Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alfa 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alfa 100

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Neen, helaas, er zijn te weinig lenzen bij Minolta / Sony die interne focusmotors hebben, toch wel een must voor een snelle AF. Zij noemen het SSM, de 80-200 2.8 heeft dat bijvoorbeeld. Maar helaas geen midrange toplenzen. Voor primes valt het allemaal nog wel mee, de 300mm f2.8 G is niet traag te noemen, maar geen af-s of usm speed.
    Nauwkeurigheid is absoluut geen probleem daarentegen, als de body juist gecalibreert is, maar datzelfde telt voor alle camera's. De D80 die ik nu heb, is zeker NIET nauwkeuriger, integendeel.
    Om eerlijk te zijn, ik heb er wel eens een paar afgedroogd in af performantie, tijden een belcar race op zolder, het waren canonians met 20d, en de 70-200 usm, ik had de km 7d, met de oeroude trage 70-210 f4.0, maar het is ook een kwestie van techniek natuurlijk. (ze stonden nog zo te lachen met mij !!)Vroeger hadden we geen af, en werden er ook aktieshots gemaakt.

Ik hoop dat de nieuwe sony de tekortkomingen weggewerkt krijgt, zijnde af snelheid (van mijn part steken ze een af-s motor IN de body!), dan durf ik gerust weer een minolta variant aan te schaffen, het glas is zo goed.....Dat moet je echt eens gezien hebben, G betekent bij Minolta Goed

Techniek is en blijft zeer belangrijk zelfs bij de snelste bodies/objectieven. Prefocus, weten waar je met je DOF uitkomt Ik heb in 2006 zeer veel geleerd in dit opzicht, vooral dan in combinatie met statieven.

Afdingen op de kwaliteit van Minolta G glas ga ik zeker niet doen

MVG,

Comment

Wat heeft gerry E aan deze discussie?????????
      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
        Wat heeft gerry E aan deze discussie?????????
        Veel, want als ie ooit de duurdere reeks van Minolta, lange tele's of sportfotografie wil gaan gebruiken, heeft ie al voorkennis. Het gaat nog steeds over Sony nietwaar.

Comment

jongens jongens toch, ik heb zo ddeze discussie zo van op afstand gevolgd, en inderdaad, het is een beetje uit de hand gelopen nietwaar?? Als beginnend digitaal fotografeerder, na 35jaar analoog, ben ik tevreden over mijn sony alpha. en is dat niet het voornaamste?? Ook ik heb getwijfeld tussen de Canon 400d, de nikon 80 en de pentax; en toch heeft de sony mijn hart verloren en ben ik heel erg tevreden over de ingebouwde stabilisatie (zelfs op 300mm) en de mogelijkheden van het toestel. en iedereen die mijn foto's ziet zijn er ook tevreden over....alleen neem ik geen foto's die in boekskes kunnen staan he.....
          Wat ik zeggen wil, over alles en nog zijn en pro's en contra's en kan je eindeloos over doordrammen. Het enige dat telt is dat goed gevoel als je afdrukt met het toestel en het resultaat gezien mag worden en het je dan toch enige fierheid geeft dat je als gewoon amateurke toch nog kan buitenkomen met wat je als beeld wil vastleggen.

maak er een heeeeeeeel erg leuk vol prachtige foto's 2007 van, al was het met een wegwerptoestelleke.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

Comment

Working...
          X