Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alfa 100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Alfa 100

Graag had ik jullie mening gehad over de Sony Alfa 100 SLR camera.
    Positieve eigenschappen zijn toch de beeldstabilisator en het sofwerend trilsysteem. Hij wordt ook in kit aangeboden met de volgende lenzen.
    18-70mm en 75-300mm.

Re: Sony Alfa 100

Oorspronkelijk geplaatst door gerry E Bekijk bericht
    Positieve eigenschappen zijn toch de beeldstabilisator en het sofwerend trilsysteem. Hij wordt ook in kit aangeboden met de volgende lenzen.
    18-70mm en 75-300mm.
    alPHa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      alPHa
      Alfa Romeo, Sony Alpha. Toeval ?

Onze mening? Niet beter of niet slechter dan zijn concurrenten, je mag zelf kiezen, voor zover je nog niet gekozen hebt
      flickr

Comment

Verwacht misschien niet teveel van het anti-stofsysteem. Op de 400D werkt dat matig tot niet. Op zich zou dat geen argument mogen zijn om die camera wel of niet te kopen. Een sensor is snel schoongemaakt hé.
        ______
        www.vue.photo

Comment

anti-dust systeem is geen wondermiddel, maar als je de aanwijzingen volgt zoals in de handleiding zul je niet (te vlug) naar die overdreven dure swaps moeten grijpen.
          anti-shake + zeer goede resolutie en detailweergave vooral onder de 1000 ISO + ingebouwde Dynamic Range optimalisatie zijn zowat de grootste en zeker niet de onbelangrijkste troeven van de A100.

Vanaf 800 ISO heeft de A100 meer ruis dan de concurrentie maar met zeer goed behoud van detail. (er zijn voldoende programmas in omloop om ruis te reduceren maar geen enkel om detail bij aan te breien).
          Aan de andere kant komt ISO 800 bij de A100 overeen met ISO 1000 en ISO 1600 met ISO 2000 het is te zeggen de gevoeligheid ligt 1/3 stop hoger dan aangegeven en dit over gans de lijn. Dwz dat je in een bepaalde lichtomstandigheid het best kan zijn dat je met de A100 op een lagere ingestelde ISO waarde kunt fotograferen dan bvb met D80 of D400. Betekent ook dat de noise vergelijkingen op basis van ISO instellingen irrelevant zijn.

In kort een camera die veel te bieden heeft voor een zeer aantrekkelijke prijs volgens mij een aanrader

Comment

heb de S A nu al een tweetal maanden, en ik ben er toch tevreden over. De stabilisator haalde me over de streep en heeft me nog niet ontgoocheld. Maar de kitlans 70-300 heb ik links laten liggen en heb deze van Sigma aangeschaft. Niet twijfelen en doen!
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

Comment

@guido,

waarom heb je de kitlens laten liggen? en welke van sigma heb je aangeschaft?

Ik overweeg een alpha 100 te kopen. de prijs is voor een body + de 2 kitlenzen € 979,-- inclusief een boek en een cursus.
              Hij wordt ook aangeboden voor € 927,-- maar dan zonder de cursus en het boek maar met een 1 gb geheugencard (niet de snelste)

Wat is het advies?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerry E Bekijk bericht
                18-70mm en 75-300mm.
                Iets wat ik ooit over het hoofd gezien heb bij een vergelijking is dat de beeldstabilisator van de sony, uw 10 MEGA pixel resolutie naar beneden haalt, immers de CCD beweegt tegen en niet een elementje in de lens zoals de VR en IS lenzen. Maar voordat je je hierdoor laat leiden, zoek eerst eens op hoeveel, want ik heb het ook maar meegekregen van een verkoper en het niet zelf gecontroleerd.

Comment

eigenlijk ben ik niet zo pro die sony.... de ingebouwde vr is bij lange na niet zo efficient als lenzen met vr,en bovendien heleboel ruis op hoge iso...
                  als je echt iets met ingebouwde vr wil denk ik dat pentax betere keuze is.
                  canon en nikon hebben dan weer lenzen met ingebouwde vr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
                    Iets wat ik ooit over het hoofd gezien heb bij een vergelijking is dat de beeldstabilisator van de sony, uw 10 MEGA pixel resolutie naar beneden haalt, immers de CCD beweegt tegen en niet een elementje in de lens zoals de VR en IS lenzen. Maar voordat je je hierdoor laat leiden, zoek eerst eens op hoeveel, want ik heb het ook maar meegekregen van een verkoper en het niet zelf gecontroleerd.

'k zou van verkoper veranderen als ik u was .. misschien is die man beter in de stofzuiger branche ?

Comment

Wablieft??? ja wadde. volgens mij is het systeem van bewegende sensor superieur aan de lens stabilistatie, omdat je 1: alle lensen kunt stabiliseren, en 2: er geen extra glas in de lens moet (wat op zijn minst de optische opbouw van een lens bemoeilijkt, zoals al een aantal vergelijkigen aangetoond hebben, zie maar naar de canon 70-200 2.8 L met en zonder IS)

Comment

Heb de A100 nu ongeveer een maand. Ben er tevreden van, maar ben dan ook maar beginnend amateur.
                        Twijfelde tussen de A100 en EOS400D.
                        Vond echter dat de A100 veel beter in de hand ligt (EOS is te klein).
                        Ook de beeldstabilisatie vond ik een pluspunt.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

Comment

is een van de zovele voorbeelden dat verkopers ofwel niet competent zijn, ofwel hun stock aan canon-nikon materiaal kwijt willen. sony alpha is nu juist de camera met een exellente resolutie en detail weergave en dit met of zonder steadyshot activated. het zijn juist de VR en IS lenzen die aan kwaliteit inboeten mischien juist de reden dat je geen enkel kwaliteits lens (lees prime lens) kunt vinden met IS/VR
                          Hoop dat je daar niet gekocht hebt lijken mij niet echt betrouwbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                            eigenlijk ben ik niet zo pro die sony.... de ingebouwde vr is bij lange na niet zo efficient als lenzen met vr,en bovendien.
                            waar heb je die info vandaan ?? dacht dat het juist andersom was, a.u.b. maak ons een beetje wijzer leg uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              waar heb je die info vandaan ?? dacht dat het juist andersom was, a.u.b. maak ons een beetje wijzer leg uit.
                              Hoe langer het objectief, hoe minder effectief de steadyshot. Simpel, omdat de unit veel grotere bewegingen moet maken om bewegingsonscherpte te compenseren bij een tele. Waar bij gewone objectieven (28-50mm) de steadyshot op zijn best presteert hou je bij 300-500mm amper nog iets van stabilisatie over. MAW bij de lengtes die het het meest nodig hebben, is het het minst effectief. Lang leve IS/VR ingebouwd in de tele's

MVG,

Comment

Working...
                              X