Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belangrijkheid opties bij aankoop camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• belangrijkheid opties bij aankoop camera

Hallo,

Als leek in de digitale fototoestellen vroeg ik me af welke opties belangrijk zijn bij aankoop camera bvb : aantal pixels, optische en digitale zoom, formaat LCD,...

Groeten, Koen

Re: belangrijkheid opties bij aankoop camera

Wat je ook kiest digitale zoom is een fake optie, er wordt gewoon een stuk van de foto afgeknipt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vanaf je boven de 5 megapixel zit, zit je redelijk goed voor vergrotingen tot ongeveer 20x30, dus niet meedoen met die megapixelgekte als je geen postergrote vergrotingen nodig hebt.
      Ik erger me dood aan de race, de scherpre van een foto hangt eerst een vooral af van de lens en niet van het aantal megapixels in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Een camera met 10 megapixels is niet noodzakelijk beter dan één met 6 megapixels.

Bert

Comment

en qua merken?

Ik zie zowaar bij de meeste merken wel toestellen die eventueel in aanmerking zouden komen voor m'n aankoop, ik kijk in de richting van de compacte toestelletjes...

Groeten, Koen

Comment

Voor wat het waard is een klein testje met Nikon:

D40 (700euro) 6 megapixels
          D200 (1600euro) 10 megapixels
          18-200mm (900euro)
          18-55mm (kitlens bij D40)

PS: de camera die ik het meest gebruik is de D40... licht, simpel en fun...
          Last edited by NikonSteven; 6 januari 2007, 07:10.

Comment

hij wil 'n compact ipv dslr

misschien de fuji finepix f30 of f31? staat bekend om goeie beeldkwaliteit

Comment

ja bvb

Ook zag ik de olympus fe 170, lijkt me ook een ideaal 'starters'-toestel, met groot LCD...

Groeten, Koen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Wat je ook kiest digitale zoom is een fake optie, er wordt gewoon een stuk van de foto afgeknipt.
                Oorspronkelijk geplaatst door Bert Ydiers Bekijk bericht
                Vanaf je boven de 5 megapixel zit, zit je redelijk goed voor vergrotingen tot ongeveer 20x30, dus niet meedoen met die megapixelgekte als je geen postergrote vergrotingen nodig hebt.
                Ik erger me dood aan de race, de scherpre van een foto hangt eerst een vooral af van de lens en niet van het aantal megapixels in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Een camera met 10 megapixels is niet noodzakelijk beter dan één met 6 megapixels.

Bert
                Twee belangrijke raadgevingen !!
                (Croppen kan je zelf op de PC en beter dan de digitale zoom het doet, al is het natuurlijk ook wel zo dat iets meer megapixel een zuiverder crop mogelijk maken)
                fotosite

Comment

Working...
                X