Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d of toch een bridge ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 400d of toch een bridge ?

wat zou nu eigenlijk de beste bridge op de markt zijn feitelijk
    er passeren er hier zo veel de revue,ik dacht de fz 50 ,grote zoom en kantelbaar scherm + macro mogelijkheid,vraag me eigenlijk af of dit toestel snel genoeg focust om bv een vliegende vogel te schieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
      vraag me eigenlijk af of dit toestel snel genoeg focust om bv een vliegende vogel te schieten.
      Scherpe foto's van vliegende vogels is met een DSLR al niet zo eenvoudig. Hoe kleiner en sneller, hoe moeilijker Ik wacht in die andere thread trouwens nog altijd op een foto van een vliegende duif van Wim met zijn R1 Met een grote trage vogel als een ooievaar kan je al wel eens chance hebben, maar dan komt er nog eens bij dat je de belichting onder controle moet houden, en dat is met de meestal te contrastrijke bridge toestellen een bijkomende/onmogelijke hindernis.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Scherpe foto's van vliegende vogels is met een DSLR al niet zo eenvoudig. Hoe kleiner en sneller, hoe moeilijker Ik wacht in die andere thread trouwens nog altijd op een foto van een vliegende duif van Wim met zijn R1 Met een grote trage vogel als een ooievaar kan je al wel eens chance hebben, maar dan komt er nog eens bij dat je de belichting onder controle moet houden, en dat is met de meestal te contrastrijke bridge toestellen een bijkomende/onmogelijke hindernis.

MVG,
        de duiven zitten op kot , het is slecht weer he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ziggy Bekijk bericht
          Als ik de FZ30 en FZ50 vergelijk, dan zie ik niet zo direct heel grote verschilen (kleine 2 MP meer, meer iso-waarden). Dat lijken mij niet echt doorslaggevende argumenten om toch voor de 50 te kiezen. Of vergis ik mij ?
          Op deze site de twee toestellen naast elkaar.

Bij de beer vind ik dat de FZ30 beter scoort. Ook bij de macro-opname chip. Voor alle andere foto's vind ik de FZ50 beter. Maar pas op, ik ben bevooroordeeld want ik heb een FZ50.

kapitein
          FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

DES, Ziggy en anderen

laat één ding duidelijk zijn voor eens en voor altijd

het ideale fototoestel bestaat niet!

Een bridge of een DSLR is altijd een compromis tussen wat het toestel biedt en wat de fotograaf wil/kan aanschaffen met zijn budget.
            Ongeacht wat er op dit forum ook wordt gezegd en geschreven, door wie dan ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              de duiven zitten op kot , het is slecht weer he
              De wilde exemplaren niet

Spijtig dat het inderdaad donker was, want vandaag moest ik ISO400 gebruiken. Tja, alweer een compromis want nu had ik op 100% crop wel wat ruis

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik wacht in die andere thread trouwens nog altijd op een foto van een vliegende duif van Wim met zijn R1 Met een grote trage vogel als een ooievaar kan je al wel eens chance hebben, maar dan komt er nog eens bij dat je de belichting onder controle moet houden, en dat is met de meestal te contrastrijke bridge toestellen een bijkomende/onmogelijke hindernis.

MVG,
                Het is niet m'n hobby om vliegende vogels te fotograferen dus vond niet meteen iets in m'n archief terug maar ik zal het zeker proberen als er zich een gelegenheid voor doet...
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                  Het neerkijken van een (groot) aantal personen op dit forum op bridge en compact toestelletjes daar moet je doorheen kijken: veel pose en snobisme.
                  Er zijn wel degelijk objectieve verschillen tussen prosumer en reflex

in het voordeel van reflex:
                  grotere sensor (minder ruis en andere fouten)
                  kortere shutter lag
                  veel meer randapperatuur mogelijk (lenzen, flisters, ...)
                  meer mogelijkheden met diafragma (creativiteit met scherptediepte)
                  snellere autofocus (afhankelijk van de gebruikte lens)

in het voordeel van prosumer:
                  compacter
                  goedkoper
                  live histogram
                  video-mogelijkheden

enz.
                  Voor beiden bestaat een grote doelgroep afhankelijkheid van gebruik
                  "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    DES, Ziggy en anderen

laat één ding duidelijk zijn voor eens en voor altijd

het ideale fototoestel bestaat niet!
                    Eindelijk dat dit eens gezegd wordt.
                    Hier kan ik mij helemaal in vinden.
                    mvgr
                    antoine200

