Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde blauwe kader op foto (Canon Ixus 800IS)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vreemde blauwe kader op foto (Canon Ixus 800IS)

Hallo,

Vandaag tot de vaststelling gekomen dat er op een bepaalde foto een vreemde blauwe kader doorschemerde. Ik heb ingezoomd op de foto en een selectie gemaakt van het verschijnsel. Iemand enig idee hoe dit kan komen? De foto is nooit bewerkt geweest, hij komt zo van de camera. Ligt het aan de camera of aan mijn beperkte kennis .

Foto is gemaakt met een Canon Ixus 800IS

Alvast bedankt voor de feedback.

Greetz,
    Fred.

Re: Vreemde blauwe kader op foto

Heeft de Ixus een functie om intern rode ogen te verwijderen ?
    Lijkt op zo een bewerking die niet goed gelukt is
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

Comment

Beste,

Ja de Ixus800 heeft zo een functie. Het is wel de eerste keer dat ik dit zie verschijnen. In een andere post van mij had ik al gemeld dat de kwaliteit van foto's niet is zoals het zou moeten en dat kon dus aan mezelf liggen. Ik heb ondertussen de opties van de Ixus 800 eens helemaal nagekeken aan de hand van de gebruikershandleiding en nog eens wat foto's genomen vanochtend...de kwaliteit is volgens mij nog niet wat ik van een Canon kan verwachten (het is mijn 3e Canon compacttoestel dus ik weet wat het zou moeten zijn). En nu dit raar verschijnsel, nog nooit eerder opgemerkt. Zou er echt niks mis mee kunnen zijn met het toestel? Kan je dat ergens laten nakijken? Stomme vraag, ik weet het. Bij een fotograaf waarschijnlijk..maar kunnen zij dit zelf testen of sturen zij dit terug?

p.s. toestel is aangekocht bij top-foto in Duitsland.

Thanks!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
        Lijkt op zo een bewerking die niet goed gelukt is
        Ik denk ook dat het te maken heeft met rode ogen functie.
        Met een software programma om rode ogen automatisch te verwijderen kan je het soms ook hebben dat er rood op de één of andere plaats een andere kleur krijgt.
        Groetjes
        Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
          Ik denk ook dat het te maken heeft met rode ogen functie.
          Met een software programma om rode ogen automatisch te verwijderen kan je het soms ook hebben dat er rood op de één of andere plaats een andere kleur krijgt.
          Dat merk ik bij Photoshop Elements ook wel eens, dat er bij gebruik van die functie soms op de vreemdste plaatsen een donkere vlek op de foto komt .

Als die functie in de camera zelf ingebouwd zit, dan zou ik die liever uitschakelen en de bewerking zelf achteraf uitvoeren. Dan heb je meer controle over wat er gebeurt. Als de fout in de camera zelf gebeurt, dan kan je die bewerking niet meer ongedaan maken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Dat merk ik bij Photoshop Elements ook wel eens, dat er bij gebruik van die functie soms op de vreemdste plaatsen een donkere vlek op de foto komt .

Als die functie in de camera zelf ingebouwd zit, dan zou ik die liever uitschakelen en de bewerking zelf achteraf uitvoeren. Dan heb je meer controle over wat er gebeurt. Als de fout in de camera zelf gebeurt, dan kan je die bewerking niet meer ongedaan maken.
            Mijn gedacht ook
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

Comment

Ok, nu weet ik tenminste van waar het komt en dat het soms nog gebeurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
                Die anti rode ogen functie op de 800IS is toch geen softwarematige bewerking in het toestel? Da's toch gewoon dat extra lichtje vooraan (oranje) dat blijft branden?
                Het probleem dat hier zichtbaar is komt toch van een nabewerking op de PC?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Re: Vreemde blauwe kader op foto (Canon Ixus 800IS)

Beste,

Nee het is geen nabewerking op de pc, de foto is zo uit de camera gekomen. Als je wil kan ik hem eens online plaatsen (4428Kb groot) en mag je het gerust eens nakijken. Ik heb een verzameling van +/- 9900 foto's, allemaal genomen met een Canon (respectievelijk Powershot A80, Ixus 40 en nu dus een 800IS) en nog nooit is dit fenomeen mij al opgevallen...

Ik heb nog foto's genomen met het toestel omdat ik in een vorige post had ik gemeld dat de foto's niet altijd zuiver waren. Ik heb nu een foto getrokken op automatische stand van ongeveer dezelfde foto die ik ooit met mijn A80 genomen heb en ik moet zeggen dat het verschil frappant is. De foto van mijn 800IS zijn helemaal niet duidelijk. Ik begin nu stilletjes de moed te verliezen omdat het toestel precies niet scherp stelt en ik heb nog voorbeelden.

Met mijn "oude" Powershot A80:

Met mijn recente 800IS (linkerbovenhoek):

Moest iemand nog een suggestie hebben wat er mis kan zijn of dat ik de verkoper misschien best contacteer en via hem het toestel laat nakijken (het toestel is 6 maanden oud, via top-foto.de).

Bedankt en groetjes,
                  Fred.

Comment

Ik zou inderdaad terug gaan naar de verkoper, zeker niet mee wachten.
                    Dan ben je zeker waar het aan ligt.
                    Last edited by valere; 7 januari 2007, 08:15.
                    Groetjes
                    Valere

Comment

die onscherpte is inderdaad niet echt normaal... ik zou hem ook terugsturen (stuur best eerst wat mailtjes naar top-foto met foto's erbij, normaal is dit nog in de garantie)
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar top-foto.de. Afwachten nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Hallo,

Vandaag tot de vaststelling gekomen dat er op een bepaalde foto een vreemde blauwe kader doorschemerde. Ik heb ingezoomd op de foto en een selectie gemaakt van het verschijnsel. Iemand enig idee hoe dit kan komen? De foto is nooit bewerkt geweest, hij komt zo van de camera. Ligt het aan de camera of aan mijn beperkte kennis .

Foto is gemaakt met een Canon Ixus 800IS

Alvast bedankt voor de feedback.

Greetz,
                          Fred.
                          Wat was de achtergrond (venster?) + instellingen bij deze foto?

Comment

De achtergrond was een grijze/lichtbruine gordijn eigenlijk . Het was een foto van mijn vader in de zetel.

De foto is, als ik mij goed herinner, op "automatische" stand getrokken.

Comment

Working...
                            X