Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alfa 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony Alfa 100

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Hoe langer het objectief, hoe minder effectief de steadyshot. Simpel, omdat de unit veel grotere bewegingen moet maken om bewegingsonscherpte te compenseren bij een tele. Waar bij gewone objectieven (28-50mm) de steadyshot op zijn best presteert hou je bij 300-500mm amper nog iets van stabilisatie over. MAW bij de lengtes die het het meest nodig hebben, is het het minst effectief. Lang leve IS/VR ingebouwd in de tele's

MVG,
    Frank, als je spreekt over 300mm of 400mm of zelfs langere VR lenzen, ben ik akkoord, als je spreekt over bijvoorbeeld een 70-200 VR, dan is het al wat anders. En op een breedhoek hebben de anderen gewoon nog geen stabilisatie!
    Een Sony Alpha koper, zie ik niet zo snel een 300 mm f2.8 VR aanschaffen (kostprijs... tweedehands een 2500€!!), maar wel een 70-200 2.8 van Sigma bijvoorbeeld, of misschien nog een stapje lager, waar hij dus meer voordeel zal halen uit de camera VR/IS dan de lens VR/IS.
    De eerlijkheid gebied me dan ook nog te zeggen, dat de Minolta (nu Sony) 80-200 2.8 een pak beter is dan de 70-200 2.8VR van Nikon. (ervaring leert me dit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      mischien juist de reden dat je geen enkel kwaliteits lens (lees prime lens) kunt vinden met IS/VR
      En ik maar denken dat de 300/400/500/600 mm canon objectieven best redelijk van kwaliteit zijn ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH Bekijk bericht
        En ik maar denken dat de 300/400/500/600 mm canon objectieven best redelijk van kwaliteit zijn ??
        Redelijk ja Grapje, deze zijn gewoon GOED!! Maar spelen in een ander kamp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Frank, als je spreekt over 300mm of 400mm of zelfs langere VR lenzen, ben ik akkoord, als je spreekt over bijvoorbeeld een 70-200 VR, dan is het al wat anders. En op een breedhoek hebben de anderen gewoon nog geen stabilisatie!
          Een Sony Alpha koper, zie ik niet zo snel een 300 mm f2.8 VR aanschaffen (kostprijs... tweedehands een 2500€!!), maar wel een 70-200 2.8 van Sigma bijvoorbeeld, of misschien nog een stapje lager, waar hij dus meer voordeel zal halen uit de camera VR/IS dan de lens VR/IS.
          De eerlijkheid gebied me dan ook nog te zeggen, dat de Minolta (nu Sony) 80-200 2.8 een pak beter is dan de 70-200 2.8VR van Nikon. (ervaring leert me dit)
          Da's waar Rudy, maar Sony zelf zegt 2 tot 3.5 EV winst "afhankelijk van het gebruikte objectief" maar niet dat die winst wegsmelt bij supertele. De meesten onder ons lopen immers zo weg met die 3.5 EV en denken dat dit voor elk objectief geldt
          Ik ken ook de eigenschappen van de Nikon 70-200. Zéér goed objectief, maar er bestaat beter

MVG,

Comment

Da's waar Rudy, maar Sony zelf zegt 2 tot 3.5 EV winst "afhankelijk van het gebruikte objectief" maar niet dat die winst wegsmelt bij supertele. De meesten onder ons lopen immers zo weg met die 3.5 EV en denken dat dit voor elk objectief geldt
            Ik ken ook de eigenschappen van de Nikon 70-200. Zéér goed objectief, maar er bestaat beter

MVG,
            Beetje marketing , halve waarheden vertellen. Ze hebben dat geleerd van Canon denk ik , hihi...
            Ik lach me nog altijd te pletter als ik terugdenk aan die reklamestunt van Canon, waar ze een 300d of 350d, weet niet meer, promoten, de fotograaf staat tussen het publiek op de zesenvijtigste rij toeschouwers naar een voetbalwedstrijd te kijken, trekt fotos met de kitlens, en de flits gaat af, LACHEN man!! en toch ... Waarschijnlijk stonden voor hem BV's!
            Last edited by Rudy; 2 januari 2007, 09:33.

