Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 of D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 of D200

Ik ben nu reeds in het bezit van een Nikon D70 kit 18-70, sigmalens 70-300.
    Heb het een en ander gelezen over de D200 en overweeg tot nieuwe aanschaf van deze D200.
    Mijn vraag is. wat is de meerwaarde. Natuurlijk kan hij sneler fotoos schieten maar als ik de technische lijst langs elkaar legt begrijp ik niet zogoed waar nu het extreme verschil in zit. Is het verstandig mijn lenzen te behouden of kan ik ze ook op de D200 gebruiken, maar rijd ik dan niet in een Mercedes met een volkswagen motor? Als ik 2000 euro aan lenzen kan besteden is het geen probleem maar wat is een goed en goedkoop alternathief?

Re: D70 of D200

ik ben van de zomer overgestapt van de D70s naar de D200 en dat bevalt me prima wegens meer mogelijkheden en hogere resolutie, 'k gebruik overigens ook nog steeds de 18-70 en 70-300

Comment

Zie je ondanks de zelfde lenzen dan toch kwaliteits verschil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jcvanherk@kpnplanet. Bekijk bericht
        Zie je ondanks de zelfde lenzen dan toch kwaliteits verschil?
        Nee, je hebt alleen meer pixels.
        Wel heeft de D200 minder ruis bij hogere iso dan een D70
        Van alles...

Comment

De redenen voor mij waren:

De sensor is recenter en bijna per definitie beter.
          D200 focus is nauwkeuriger en sneller (ander af systeem en krachtigere motor voor niet afs/hsm lenzen)
          Grotere zoeker meer info zichtbaar in de zoeker (oa ISO !)
          Mogelijkheid tot echte grip (met bijbehorende functionaliteit)
          Draad afstands bediening mogelijk
          Interne flits werkt ook nog mee (dient niet alleen om signalen door te geven) bij wireless flitsen

Achteraf gezien heel handig : Auto ISO functie met begrenzing van sluitertijd en ISO

Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Ik heb ze beiden én gebruik ze beiden.
            De D200 is een klasse apart....
            De D70 als back-up doet het nog steeds schitterend.
            Natuurlijk behoud je de lenzen...

Enne, BTW, wat is er mis met een VW motor?...
            Al eens met een 130PK TDI gereden?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Al eens met een 130PK TDI gereden?...
              Ja, en lang zelfs, 90tdi, 110tdi, 115tdi, 130tdi en 140tdi. Ze worden steeds onaangenamer. kopel en pks stijgen, maar bruikbaar toerental niet.
              Rij maar eens met een alfa 150pk tdi, en je voelt wel wat ik wil zeggen. die stopt niet op 3000 trm ;-)

Comment

sinds de D200 is mijn D70 enkel nog backup

merkbaar betere kwaliteit (en ik bedoel niet enkel de pixels) de automatische WB zit er bijna nooit meer naast .. focussnelheid is sneller en je hebt meer scherpstelpunten zodat je ook bij beperkte dof minder moet herkadreren, en dus minder scherpte verliest in AF. De iTTL kan twee groepen flitsen draadloos aansturen en je kan je kanaal kiezen. een flitssynchro tot 1/8000 met de SB800 laat je toe om in de volle zomer de schaduwen uit de ogen van je model weg te flitsen en toch niet verplicht bent om je diafragma wijd open te zetten. ook hogere ISO's zijn geen probleem met deze camera. e D70 was al op ISO800 in nauwe schoentjes waar ik vind dat de D200 zelf op ISO1600 heel bruikbaar is (iig beter dan de fuji S3) en het histogram per kleur vind ik zeer nuttig

over de hele lijn is de D200 beter .. alleen in het batterijverbruik gaat ie er op achteruit. (koop minstens 2 batterijen) je oude lenzen zal je ook op je nieuwe D200 kunnen gebruiken, maar deze camera doe je wel eer aan met bv. een kwalitatieve (betaalbare) standaardlens à la Tamron 28-75 f2,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ja, en lang zelfs, 90tdi, 110tdi, 115tdi, 130tdi en 140tdi. Ze worden steeds onaangenamer. kopel en pks stijgen, maar bruikbaar toerental niet.
                  Rij maar eens met een alfa 150pk tdi, en je voelt wel wat ik wil zeggen. die stopt niet op 3000 trm ;-)
                  off topic: maar die alfa houdt t dan ook geen 300.000km vol, wees blij als je een derde haalt
                  Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                  Fuji : Fuji X10

