Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S 6500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fuji S 6500

Je zou dus kunnen gaan voor of de 5600 of de 6500. Je woont dus niet ver van Turnhout, kijk dan eens op www.fotokonijnenberg.nl, zij zijn sowieso bij de goedkoopste (klik op Belgische vlag boven voor de Belgische prijzen)

Je kan ook ter plaatse kopen
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Comment

je hebt een filiaal van konijnenberg te turnhout dus dat is nog wel te doen vanuit herselt
      ze hebben vrij veel op stock daar
      het is niet alleen een webwinkel maar ook een gewone winkel waardat ze een heel deel materiaal op stock hebben
      dus ter plaatse te testen en te vergelijken
      zeker een aanrader

hopelijk ben je door onze antwoorden wat meer te weten gekomen
      mvg
      Gert

Comment

Mijn S 5500 destijds gekocht bij kameraexpress.nl; vlot verlopen, snelle levering.
        En ivm defecten: denk dat gewone handelaar het toestel ook moet opzenden, net zoals ikzelf nu zou moeten omdat ik via internet kocht. En de meeste (degelijke) sites geven duidelijke richtlijnen hoe te verzenden.
        www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties. IK ben al heel wat meer te wete gekomen hoor
          Nu is de fuji finepix 6500 nog altijd het goedkoopste op pixmania. En nog een klein vraagje. Werkt de zoom zoals een gewone compactcamera of zoals een spiegelreflex? Ik dacht dat het gewoon een spiegelreflex was en daardoor is het misverstand ontstaan bij de fotograaf?

Groetjesss

Comment

de zoom op de S6500 werkt zoals bij een spiegelreflex
            dus draaien aan de lens

Comment

Hier http://www.lesnumeriques.com/duels.p...&p2=1508&ph=10
              kan je de beeldkwaliteit vergelijken tussen bv. de FZ50 en de Fuji 6500.
              Lijkt me dat de Fuji iets meer ruis heeft en toch iets minder detail in sommige opnames, in andere lijkt hij dan weer beter. De FZ50 (Panasonic) is wel duurder, maar heeft dan wel stabilisatie ingebouwd.
              En laat je vooral niet overdonderen: de 6 Mpixels van de Fuji zijn eerder een voordeel t.o.v. de 10 van de FZ50.
              Moeilijke keuze denk ik.
              Last edited by nete; 1 januari 2007, 09:38.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Hier http://www.lesnumeriques.com/duels.p...&p2=1508&ph=10
                kan je de beeldkwaliteit vergelijken tussen bv. de FZ50 en de Fuji 6500.
                Lijkt me dat de Fuji iets meer ruis heeft en toch iets minder detail in sommige opnames, in andere lijkt hij dan weer beter. De FZ50 (Panasonic) is wel duurder, maar heeft dan wel stabilisatie ingebouwd.
                En laat je vooral niet overdonderen: de 6 Mpixels van de Fuji zijn eerder een voordeel t.o.v. de 10 van de FZ50.
                Moeilijke keuze denk ik.
                Je kan de fuji S6500 niet gaan vergelijken met de panasonic fz50
                dit zijn twee verschillende prijsklasse's
                als je toch wilt gaan vergelijken moet je de fuji S9600 nemen
                dan zit je in dezelfde prijsklasse

Comment

Ik ga straks even bij de fotograaf langs om te vragen wanneer de toestellen binnen komen en ja dan de knoop doorhakken hé.
                  Bedankt allemaal voor de info, ik heb al heel wat bijgeleerd.
                  En jullie vinden het dus een goed beginners toestel? Dat ik zeker geen spijt ga krijgen van de aankoop?

Nogmaals bedankt!
                  Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saratjeuh Bekijk bericht
                    Ik ga straks even bij de fotograaf langs om te vragen wanneer de toestellen binnen komen en ja dan de knoop doorhakken hé.
                    Bedankt allemaal voor de info, ik heb al heel wat bijgeleerd.
                    En jullie vinden het dus een goed beginners toestel? Dat ik zeker geen spijt ga krijgen van de aankoop?

Nogmaals bedankt!
                    Groetjes
                    Ieder stelt andere eisen aan zijn /haar toestel, dus of jij "spijt" gaat hebben of niet, kunnen wij niet zeggen, we kunnen enkel maar beamen dat Fuji goed materiaal maakt, stevig, relatief eenvoudig te bedienen tegen scherpe prijzen.
                    Als de 6500 binnen je budget valt, en je wenst een camera die erg kort aansluit bij een goede dSLR, dan zit je met de 6500 wel goed.
                    Kijk wel uit voor de prijs (de ene fotozaak is soms veel duurder dan de andere)

Koop hem in dien mogelijk in "pakket-vorm": bv. camera+tas+Sdkaart 512mb+batts+lader !!!!
                    PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

tomaso het is een XD kaart dat daarin zit
                      geen SD kaarten bij fuji (wel CF kaarten bij de S9500 en 9600)

Comment

IK heb hem besteld, donderdag was hij terug binnen. Ik ben eens benieuwd en ga onmiddellijk foto's proberen te maken dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          tomaso het is een XD kaart dat daarin zit
                          geen SD kaarten bij fuji (wel CF kaarten bij de S9500 en 9600)

Klopt, sorry

@ Saratjeuh : VEEL PLEZIER MET JE NIEUWE VRIENDJE
                          PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saratjeuh Bekijk bericht
                            IK heb hem besteld, donderdag was hij terug binnen. Ik ben eens benieuwd en ga onmiddellijk foto's proberen te maken dan
                            En tevreden van uw camera?

Ben zelf bezitter van de s6500, maar de AF snelheid vind ik ondermaats. Zeker bij weinig licht en zoom.
                            Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              ik zou beginnen met de fuji S5600
                              dat is een zeer goed toestel om mee te beginnen
                              zeker weten, en ik verkoop de mijne ! (zie link in sign)

Comment

Poochy
                                Alweer reclame!
                                En dat op een in principe afgesloten topic!

Comment

Working...
                                X