Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikt toestel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geschikt toestel.

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk bericht
    neem gewoon die D40 de snelheid van een (d)slr is niet te versmaden!

plus een prima toestelletje voor een beginnend hobbyist
    idd maar eenmaal dat je een 12x zoom onder de hand hebt gehad (34-432mm equivalent!) met een toch niet onaardige beeldkwaliteit dan wordt een dSLR, zelfs een D40, met eenzelfde zoombereik toch wel een prijzig ritje zeker voor een beginneling ..

Comment

duur hoeft dat niet te zijn, je koopt een Sigma 28-300 erbij voor ongeveer 280 euro en je hebt ook een heel goed "zoom" bereik

of de 70-300 voor 210 euro van sigma
      Canon EOS 30D + Canon EF 70-200L F4 IS USM + Canon EFS 17-85 F4-5,6 IS USM + Canon Speedlite 580EX + LowePro Mini Trekker AW

Comment

ja maar ben je dan met deze "low cost" lenzen beter af dan met de vaste lens op bvb je H5'ke ? dat is wat ik mij afvraag .. want een equivalente "merk"lens kost direct 5-6x meer voor bvb hetzelfde bereik ?
        Dat zou ik wel graag willen weten. Zelf zou ik voor die goedkopere lenzen willen gaan als het geval zich voordoet. 't Gaat mij om de fun van redelijk goede fotos te kunnen maken. Ik hoef niet noodzakelijk een topfotograaf te worden met een rugzak vol "L" glas
        Ik vraag mij dus ook wel af of ik in dit "low cost" segment niet, in vergelijking met een hybride cam, een hoop meer geld ga uitgeven voor enkel een paar %% winst in termen van beeldkwaliteit en gebruiksgemak (de snelheidswinst van een dSLR buiten beschouwing gelaten)

Comment

'k Had een voorkeur voor de FZ7, maar die komt er blijkbaar niet zo goed uit.
          De Sony H5 staat momenteel op kop, ik blijf reviews lezen!

De ideale camera bestaat niet, zover is duidelijk.
          'k Wil gewoon zuivere foto's van m'n vrienden / omgeving / dieren / reizen kunnen maken.
          Als de H5 dit te bieden heeft, dan wordt het een Sony.

Ik zoek verder, maar 'k zou toch eind deze week een definitieve keuze willen maken.

Als er dus mensen zijn die de H5 aanraden of afraden, is het nu de moment om te reageren!

Bedankt alvast.
          | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

NiTroXiTy, je bent niet alleen hoor. Zit ook tot 's nachts reviews te lezen (het is nu 2u58 ) en elke post hier te volgen om een goeie aankoop te doen en raak er niet uit... .

Ik heb net op youtube nog een filmpje (review) gezien van een DSC-H5, misschien ben je er iets mee:

http://www.youtube.com/watch?v=gYZzU...elated&search=

Ik denk na de vele posts hier te lezen dat de Panasonic FZ50 en de Fuji's (bvb6500 of 9600) ook zeer goede toestellen zijn en zeker het bekijken / testen waard. Hier een filmpje / test van de FZ50:

http://www.youtube.com/watch?v=esbWIhPloy4

Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              NiTroXiTy, je bent niet alleen hoor. Zit ook tot 's nachts reviews te lezen (het is nu 2u58 ) en elke post hier te volgen om een goeie aankoop te doen en raak er niet uit... .
              Cubalistic, bedankt voor je reactie!

Inderdaad, tot een stuk in de nacht reviews en posts lezen,
              zo doe ik het ook.

Bedankt voor de handige links.

Het perfecte toestel bestaat jammer genoeg niet,
              zodus ben ik nu op zoek naar "the next best thing".

Als ik meer weet, zal ik het zeker hier posten.

Momenteel staat de Sony H5 nog steeds op kop, op m'n lijstje van interessante toestellen.

Samengevat, heb ik toe nu toe geleerd:
              de meeste van die bridgetoestellen hebben goede eigenschappen en functies,
              en als beginnende fotograaf moet je daar niet te hard op letten.

