Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D of 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 30D of 400D

Mijn vrouw wil mijn 400D inpalmen!
    Wat moet ik nu doen?
    Koop ik terug een 400D of neem ik beter de 30D?
    Ik ben bang dat ik mij een beetje blind staar op de 10 megeapixels en het gewicht van de 400D, plus natuurlijk de prijs.
    Kan er mij iemand de 30D aanraden en om welke reden?
    Bij voorbaat dank.
    If you love something,set it free! If it comes back to you,it is yours. If it does not,it was never meant to be!

Re: Canon 30D of 400D

30d is sneller (veeel sneller) ligt ongelooflijk veel beter in de hand,heeft magnesium body(in analogie naar de 20d veronderstel ik) én hij heeft een extra lcd schermpje voor info,wat de 400d niet meer heeft (oh canon,waarom toch??? )
    de 30d is ook nog ééns zoveel makkelijker te bedienen met zijn draaiwiel en 4-weg joystick
    -wanneer gebruik je nu 10mp...?
    -ik heb al enkele malen gezien dat mensen toch nog een hoopje stof op hun 400d sensor kregen desondanks de anti stof dinges

dus voor mij persoonlijk zou er niet de minste reden zijn om een 400d te kopen en ik kan je dus enkel een 30d aanraden

(natuurlijk kan het perfect zijn dat je dit allemaal niet nodig hebt en dat je het juist plezant vindt om met een klein plastieken slr-tje in je handen te lopen, dan moet je voor de 400d gaan ) maar ik denk dat je wel doorhebt welke mijn voorkeur geniet
    5DmkIII en wat glas

Comment

er loopt al en heeeeel interessant draadje over de 30D, zou ik toch effe naar kijken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        er loopt al en heeeeel interessant draadje over de 30D, zou ik toch effe naar kijken.
        grt,bouk.
        Waar?
        Er zijn altijd voor en tegenstanders. Ik ben zeer tevreden over de 30D nog geen enkele seconde spijt van gehad. Er zijn altijd mensen die zelf de camera niet hebben en precies weten wat er aan mankeert.
        Let wel, over de duurste camera is nog wel wat negatiefs te vertellen.
        Kijk hier maar eens hoeveel verschillende camera's en zoveel verschillende wensen. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=135137
        En kijk nu eens van de 61 bezitters van een 30D hier op BD er negatieve dingen over schrijven?
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Als je het budget hebt dan zou ik onmiddellijk de 30D kiezen, qua bedieningsgemak van een totaal andere klasse dan de 400D ( die gelijkaardig is aan de 350D , 300D ). Velen zullen misschien vertellen dat ze dit allemaal luxe vinden die eigenlijk niet nodig is maar ik weet 100% zeker dat al die mannen nog nooit een 20 of 30D hebben gebruikt… Het instelwiel, joystickje enz zijn echt pluspunt, ook is de 30D een pak robuster, groter, beter in de hand liggend.
          Fabeltjes dat er niks dan problemen zouden zijn met de 30D’s , t’ja, internet is een medium waar velen zich kompleet gek laten door maken… Er zal wel hier en daar eens een probleem zijn, maar dat heb je met alles en nog wat, laat de twijfelaars maar wachten, ik geniet met volle teugen van m’n 30D in ieder geval. Eerlijkheidshalve vertel ik er wel bij dat de overstap van een 20D naar een 30D achterafgezien geen must was, de verschillen zijn klein. Mocht je een beginner zijn dan zou ik je zelfs eerder een 20D aanraden dan een 30D, zeker qua instellingen vd kleuren is de 30D een camera waar je veel moet mee experimenteren, ook de automatische witbalans is delicater dan op de 20D.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            grt,bouk.
            Bouk nog niet de knoop doorgehakt??
            Ik ga voor de 30D!
            Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Bouk nog niet de knoop doorgehakt??
              Ik ga voor de 30D!
              ben nu bezig de geldboom om te hakken, maar dat kan je maar een enkele keer doen hè.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Mocht je een beginner zijn dan zou ik je zelfs eerder een 20D aanraden dan een 30D, zeker qua instellingen vd kleuren is de 30D een camera waar je veel moet mee experimenteren, ook de automatische witbalans is delicater dan op de 20D.
                Als je in RAW trekt is dat ook geen enkel probleem.
                En wat betreft de kleuren, de instelling van Jo overnemen dan zit je meteen goed.
                1. scherpte
                2. contrast
                3. verzadiging
                4. kleurtoon

De waardes van deze 4 instellingen heb ik achtereenvolgens op +3 , 0 ,-0.5 ,+1.5 gezet.
                Deze kleuren zijn gelijk aan de 20D.
                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                X