Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij capaciteit D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij capaciteit D200

Sinds kort heb ik buiten mijn D70S ook een D200 in gebruik mogen nemen.
    Wat mij betreft een fantastisch toestel met uitzondering van de batterij … Na enkele dagen testen, toestel leren, fotograferen valt het me op dat de batterij zeer snel buiten adem is. Daar waar ik met de D70s toch zeker een 600 shots kan nemen of een volle dag in de studio dien ik met de D200 reeds na een paar uur in de studio bij te tanken.

Objectieve meeting: toestel ononderbroken aan gedurende 2 h 15 min. / 50 clicks : bat. op 20 %

Is dit wel normaal ????

Peter

Re: Batterij capaciteit D200

Dit is helaas normaal.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Bij normaal gebruik, dit is AF-S en foto beoordelen op LCD : 300-350 foto's . Met een VR-lens is het nog minder

Als ik AF-C in burst mode gebruik, haal ik 500-600 foto's (of meer)

De grote boosdoener is de grote LCD die blijkbaar veel energie vreet.

BTW : met de D70 haal ik ook geen 600 foto's met een batterij, maar wel +/- 450
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Na enkele keren herladen van de batterij, neemt de capaciteit toe.
        Verwacht echter géén wonderen hoor!

mvg,

Roland

Comment

De batterij van de D200 is idd. heel wat sneller leeg dan deze van bvb. de D70.
          De door u aangegeven waarden zijn echter niet normaal.

Een halve dag met continu ingeschakeld D200 toestel rondlopen en daarbij een 200-tal opnamen maken, vergt doorgaans toch minder dan 50% van een versgeladen batterij.

Comment

Het toestel gewoon laten opstaan (standby), mag de capaciteit van de batterij niet teveel beinvloeden.
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Na enkele uren fotograferen een batterij vervangen... valt toch mee te leven? Misschien zijn we allemaal wel té verwend met al die mooie camera's en vergeten we te snel dat we nog maar een paar jaar geleden om de 36 foto's een nieuwe film moesten steken . Als je echter na 50 opnamen al bij na een lege batterij hebt is er zeker iets mis. Ter vergelijking, ik doe tussen de 200 en de 650 clicks. Kris
              Last edited by krisd; 30 december 2006, 23:49.

Comment

Heb dat ook ondervonden, het gekke is nu als je die batterij in uw D70 steekt zal die vol aanduiden. Pas als de kapaciteit onder de 10% zakt zal uw D70 ze niet meer als vol erkennen. Zoals gezegd het is de display die stroom vreet. De VR lens geeft weinig verschil in batterij-lading.
                Met een tweede batterij ben je in elk geval veilig.
                D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Heb dat ook ondervonden, het gekke is nu als je die batterij in uw D70 steekt zal die vol aanduiden
                  Heb ik nog nooit geprobeerd maar volgens mijn gegevens is de bat van de D200 niet compatibel met de D70! Straks eens proberen.

Wat ik wel vergeten te melden ben is dat ik tijdens "studio werk" de D200 via usb aan mijn PC koppel en dan praktisch constant werk via "camera contol pro". Misschien heeft dit ook wel zo zijn invloed op de capaciteit van de batterij. Zal nog wat verder experimenteren met en zonder "camera control pro" en zien wat dit oplevert.

Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                    Heb ik nog nooit geprobeerd maar volgens mijn gegevens is de bat van de D200 niet compatibel met de D70! Straks eens proberen.
                    De EN-EL3e werken perfect in de D70, allee toch bij mij.
                    Het omgekeerde is helaas niet mogelijk, de EN-EL3 werkt niet in een D200
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Toen ik mijn D200één jaar geleden kocht, heb ik lopen klagen over het stroomverbruik(cq accucapaciteit), maar het was alleamaal onzin en het lag aan mij. Toen begaf de camera het na 3 of 4 maanden geheel. De accu was al leeg na één nacht in de camera(uitgeschakeld), soms stopte de camera(accu's leeg) en na in/uit werkte die weer.

Na reparatie, dc-dc converter vervangen(interne voeding denk ik) nooit meer een probleem gehad met lege accu's. Na één week zijn ze leeg op vakantie en bij veel fotograferen worden ze iedere dag geladen.

Maar nooitmeer het probleem dat je de indicator op het display razendsnel zag teruglopen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

over't laatst haalde ik 82 foto's met 1 batterij en 1/3 van de volgende

buiten, in de kou en met belichtingstijden van 20 a 30 sec. ja ook met lcd preview derna

anders haal ik gemiddeld zon 300 a 400 foto's per batterij, met lcd gebruik!
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Bij normaal gebruik, dit is AF-S en foto beoordelen op LCD : 300-350 foto's . Met een VR-lens is het nog minder

Als ik AF-C in burst mode gebruik, haal ik 500-600 foto's (of meer)

De grote boosdoener is de grote LCD die blijkbaar veel energie vreet.

BTW : met de D70 haal ik ook geen 600 foto's met een batterij, maar wel +/- 450
                          Toch wel gek vind ik. De kleine Fuji F30 heeft een display dat even groot en helder is als dat van de D200. Dat display wordt ook veel intenser gebruikt dan dat van een DSLR. Toch is die batterij van de F30 schijnbaar niet leeg te krijgen...
                          ...but I could be wrong...

Comment

Working...
                          X