlijk
                    men gebruikt andere iso waarden van de panasonic tov de fuji
                    even een citaat van francine uit een ander topic:
                    Als men al zo gaat vergelijken, de enige foto waar informatie op staat qua iso-waarde en sluitertijd is deze : Barbie, extrait, sans flash
                    voor de pana : 200 ISO 1/8
                    voor de Fuji : 800 ISO 1/20

Probeer zo maar te vergelijken Wie weet wat de waarden waren van de andere opnames???? Als je inderdaad voor de Pana 200 ISO gaat gebruiken en voor de Fuji 800 ISO dan heb je echt wel een vergelijkende test he???? Ik had graag de Pana ook eens gezien op 800 iSO onder dezelfde omstandigheden . . . ipv 200 ISO . .
                    Op dat onderdeel gaat die test inderdaad de mist in.

Comment

Sorry, maar volgens mij staat er maar 1 bridge in de lijst en dat is de Fuji
                      De andere zijn compacts of prosumers.
                      Een bridge 'slaat de brug' naar de DSLR's en dan is een zoomring volgens mij een vereiste en dan zit je eerder met volgende kanshebbers:
                      Sony: R1 (maar die heeft misschien te weinig zoom en is ook boven je budget (vind hem zelf ook te duur voor wat het is))
                      Panasonic: FZ30 (tweedehands) of FZ50
                      Fujifilm: S5600, S6500, S9500, S9600, ...
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Vandaag nogmaals overal eens gaan rondkijken naar camera's maar wat is kiezen moeilijk .

Maar wat ik wel wijzer ben geworden is dit...
                        De Panasonic fz-7; de Canon Powershot S3 IS en de FUJI FinePix S5600 Zoom liggen voortreffelijk in de hand.

Dus één van die drie gaat het worden maar welke heeft all-round gezien de beste eigenschappen?
                        Kent er iemand een site waar ik foto's kan bekijken van deze camera's?

Comment

(de s5600 heet in de USA s5100)

Comment

Ook belangrijk voor de keuze.
                            De Fuji S9500 / 9600 heeft en groothoek van 28mm wat bij de rest van de camera's pas bij 35mm begint, dus eigenlijk geen groothoek heeft.
                            Een groot verschil vooral merkbaar bij huiskamer foto's.
                            Fuji S602z.......wel oud, maar altijd lekker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Je hebt overschot van gelijk, maar tot voor kort stond in die test ook een foto op maximum zoom (is nu verdwenen, onder druk van Fuji ? ): er zat misschien een tikje meer ruis op de Pana foto, maar ook enorm véél meer detail.
                              Je kreeg daar hetzelfde effect waarop de FZ50 breed uitgesmeerd afgerekend wordt: véél te agressieve ruisonderdrukking in de camera zelf. Maar bij andere merken dan Panasonic wordt dat met de mantel der liefde toegedekt, zeer vreemd toch.
                              Ik vond zelfs op mijn FZ-30 de noise supression redelijk agressief, snel overgestapt naar RAW & noise ninja
                              Al bij al is het een geweldig goed toestel gewoon, maar je kan eigenlijk van geen enkel bridge een geweldig resultaat bij hoge ISO's verwachten. Daarvoor is de sensor gewoon te klein. En op dat gebiet scoort Fuji kort door de bocht beter dan Panasonic.

Comment

Working...
                              X