Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke kopen?

Hoi

ik ben nieuw hier op dit forum, ben geïnteresseerd in digitale fotografie en wil er heel wat over bijleren. Eerst en vooral wil ik wel een nieuw toestel kopen (mijn huidig toestel is HP Photosmart 812, vier jaar oud en niets meer waard).
    Ik ben naar Vandenborre geweest en de verkoper raadde me volgende toestellen aan (binnen mijn prijscategorie wel te verstaan):

-Canon Ixus 65
    -Sony DSC-W100
    -Panasonic DMC-TZ1
    -Panasoinc DMC-FZ7
    -Canon PS A710 IS
    -Sony DSC-H2

Ik heb me gisterenavond suf gezocht op het internet en heel reviews enzo gelezen. Dit heeft me vier uur gekost en ik ben eigenlijk geen bal wijzer geworden. Ik ben jammer genoeg wel student en heb dus echt geen tijd om mij nu nog meer te verdiepen, zit met examens. Ik vertrek vlak na mijn examens echter voor een weekje naar 't buitenland en zou dus graag nu een digitaal toestel kopen...
    Wat moet het toestel kunnen?
    - foto's op reis (landschappen, standbeelden, strand, mensen vanop afstand 3 a 4 meter,je kent het wel, de typische vakantieshots)
    - foto's binnen, zowel thuis als op feestjes (liefst met flits of zeker met voldoende licht) Mijn HP nu geeft heel bleke kleuren en veel rode ogen.
    - eventueel bewegende foto's, zo zou het bv leuk zijn om foto's te kunnen nemen van tenniswedstrijden waar ik regelmatig naar ga kijken
    - Close-ups zijn iets minder belangrijk, al is dat altijd mooi meegenomen

Wie kan me zeggen welk toestel het best is of wat ik waarmee kan bereiken?

Alvast bedankt!

Re: Welke kopen?

Ik heb me gisterenavond suf gezocht op het internet
    dan snap ik niet dat de fujifinepix f30 in jouw lijstje ontbreekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      dan snap ik niet dat de fujifinepix f30 in jouw lijstje ontbreekt
      Niet twijfelen en gaan voor de Fuji F30 of zijn opvolger de F40 !!!!!

Erwin
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Mja, ik had mijn voorkeur laten vallen op de Canon Powershot A710, maar die Fuji lijkt me ook wel iets, heb enkel niet zoveel vertrouwen in het merk Fuji.... Is die F30 ook goed voor outdoor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomasz Bekijk bericht
          Is die F30 ook goed voor outdoor?
          Om een idee te krijgen, kan je hier heel wat foto's vinden die allemaal gemaakt zijn met de Fuji F30 door heel wat verschillende mensen http://www.flickr.com/groups/f30/pool/
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Ja, zijn idd heel mooie foto's! Is er een verschil tussen Fuji F30 en F31? Nog mensen die tegenstander zijn van deze Fuji?

Comment

Ook hier een dikke 9000 foto's te bekijken ...

Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...

Comment

Ja, zijn idd heel mooie foto's! Is er een verschil tussen Fuji F30 en F31? Nog mensen die tegenstander zijn van deze Fuji?
                Ik denk dat je eerder voor- dan tegenstanders gaat vinden van fuji, gelukkig maar . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ga maar naar een verkoper op zoek die je die fuji kan verkopen. En luister niet naar wat ie allemaal zegt koop gewoon die fuji.

Comment

Was jij niet de Canon-man bij uitstek?

Comment

Ik ben zeer tevreden met mijn panansonic tz1 (10X zoom)

Comment

Is er veel verschil tussen de Fuji F30 en de F31? Hoeveel kosten die speciale geheugenkaarten die je ervoor moet kopen?

Comment

F31 heeft face-detection, volgens mij is ie verder wel ongeveer 't zelfde als de f30

ben ook wel 'ns benieuwd of mensen die de f31 hebben nu echt voordeel hebben van die functie

zoek via kelkoo.nl waar ie 't goedkoopst is (gisteren zag ik ergens 245, maar die aanbieding was al verlopen, maar voor 269 is ie ook te koop die f30 dan, de f31 zag ik voor 339 als goedkoopste)

Comment

Was jij niet de Canon-man bij uitstek?
                            Ja dat denken er hier velen omdat ze de zwakheden van hun eigen camera's of iets dergelijks niet willen erkennen.
                            Last edited by Kevlar; 10 januari 2007, 14:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
                              Ik ben zeer tevreden met mijn panansonic tz1 (10X zoom)
                              Ik zou dan eens graag een foto zien genomen in slechte lichtomstandigheden en met een ISO gelijk of hoger dan 400 !!!

Comment

Working...
                              X