Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera voor sport filmen, welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera voor sport filmen, welke?

Hoi,

Ik ben hier nieuw op het forum. Mijn doel is eigenlijk een goede camera te vinden voor het filmen van sporten vooral.

Mijn eisen zijn:
    HDD van minstens 30GB (ongeveer een 15u opnamen)
    Soort van beeldstabilisator, een GOEDE! (zoals Super Steady Shot)
    Niet TE groot, maar in handformaat zoals deze.
    Hij moet zeer goed zijn in het filmen van bewegende objecten (terwijl ik soms ook zelf beweeg)
    Mooie beelden, liefst zeer mooi, iets van een 1152 x 864 Pixels om te beginnen.
    USB2 is ok, maar veel liever FireWire 800, veel sneller!
    Prijs tussen de 550 en de 650 euro.

Goed meegenomen zou ook zijn:
    Fotos kunnen nemen.
    Grotere HDD.

Ook liefst een vrij stevig model, want hij gaat soms in een quad gehangen worden om originele beeldhoeken film te maken.

Ik weet het, tis een volledige gok, maar mochten jullie iets weten, tnx

Greetz,Sam

Re: Nieuwe camera voor sport filmen, welke?

Ik denk dat je in een verkeerd forum zit, dit gaat hier enkel over fotografie
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Hi Skicks

Denk dat je op een verkeerd forum bent, gaat hier namelijke over digitaal foto toestanden...............
      Oei te traag
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

oei mijn excuses!
        Heeft iemand misschien een suggestie van wat voor forum dan?

Skicks

Comment

in de Chit Chat zou dit topic beter thuishoren...

en de resolutie die jij wilt voor je beelden, vereist minstens een High definition camera, en die zal je niet vinden in jou prijsklasse
          5DmkIII en wat glas

Comment

Hoi,

Waarom een HDD versie? Als je vanuit een quad wil gaan filmen weet ik niet of een HDD dan een goeie keuze is vanwege de trillingen.
            Mij werd HDD als incar kamera eigenlijk afgeraden. Gebruik nu dus een mini DV kamera. En dit werkt perfekt

Check http://www.fastfilms.co.uk/ eens . Misschien help het een beetje met een keuze maken.

Grtz

Bryan
            Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              in de Chit Chat zou dit topic beter thuishoren...

en de resolutie die jij wilt voor je beelden, vereist minstens een High definition camera, en die zal je niet vinden in jou prijsklasse
              Jullie mogen het topic verplaatsen hoor

Even nog verder: Deze is toch wel vrij goed, binnen de klasse! Maar het lijkt me allemaal te mooi om waar te zijn, hij heeft zelfs die super steady shot.
              Zien jullie er nadelen aan?

BTW waarom is HDD zo slecht voor trillingen? Mij hebben ze steeds gezegt dat het net beter was, omdat een band of dvd meetrilt, en slechte opnames geeft...

greetz,Skicks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skicks Bekijk bericht
                Jullie mogen het topic verplaatsen hoor

Even nog verder: Deze is toch wel vrij goed, binnen de klasse! Maar het lijkt me allemaal te mooi om waar te zijn, hij heeft zelfs die super steady shot.
                Zien jullie er nadelen aan?

BTW waarom is HDD zo slecht voor trillingen? Mij hebben ze steeds gezegt dat het net beter was, omdat een band of dvd meetrilt, en slechte opnames geeft...

greetz,Skicks
                die gaat je nog altijd maar een maximale resolutie geven van 720x576 (video)
                en een HDD kan eenvoudigweg niet tegen trillingen, als je er een te harde schok aan geeft, dan kan hij op dat moment niets schrijven of zelfs gewoon kapot gaan...
                en ik denk dat je al veel moet doen om de tape in een dv camcorder aan het trillen te krijgen... (dvd zou ik dan ook niet vertrouwen met schokken)
                5DmkIII en wat glas

Comment

iets boven je budget maar een heel goede camera

kameraad heeft de voorloper ervan die werkt met cf kaarten en sd kaarten
                  edit ik zie dat die niet 1152 x 864 aankan
                  die van mijn kameraad wel dacht ik
                  Last edited by Gert1971; 9 januari 2007, 17:06.

Comment

Working...
                  X