Comment

Hoe langer het objectief, hoe minder effectief de steadyshot. Simpel, omdat de unit veel grotere bewegingen moet maken om bewegingsonscherpte te compenseren bij een tele. Waar bij gewone objectieven (28-50mm) de steadyshot op zijn best presteert hou je bij 300-500mm amper nog iets van stabilisatie over. MAW bij de lengtes die het het meest nodig hebben, is het het minst effectief. Lang leve IS/VR ingebouwd in de tele's

MVG,
              heb den indruk dat je zomaar wat raaskalkt, je moet inderdaad niet verwachten dat je met een tele (vb 300 mm 450mm equivaletn) nog foto's kunt maken op 1/15s terwijl dat je dat wel kunt met 18-50mm en zelfs lager. Maar het aantal stops dat je kunt winnen op tele ligt hoger (tussen 3 en 4 stops)

Heb je jou uitleg zelf verzonnen, ergens van horen zeggen (nen plezante verkoper) uit eigen ervaring of van een geloofwaardige bron.
              please let us know

Comment

heb den indruk dat je zomaar wat raaskalkt, je moet inderdaad niet verwachten dat je met een tele (vb 300 mm 450mm equivaletn) nog foto's kunt maken op 1/15s terwijl dat je dat wel kunt met 18-50mm en zelfs lager. Maar het aantal stops dat je kunt winnen op tele ligt hoger (tussen 3 en 4 stops)

Heb je jou uitleg zelf verzonnen, ergens van horen zeggen (nen plezante verkoper) uit eigen ervaring of van een geloofwaardige bron.
                please let us know
                Het klopt wel wat hij zegt, ik heb het uit ervaring op de 7d gemerkt, de winst word minder (maar niet nul), met langere telelenzen. Ik had met de 500mm mirrorlens (echt wel extreem), zonder IS op 1/1000 scherpe beelden, 1/500 haalde ik niet. met IS was de grens 1/350 , das dus maximaal nog 1 stop.

Comment

is een van de zovele voorbeelden dat verkopers ofwel niet competent zijn, ofwel hun stock aan canon-nikon materiaal kwijt willen. sony alpha is nu juist de camera met een exellente resolutie en detail weergave en dit met of zonder steadyshot activated. het zijn juist de VR en IS lenzen die aan kwaliteit inboeten mischien juist de reden dat je geen enkel kwaliteits lens (lees prime lens) kunt vinden met IS/VRHoop dat je daar niet gekocht hebt lijken mij niet echt betrouwbaar
                  Voor dergelijke uitspraken te doen zou ik toch eerst even goed nadenken
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Het klopt wel wat hij zegt, ik heb het uit ervaring op de 7d gemerkt, de winst word minder (maar niet nul), met langere telelenzen. Ik had met de 500mm mirrorlens (echt wel extreem), zonder IS op 1/1000 scherpe beelden, 1/500 haalde ik niet. met IS was de grens 1/350 , das dus maximaal nog 1 stop.
                    1/1000 voor een 500mm lens zonder IS is wel extreem hoog, eigen ervaring leert me dat het zonder enig probleem mogelijk is met een 300mm lens (450 mm equivalent) op 1/60s scherpe foto's te nemen. Volgens algemeen aangenomen regel (minimum snelheid = 1/brandpuntafstand) zou dit 1/450s zijn, zeg maar 1/500s. dus rond de 3 stops winst.
                    weet niet of de sony en pentax stabilisatie systemem verbetert zijn toz van KM, sommige beweren van wel andere van niet.
                    Last edited by puerte; 2 januari 2007, 10:55.

Comment

Heb de Alpha 100 nu 2 weken.

De reden om voor de Sony A100 te kiezen was voor mij draadloos flitsen en beeldstabilisatie.

Echt schitterend wat je met draadloos flisten kan doen. Met m'n 5600 HSD kan ik:
                      gewoon draadloos flitsen
                      draadloos flisten in combinatie met interne flister
                      Ratio flisten 2:1 of 1:2
                      zelfs HSS kan ie draadloos aan.

Dit werkte al met m'n analoog toestel Dynax60, maar het leerproces met de DSLR gaat veel sneller en kost enkel wat tijd.