Comment

Het is nochtans niet de eerste keer dat ik deze mening op dit forum neerschijf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Het is nochtans niet de eerste keer dat ik deze mening op dit forum neerschijf
                        Ik geloof dit onmiddelijk.
                        Als ik alle toppics moet gaan lezen over dit zelfde onderwerp, dan heb ik nog wel enige maanden nodig.
                        De ene topic is nog niet gestart begint iemand anders al weer een nieuwe topic.
                        mvgr
                        antoine200

Comment

Als ik alle toppics moet gaan lezen over dit zelfde onderwerp, dan heb ik nog wel enige maanden nodig.
                          De ene topic is nog niet gestart begint iemand anders al weer een nieuwe topic.
                          Het staat iedereen vrij dit al of niet te lezen. Dat van die maanden geldt trouwens ook voor al diegene die deze vragen stellen.

Toch bedankt voor diegene die de moeite nemen om te antwoorden op steeds maar gelijkaardige vragen.

Op andere forums is dat niet anders hoor. Gasten die een nieuwe koersfiets of mtb willen kopen komen ook steeds met dezelfde vragen terug. En ook de ideale velo bestaat niet ...

Greetz,
                          Ziggy.
                          Canon 60D + Tamron 17-50 2.8 + Tamron 70-200 2.8 VC

Comment

Het staat iedereen vrij dit al of niet te lezen. Dat van die maanden geldt trouwens ook voor al diegene die deze vragen stellen.

Toch bedankt voor diegene die de moeite nemen om te antwoorden op steeds maar gelijkaardige vragen.

Op andere forums is dat niet anders hoor. Gasten die een nieuwe koersfiets of mtb willen kopen komen ook steeds met dezelfde vragen terug. En ook de ideale velo bestaat niet ...

Greetz,
                            Ziggy.
                            Ik wist niet dat je kwaad werd.
                            Het is toch wel handig als je antwoorden in de juiste contex ziet/zet.
                            Ik gaf namelijk antwoord op hetgeen Nabi aan mij meedeelde.
                            Vragen stellen is vrij, zo ook het antwoord geven hierop.
                            Met de aller aller aller vriendelijkste groeten
                            antoine200

Comment

@Wim: Laat je niet opjagen door Frank207be met zijn duivenfotootjes
                              Als je met materiaal schiet dat 10x zoveel gekost heeft als onze bridge zou het heel spijtig zijn dat je geen betere kwaliteit hebt, of niet soms.

Zoals ook in die 'vergelijkende' test tussen FZ30 (±500$) en 20D(±5000$) (die al enkele malen aangehaald is) al stond. De FZ30 kon goed mee (altijd het verschil in prijs mee indachtig zijn) en had soms zelfs voordelen voor de 'vakantiefoto's' maar was nergens als het de vliegshow betrof, daar was de 20D met zijn snellere focus enz nodig om geslaagde foto's te nemen. Wat sommigen wel gemakshalve nalaten te vertellen is dat er evenzeer een wereld van verschil zit tussen die 20D ( en aanverwanten) en de DSLR instapmodellen (logisch ook gezien het verschil in prijs ).
                              Je hoort me hier niet zeggen dat de instap DSLR niet beter zouden zijn dan de bridges, dat zijn ze zeker wel maar bij de snelle actiefoto's zullen ze toch evenzeer tekortschieten.

Nu zal ik zeker moeten opletten dat ik hier weer niet het halve forum over mij heen krijg...
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

...Wat is de bedoeling: vooral vakantiefoto's, zowel zomer als ski en zowel kids als landschappen. En af en toe een close-up van een plantje of beestje.

Vandaar: 400d of bridge (en indien bridge: dewelke ...).

Thanks,
                                Ziggy.
                                Heb je duizenden euro over voor die fotografie? Koop dan een spiegelreflex.

Is het louter om gelegenheidsfotografie, koop dan een goede prosumer.

Denk momenteel dat Canon Powershot S3 IS met een richtprijs van 370 euro, op dit ogenblik de beste prijs/kwaliteit heeft voor allround fotografie. Maar denk eraan dat dit niet het eenvoudigste toestel is. Enige kennis van fotografie komt hier wel bij kijken.

Groetjes

Neos
                                Last edited by Neos; 7 januari 2007, 03:07.
                                http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Working...
                                X