Het enige belangrijke aspect waar ik nu naar kijk, is de kwaliteit van de foto's (en zodus ook het ruis-gehalte op de verschillende ISO-waarden).
              Verder is ook beeldstabilisatie nog iets interessant.

'k Heb dus niet zo'n grote eisen meer.

Als er nog mensen zijn die hun mening nog willen delen,
              voel u vrij om te reageren!

Bedankt.
              | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

Comment

bedankt om mijn oog te laten vallen op de sony h5, ben echt radeloos aant worden met mijn zoektocht! Nu zie ik dat ze hem in vandenborre verkopen voor 477 en p pixmania voor 388 enig idee of ge daar nog van die prijs zou kunnen afhalen of eventueel gratis tas en memory card of zo bekomen in vandenborre, denk dak h5 ga kopen, van al da zoeken wordt ge nog zot, zou nu moeten studeren en doe niet anders als op dit forum zitten en berichten lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raul09 Bekijk bericht
                  bedankt om mijn oog te laten vallen op de sony h5, ben echt radeloos aant worden met mijn zoektocht! Nu zie ik dat ze hem in vandenborre verkopen voor 477 en p pixmania voor 388 enig idee of ge daar nog van die prijs zou kunnen afhalen of eventueel gratis tas en memory card of zo bekomen in vandenborre, denk dak h5 ga kopen, van al da zoeken wordt ge nog zot, zou nu moeten studeren en doe niet anders als op dit forum zitten en berichten lezen.
                  Ikzelf ga mijn aankoop hoe dan ook doen bij Pixmania.
                  Die hebben, wat mij betreft, goede service en goede prijzen.

'k Ben het nog niet zeker, maar 'k heb een sterk vermoeden dat het voor mij een Sony H5 zal worden.

Comment

't Staat 95% vast dat het een Sony DSC-H5 zal worden.

Zijn er hier mensen die hun ervaringen met de H5 willen posten?

't Lijkt me dat het toestel snel en betrouwbaar is, en mooie kwaliteitsfoto's kan leveren.
                    Ook macrofotografie is perfect mogelijk.

Iemand iets op aan te merken?

Bedankt alvast!

Comment

NiTroXiTy,

Zoals hierboven al eens vermeld, ik ben zelf nog aan't uitkijken en de H5 staat hoe langer hoe meer ook bovenaan mijn lijstje. Het aantal megapixels, de zoom, de fotokwaliteit, enz...spreken me toch wel aan. Ik vind hier op het forum ook niet veel informatie over de H5 daarom vond ik deze review wel interessant en ben jij er misschien ook iets mee :

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_h5-review/

Greetz.

Comment

Hello Cubalistic,

bedankt voor de link, 'k ben het bij deze 97% zeker.

Wie kan mij overtuigen?

Comment

Op de FZ30 / 50 zit een voetje voor een externe flash, en ze hebben een manuele zoomring.
                          Je hebt ook mogelijkheid om in RAW te fotograferen.
                          Dat zijn 3 niet te onderschatten voordelen die deze Panasonics toch het dichtst doen aanleunen bij een DSLR.
                          Ik heb vroeger nog een Sony gehad, de Zeis lens is zeker ook , maar dan zou ik de Leica lens van de Pana's een geven.
                          Last edited by nete; 20 januari 2007, 00:49.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Op de FZ30 / 50 zit een voetje voor een externe flash, en ze hebben een manuele zoomring.
                            Je hebt ook mogelijkheid om in RAW te fotograferen.
                            Dat zijn 3 niet te onderschatten voordelen die deze Panasonics toch het dichtst doen aanleunen bij een DSLR.
                            Ik heb vroeger nog een Sony gehad, de Zeis lens is zeker ook , maar dan zou ik de Leica lens van de Pana's een geven.
                            Die FZ50 vind ik ook interessant, maar 'k heb al veel minder goede dingen gelezen over de fotokwaliteit en het ruisgehalte.
                            Verder vind ik die FZ50 wel een zalig toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
                              Die FZ50 vind ik ook interessant, maar 'k heb al veel minder goede dingen gelezen over de fotokwaliteit en het ruisgehalte.
                              Verder vind ik die FZ50 wel een zalig toestel.
                              Kijk, Panasonic heeft een minder goede reputatie waar het merk gewoonweg niet vanaf raakt. En zeker en vast niet op dit forum.

