Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S 6500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S 6500

Hoi allemaal,

Misschien denken jullie van met wat voor type kodak komt ze nu af maar ik zou graag een digitale spiegelreflex camera kopen voor een goed bedrag en de fotograaf kwam met dit type af.

Nu wou ik van jullie weten wat jullie ervan denken en of iemand het toestel kent en of jullie een ander toestel aanraden.

Alvast bedankt!
    Groetjes

Re: Fuji S 6500

Hallo Saratjeuh

Welkom op dit forum.

En neen, wij denken niet in de zin van "waar komt ze nu weer mee af?".

De Fuji s6500 is een zeer goed toestel en kan in sommige opzichten gerust mee met de DSLR of digitale spiegelreflex. Maar het is wel geen DSLR maar een zogenaamd bridgetoestel met een vaste lens met groot zoombereik.

Groot voordeel: goedkoop en volledig en dus ook licht (vergeleken met een DSLR dan).
    Mogelijk is dat de reden waarom de verkoper van dienst met dit type afkwam?

Het is geen slecht toestel. Maar ik kan je ook andere toestelen aanraden, zowel in bridge formaat als in DSLR.

Bedenk wel dat je met een DSLR de voordelen en nadelen hebt van verwisselbare lenzen.

Voordelen zijn de specifieke mogelijkheden van die lenzen en daarmee samenhangend de betere kwaliteit van de foto.
    Nadelen zijn de prijzen, misschien niet voor één lens, maar als je eens begint of een specifieke lens wil of nodig hebt, ... En ook het gewicht en de omvang van een bataljon aan lenzen. En niet te vergeten de sensor die door het verwisselen vuil wordt en moet gereinigd worden.
    (er bestaan DSLR met een automatisch reinigingssysteem, maar of dat afdoende werkt?)

Belangrijke vragen hier zijn (1) wat is je budget? (2) wat zijn je favoriete onderwerpen die je wil fotograferen? (3) wat wil je bereiken in fotografie?

Als we de antwoorden kennen, kunnen we meer zeggen.

En bedenk dat je noch met een bridge, noch met een DSLR, slecht bent gesteld. Je kan moeilijk miskopen, maar ik kan niet garanderen dat je toch, na verloop van tijd, geen verkeerde keuze hebt gemaakt.

Comment

Voilà een heuse 'review'

Ik heb trouwens z'n kleine broertje, de S5600, en ben er heel tevreden over
      Last edited by Tomaso; 30 december 2006, 12:40.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Belangrijke vragen hier zijn (1) wat is je budget? (2) wat zijn je favoriete onderwerpen die je wil fotograferen? (3) wat wil je bereiken in fotografie?

Als we de antwoorden kennen, kunnen we meer zeggen.
        Exact mijn gedacht

MVG,

Comment

Alvast bedankt voor de info!

Ik wil er vooral de baardagamen (hagedissen) mee trekken en ja als je in de natuur bent kan je denk ik meer zaken trekken dan met een compactcamera.

Ik wil er nog niet super veel geld aan besteden en daarmee bedoel ik 800€. Het zou de eerste goede kodak zijn die ik koop maar wil een gewoon goed beginnerstoestel. 600€ zou ik eraan willen en kunnen geven ongeveer.
          We zijn vandaag gaan kijken en ons oog is ook op de pentax k 110d gevallen, maar wij kennen niets van reflexcamera's.
          Welk toestel raden jullie aan, waar je toch al goed mee kan werken?

Alvast bedankt!

Comment

ik zou beginnen met de fuji S5600
            dat is een zeer goed toestel om mee te beginnen
            ok je kan de lensen niet wisselen maar dat heb je niet nodig in het begin
            ik heb de groter broertje en voorloper ervan gehad de S7000
            prachtig toestel maar die kwam wat te kort voor de serieuse actiefoto's (mtb)
            je kan met de fuji alles handmatig instellen of eerst gewoon op automatische stand werken
            ideaal toestel om te leren vind ik zelf
            fuji heeft zeer goede ruisverhouding op hoge isowaarde waardoor je betere foto's kunt maken bij minder goed weer of donkere omstandigheden
            plus de kleuren van fuji zijn mooi en waarheidsgetrouw
            zeker kwestie huidskleuren
            je gaat daar zeker geen miskoop mee doen
            wel beetje rondkijken waardat je die koop
            online ten opzichte van fotohandelaar om het hoek kan meer dan 150€ verschil opzitten

Comment

Ik volg Gert in zijn mening.
              Een DSLR is (voorlopig althans) 'overkill'.
              De Fuji (en andere bridges ook hoor) is voor zeker jou een ideaal instaptoestel en je kan altijd nog verder doorgroeien naar een reflex wanneer je wil.
              Succes!

Comment

inderdaad nabi
                er zijn meerdere goede bridge toestelen
                en een dslr is in dit geval naar mijn mening wat overkill
                eerst leren werken met een goed toestel en dan na verloop van tijd kun je nog altijd overstappen op een dslr (bv na een jaartje of 2)

Comment

Heb de S 5500; een voorloper hiervan maar wel hetzelfde concept. Zou aankoop zeker overdoen.

Een "bridge" heeft net als een DSLR zijn voor-en nadelen.Trouwens, de S 5500 is m.i. niet geschikt voor actiebeelden ( te traag) dus na te kijken bij de S 6500 .
                  Maar verder/ prima toestel . En gekocht via internet wegens 150euro goedkoper dan "om de hoek".

Denk dat de S 6500 geen miskoop kan zijn
                  www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Is de aankoop op zo'n site dan ook 100% betrouwbaar dan dat je één koopt bij de fotograaf? Ik heb er een beetje bang van om op bv op pixmania te kopen voor als er bijvoorbeeld stukken aan zouden zijn. Heb ook al gemerkt dat het veel in prijs scheelt als je koopt op internet.

En jullie zoude dus eerst voor dat fuji toestel gaan i.p.v. pentax?

Comment

Volledig akkoord ivm FINEPIX S5600.
                      Je kan er lenzen voor aanschaffen van Raynox (www.raynox.com), zoals macro of teleconverter, de camera kost je 225 Euro, en dan heb je nog een deftig budget voor wat extra's. (lader, extra batts, zonnekap, tas,.....)
                      Waarom veel geld spenderen als je het nog moet leren (met alle respect hoor )
                      PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Van waar ben je? En ja Pixmania en Koijnenberg hebben een zeer goede reputatie !
                        PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Ik ben van Herselt (prov. Antwerpen ligt tegen Westerlo). De finepix 6500 kost bij de fotograaf 456€ en op pix 383 dus das toch al een verschilletje alleen dat ik nog nooit op internet gekocht heb en er niet echt voor te vinden ben (wat mss wel kan veranderen)

Comment

Idem ditto hier (wat een eensgezindheid )
                            Kijk eerst naar een goede bridge (waarbij je kunt zoomen via een ring rond de lens) zoals de S6500 die je voorstelt of zijn broer de S9000 (of 9500). Ook de FZ50 van Panasonic is er zo een alsook de Sony R1 maar die heeft, volgens mij, te weinig telebereik (maar 120mm) voor jou. (Als je meer telebereik hebt (300 of 400 mm) kan je vanaf grotere afstand toch mooie, beeldvullende foto's maken van kleinere dieren.)
                            In de natuur komt zowel het groothoekbereik als (zeker) de tele goed van pas en indien je hetzelfde optisch bereik wilt bekomen met een DSLR ben je toch wat meer geld kwijt.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Welk is de site van Koijnenberg? ik vind dit niet, is het misschien verkeerd geschreven?

Comment

Working...
                              X