De stabilisator heb ik wel al wat kunnen testen. Als je je heel stil houdt of ergens tegen leunt kan je 1/10 halen met 50 mm. Dit is een extreme waarde waarbij wel maar 1 op de 3 foto's goed zijn.
                      Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

please let us know
                        Als ik jou was zou ik in plaats van iemand van verzinsels te beschuldigen, jezelf eens verder verdiepen in wat er allemaal geschreven wordt in fora over de hele wereld. Daar zit meer informatie in dan in eender welke marketing brochure hoor

Comment

1/1000 voor een 500mm lens zonder IS is wel extreem hoog, eigen ervaring leert me dat het zonder enig probleem mogelijk is met een 300mm lens (450 mm equivalent) op 1/60s scherpe foto's te nemen. Volgens algemeen aangenomen regel (minimum snelheid = 1/brandpuntafstand) zou dit 1/450s zijn, zeg maar 1/500s. dus rond de 3 stops winst.
                          weet niet of de sony en pentax stabilisatie systemem verbetert zijn toz van KM, sommige beweren van wel andere van niet.
                          300mm is absoluut geen 500mm hé , (300mm is waarschijnlijk zowat de limiet voor die 3 stops), en ik heb geen vaste hand . Plus een 500mm spiegel is een zeer lichte kleine lens, helpt ook niet. Maar het is 1 stop winst. En als jij een vaste hand hebt, zou je zonder IS misschien ook al op 1/350 kunnen trekken met die lens, dan word met IS en 1 stop 1/150 (os zo) mogelijk. Klopt dus wel volgens mij.
                          Feit blijft, dat het sensor anti shake systeem superieur is in beeldkwaliteit, je krijgt geen extra glas in de lens, en dat zie je !
                          Overigens, over hoeveel stops winst, is er ook bij de IS en VR gebruikers heel wat te doen hoor!
                          Bottom line: prijs / mogelijkheden kan geen VR of IS aan de sensor oplossing tippen. Maar voor lange tele's heeft het beperkingen. Hebben we het dan over Sony Alpha kopers? Nee. Dit zijn en blijven low-budget of instap dslr's.
                          Waarmee ik ineens wil aangeven, dat ik volop wachtende ben op een hoger niveau Sony dslr!

Comment

Maar voor lange tele's heeft het beperkingen. Hebben we het dan over Sony Alpha kopers? Nee. Dit zijn en blijven low-budget of instap dslr's.
                            Waarmee ik ineens wil aangeven, dat ik volop wachtende ben op een hoger niveau Sony dslr!
                            denk dat je niet allen bent misschien next PMA ???

Comment

Bottom line: prijs / mogelijkheden kan geen VR of IS aan de sensor oplossing tippen. Maar voor lange tele's heeft het beperkingen. Hebben we het dan over Sony Alpha kopers? Nee. Dit zijn en blijven low-budget of instap dslr's.
                              Daar geef ik je 100% gelijk in.

Kan de A100 overigens qua AF voor actiefotografie met de "grote" merken mee? Je hebt toch immers toch de ervaring omdat je al met zowel Sony en Nikon gewerkt hebt.

MVG,

Comment

Daar geef ik je 100% gelijk in.

Kan de A100 overigens qua AF voor actiefotografie met de "grote" merken mee?
                                MVG,
                                Neen, helaas, er zijn te weinig lenzen bij Minolta / Sony die interne focusmotors hebben, toch wel een must voor een snelle AF. Zij noemen het SSM, de 80-200 2.8 heeft dat bijvoorbeeld. Maar helaas geen midrange toplenzen. Voor primes valt het allemaal nog wel mee, de 300mm f2.8 G is niet traag te noemen, maar geen af-s of usm speed.
                                Nauwkeurigheid is absoluut geen probleem daarentegen, als de body juist gecalibreert is, maar datzelfde telt voor alle camera's. De D80 die ik nu heb, is zeker NIET nauwkeuriger, integendeel.
                                Om eerlijk te zijn, ik heb er wel eens een paar afgedroogd in af performantie, tijden een belcar race op zolder, het waren canonians met 20d, en de 70-200 usm, ik had de km 7d, met de oeroude trage 70-210 f4.0, maar het is ook een kwestie van techniek natuurlijk. (ze stonden nog zo te lachen met mij !!)Vroeger hadden we geen af, en werden er ook aktieshots gemaakt.

Ik hoop dat de nieuwe sony de tekortkomingen weggewerkt krijgt, zijnde af snelheid (van mijn part steken ze een af-s motor IN de body!), dan durf ik gerust weer een minolta variant aan te schaffen, het glas is zo goed.....Dat moet je echt eens gezien hebben, G betekent bij Minolta Goed

Comment

Working...
                                X