Bekijk deze website eens. Het zijn FZ50 beelden. Oordeel zelf.
                              En stel vast dat de kritiek op Panasonic gewoon zwaar overdreven is.

Het is wel juist dat de beeldkwaliteit niet evenwaardig is aan die van een DSLR. En dat komt door de kleinere sensor.

Maar who cares? Sommigen breken zelfs de Sony R1 af. De R1 heeft ook een sensor in DSLR formaat. En de foto's van een R1 halen eveneens DSLR kwaliteit. Lees de testen er maar op na. Maar de R1 is geen DSLR. Dus ...

Diezelfde criticasters (kunnen er ook andere zijn) vergeten erbij te zeggen dat alle merken (en ik noem hier expres geen namen) eveneens hun beeldproblemen hebben. Ruis, artefacten, moiré, purple fringing, vignettering, ....

Maar ja, bij Panasonic is het al ruis dat de klok slaat. Dat gerucht moet eigenlijk niet meer worden tegengesproken. Want er is toch gewoon niemand die luistert. Behalve iemand zoals jij, iemand die niet weet welk toestel te kopen. En zo iemand vertelt het gerucht weer verder als juist. Enzovoort.

Ik kan beter mijn aandelen in Panasonic verkopen

Trouwens: ook een DSLR heeft last van ruis.
                              Maar wel (veel) minder.

Comment

OK, zodus is het voor mij Sony DSC-H5 versus Panasonic Lumix FZ50.

Pro's H5:
                                - Klein toestel.
                                - Mooie foto's, goede kwaliteit.
                                - AA-batterijen (vind ik persoonlijk een voordeel).
                                - 3 inch LCD scherm.

Pro's FZ50:
                                - Blijkbaar toch een enorm goede beeldkwaliteit.
                                - Meer uitbreidingsmogelijkheden (hoewel ik er toch niet teveel geld in zal steken in het begin).
                                - (Weg)draaibaar scherm.

De prijs is niet het probleem, nu gaat het enkel nog over de keuze.

Waarvoor wil ik dit toestel gebruiken?
                                Om te beginnen, voor uitstapjes naar de zee / dierentuin / natuurrijke gebieden; maar ook voor gewoon foto's te maken van mensen en op evenementen.

'k Denk dat ik nog eens naar de MediaMarkt ga rijden, om de toestellen nog eens van dichtbij te bekijken.
                                Ik weet dat het formaat van de FZ50 wel wat groter is, maar dit is opnieuw geen factor die meespeelt.

Ik doe het echt voor de kwaliteit nu.
                                Vergeet het merk, vergeet het toestel, er moeten mooie foto's op m'n computerscherm komen!

Aangezien de examens nog twee weken duren, heb ik nog genoeg tijd om verder te zoeken.
                                'k Wil gewoon 100% zeker zijn van m'n keuze, en dat ben ik nu nog niet.

Er zijn blijkbaar redelijk wat beginners die dit topic volgen, ook voor hen is jullie advies belangrijk.

Wie helpt ons verder?

Bedankt alvast!

Opmerking: Wat ik wel belangrijk vind, is het feit of er al dan niet vertraging aanwezig is bij het maken van een foto.
                                Wat ik bedoel, is als ik op de knop duw, moet de foto er meteen zijn. Geen halve seconde later, want dat is het misschien te laat.
                                Ook hierover is een extra woordje uitleg altijd welkom.
                                Last edited by NiTroXiTy; 20 januari 2007, 12:20.

Comment

Working...
                                X