Comment

Wat ik nog mis in alle opsommingen:

De veel betere grip, kwa omvang maar ook door de bekleding

Veel funkties direct benaderbaar vanaf de body

Geen dubbelfunkties op knoppen, behalve format

AWB en EV bracketing werkt handig, door indicatie op display

Geweldige kijkhoek van het display
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je nu niet tegen de beperkingen van je D70 aanloopt en je hebt wat euro's over, dan zou ik investeren in betere objectieven, een degelijke flitser en misschien nog wat kleine spullen.

Alles hangt er natuurlijk vanaf wat je verder wil doen met je fotografie.

Mvg,
                      TravelToy.
                      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Nee, ik loop eigelijk nog niet tegen de beperkingen op, maar leest zoveel goeds over deze D200 camera, daarom ben ik gaan twijfelen over de D200.
                        Met 'betere objectieven' bedoel je lichtechter? Geeft dat dan wel een veel zichtbaardere betere kwalitiet fotoos? Een inverstering van de D200 kan ik ook omzetten in objectieven, inderdaad. Het woord er niet gemakkelijker op om een juist besluit te nemen.
                        Een externe flitser SB600 heb ik al en ik heb de basis opleiding van de Fotovakschool gehad, maar precies aangeven wat ik wil is moeilijk. Ik blijf de amateur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          Als je nu niet tegen de beperkingen van je D70 aanloopt en je hebt wat euro's over, dan zou ik investeren in betere objectieven, een degelijke flitser en misschien nog wat kleine spullen.

Alles hangt er natuurlijk vanaf wat je verder wil doen met je fotografie.

Mvg,
                          TravelToy.
                          ben ik het helemaal mee eens...als ik jou was zou ik zeker geen d200 kopen want volgens mij ga jij daar nu echt niet veel meer aan hebben (buiten dan die 5bps misschien)
                          ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar op het eerste gezicht zie ik geen reden voor iemand die werkt met een d70 en een 18-70+ 70-300 om over te schakelen naar een d200
                          investeer beter eerst in beter objectieven (lichtsterker,scherper, en vanzelfsprekend ook duurder...)
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Sinds ik met de D200 werk..moet moet ik toch minder bewerken.
                            Met de D70 trok ik altijd in Nef. Maar sind ik de D200 heb betrap ik me er op dat ik soms gewoon toestel in JPEG zet zonder Raw.
                            En dat de foto's goed bruikbaar zijn in JPEG. Dat kan zeker niet van de D70 gezegd worden. Omdat die altijd al te veel onderbelichte.
                            Ik gebruik de toestellen allebij nog. Maar lichtmeting is super op de D200.
                            Ruis is wel beter. Maar ik had wel beter verwacht.
                            Maar ik vond de overstap zeker waard hoor.
                            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                            Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
                              Sinds ik met de D200 werk..moet moet ik toch minder bewerken.
                              Met de D70 trok ik altijd in Nef. Maar sind ik de D200 heb betrap ik me er op dat ik soms gewoon toestel in JPEG zet zonder Raw.
                              En dat de foto's goed bruikbaar zijn in JPEG. Dat kan zeker niet van de D70 gezegd worden. Omdat die altijd al te veel onderbelichte.
                              Ik gebruik de toestellen allebij nog. Maar lichtmeting is super op de D200.
                              Ruis is wel beter. Maar ik had wel beter verwacht.
                              Maar ik vond de overstap zeker waard hoor.
                              www.janvanginkel.be
                              Ik ontken zeker niet dat de D200 een stap(je) hoger/beter/sneller is dan de D70. Echter met de objectieven die jcvanherk@kpnplanet heeft zal het niet zo veel verschil maken.

Ik denk wel dat de D70 met beter glas betere resultaten zal opleveren dan de D200 met minder goed glas.

Mvg,
                              TravelToy.
                              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
                              X