Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nikon dslr nemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke nikon dslr nemen

Ik ben al zo'n 2 jaar met photoshop bezig en wil me nu meer met de fotografie bezig gaan houden.
    Het is wel al zo'n 15 jaar geleden dat ik nog eens met een reflex camera heb gewerkt.
    Mijn vraag is zou ik onmiddelijk voor de 200d gaan of is dat een beetje te hoog gegrepen.
    Ben wel een snelle leerling

Re: Welke nikon dslr nemen

als je er 't budget voor hebt zou ik zeker voor die D200 gaan! Prima camera en toch weer 'n klasse hoger (met meer mogelijkheden) dan de D70s (of D50)

Comment

Ben best tevreden van min D80, misschien eens wat tests opzoeken tussen D80 - 200.

mvg
      -M-
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Ik denk dat het met name een kwestie van budget en zelfkennis is.
        Als je iemand bent die graag het uiterste eruit haalt en snel spijt heeft van
        een "net niet helemaal top" aankoop dan moet je gewoon voor de D200 gaan. Een test lezen heeft niet zoveel zin omdat beide toestellen gewoon heel goed zijn. Het is wel heel belangrijk om beide toestellen een keer vast te houden. De D200 is veel groter dan de D80. De één vindt dit fijn, de ander juist niet. De beeldkwaliteit is indentiek en je zal met een
        D200 geen mooiere foto's maken dan met een D80. Wel heb je met de D200 iets meer mogelijkheden met instellingen. Ook de autofocus is wat sneller.
        Je geeft zelf aan dat je een snelle leerling bent dus misschien dat dat een goede reden is om een D200 te nemen. Zeker als deze voor jou ook nog beter in de hand ligt en budget geen probleem is. Vergeet niet dat goede lenzen zeker zo belangrijk zijn.
        Het zijn beide zeer goede camera's maar door het formaat toch zeer verschillend. Persoonlijk zou ik voor de D200 gaan (en ik heb er dus ook één ).
        Van alles...

Comment

als je eens een van de dagen in de buurt van rotselaar moest zijn mag je wel eens mijn d200 wat uittesten
          dan heb je al een idee of die je ligt of niet

Comment

Hallo,

Ik heb een D40, D80 en D200.
            Weet je welke ik het meeste gebruik?
            Mijn D40...met zijn kitlensje

Kijk eens op www.stevenvanlancker.com

Ik was op 5 minuten weg naar de bakker en had simpelweg mijn camera meegenomen. Op een kleine bewerking na (lenscorrection=groothoek) is deze foto zo uit mijn D40 gekomen.
            Had ik alleen een D200 gehad dan ben ik zeker dat hij thuis was blijven liggen. Pas op, een D200 is een dijk van een camera en neem die altijd voor het serieuze werk maar als het op spontaniteit aankomt....

Wil je een serieuze lichtmeting dan moet je de D200 nemen voor de rest zie ik geen verschil. (tenzij je het Empire State Building moet voorzien van een poster)
            En als je je nu afvraagt of je deze lichtmeting nodig hebt of wat precies het verschil is dan moet je zelfs geen D200 nemen.

Het is al veel gezegd en geschreven maar camera's en lenzen maken echt niet uit maar dat is mijn mening

Succes met je keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
              Ik denk dat het met name een kwestie van budget en zelfkennis is.
              Als je iemand bent die graag het uiterste eruit haalt en snel spijt heeft van
              een "net niet helemaal top" aankoop dan moet je gewoon voor de D200 gaan. Een test lezen heeft niet zoveel zin omdat beide toestellen gewoon heel goed zijn. Het is wel heel belangrijk om beide toestellen een keer vast te houden. De D200 is veel groter dan de D80. De één vindt dit fijn, de ander juist niet. De beeldkwaliteit is indentiek en je zal met een
              D200 geen mooiere foto's maken dan met een D80. Wel heb je met de D200 iets meer mogelijkheden met instellingen. Ook de autofocus is wat sneller.
              Je geeft zelf aan dat je een snelle leerling bent dus misschien dat dat een goede reden is om een D200 te nemen. Zeker als deze voor jou ook nog beter in de hand ligt en budget geen probleem is. Vergeet niet dat goede lenzen zeker zo belangrijk zijn.
              Het zijn beide zeer goede camera's maar door het formaat toch zeer verschillend. Persoonlijk zou ik voor de D200 gaan (en ik heb er dus ook één ).
              Ik denk dat hier alles meegezegd is. Ik had het een iedergeval niet beter kunnen verwoorden.
              Heel veel succes met je besluit.
              mvgr
              antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonSteven Bekijk bericht
                Hallo,

Ik was op 5 minuten weg naar de bakker en had simpelweg mijn camera meegenomen. Op een kleine bewerking na (lenscorrection=groothoek) is deze foto zo uit mijn D40 gekomen.
                Had ik alleen een D200 gehad dan ben ik zeker dat hij thuis was blijven liggen. Pas op, een D200 is een dijk van een camera en neem die altijd voor het serieuze werk maar als het op spontaniteit aankomt....

Wil je een serieuze lichtmeting dan moet je de D200 nemen voor de rest zie ik geen verschil. (tenzij je het Empire State Building moet voorzien van een poster)
                En als je je nu afvraagt of je deze lichtmeting nodig hebt of wat precies het verschil is dan moet je zelfs geen D200 nemen.

Het is al veel gezegd en geschreven maar camera's en lenzen maken echt niet uit maar dat is mijn mening

Succes met je keuze.
                Da's een hele mooie foto!
                ...but I could be wrong...

Comment

Zelf zou ik nu de D200 nemen, misschien schaf ik er binnenkort ook wel aan. De (straat)prijs hiervan ligt nu net boven die van de D80.

Op m'm site een uitgebreid artikel over de actuele Nikon reflexen. Het verhaal over de D40 wordt binnenkort aangevuld.
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NikonSteven Bekijk bericht
                    Hallo,

Succes met je keuze.
                    Dan behoor jij duidelijk tot de 'Ken Rockwell'-strekking!
                    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                    Uit: Apocrief

Comment

We hebben inderdaad (sommige) meningen die hetzelfde zijn maar ook meningen die totaal verschillend zijn.
                      Wist wel niet dat het zo opviel.....

Tot waar het resultaat bevredigend is ben ik akkoord met zijn visie. Alleen trekken zijn foto's op niet veel.
                      Zo zie je maar....
                      Tussen weten en kunnen is er nog een wereld van verschil. En oprecht, hiermee bedoel ik niets over mijn foto's versus de zijnen.

Comment

Ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Het is een vreemde vogel: hij post een foto van zijn kleine op zijn website, een foto van de auto's van zijn ma en pa, enz. enz. En zijn foto's zijn typisch Amerikaans gesatureerd en blinkend... Ik heb het meer voor Bjorn Rorslett
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

Comment

Ik heb de D 80 en die valt me ontsettend goed mee al moet ik nog veel leren.
                          BD0724BE

Nikon D 80

Comment

Ballistic,

Ja inderdaad, rare kwiet...
                            Wat de 18-200 is voor hem is de 12-24 voor mij

Dit even geheel ter zijde....

Comment

Working...
                            X