Momenteel beschik ik over een compact digitaal fototoestel (Nytech ND-5020) van een 3-tal jaar oud. Deze wordt tot nu hoofdzakelijk gebruikt om foto's te maken van wielerwedstrijden (op de weg). Helaas is de kwaliteit van deze foto's niet optimaal. De renners zijn wel te herkennen maar zelden zijn het zeer mooie foto's (meestal wazig en onscherp). Als alle omstandigheden goed zijn het soms wel foto's die goed zijn van kwaliteit, maar dit is dan één foto op een 15 à 20-tal. Op wielersite's zie je vaak mooie en scherpe close-up foto's of foto's van een grote groep renners die allemaal te herkennen zijn.
Mijn intresse gaat nu uit naar een spiegelreflexcamera.
Wat vinden jullie van een Canon 400D (met 18-55 en 55-200 lens) om wielerfoto's te maken of zijn er betere keuzes in dezelfde prijsklasse (of lager
van 1100,00 euro) ?
En dan nog een tweede vraagje : als je die lens 55-200 gebruikt met wat kun je dit dan vergelijken van maximum zoom als je dit vergelijkt met een compact digitaal toestel waarvan men spreekt over bv "optisch 3x zomen" ?
Alvast bedankt
Buks
Mijn intresse gaat nu uit naar een spiegelreflexcamera.
Wat vinden jullie van een Canon 400D (met 18-55 en 55-200 lens) om wielerfoto's te maken of zijn er betere keuzes in dezelfde prijsklasse (of lager
![Wink](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/wink.gif)
En dan nog een tweede vraagje : als je die lens 55-200 gebruikt met wat kun je dit dan vergelijken van maximum zoom als je dit vergelijkt met een compact digitaal toestel waarvan men spreekt over bv "optisch 3x zomen" ?
Alvast bedankt
Buks
Comment