Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II
Ook een happy 30 D'er
Canon 5D Mark III+Canon G11+70-200 L F2.8 IS USM +EF100mm F/2.8L Macro IS USM+16-35 L F2.8 +Canon 420 EX +Manfrotto MT 190CXPRO4+Monopod+ extender II 1.4 Canon
Sinds verleden jaar ben ik ook in het bezit van een 30D.
Onlangs ben ik de volgende engelstalige handleiding tegengekomen geschreven door Ken Rockwell http://www.kenrockwell.com/canon/30d...sers-guide.pdf.
Deze handleiding geeft nuttige tips en is gebruiksvriendelijker dan de originele van Canon.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Oorspronkelijk geplaatst door JumpingjacquesflashBekijk bericht
Sinds verleden jaar ben ik ook in het bezit van een 30D.
Onlangs ben ik de volgende engelstalige handleiding tegengekomen geschreven door Ken Rockwell http://www.kenrockwell.com/canon/30d...sers-guide.pdf.
Deze handleiding geeft nuttige tips en is gebruiksvriendelijker dan de originele van Canon.
Deze manual geeft ook een aantal slechte tips, vind ik en is eigenlijk meer een beschrijving van welke instellingen HIJ prefereert.
RAW raadt hij af bv. en bij JPG promoot hij de "medium" boven de "fine" setting
De sensor zou je ook al niet zelf mogen kuisen ("Don't try this at home! I've made about 60000 shots on DSLR's and I've never cleaned a sensor, except with a blower blulb").
Wel ik ben nog lang niet zover in aantal "clicks", maar heb m'n sensor toch al enkele keren moeten kuisen (1-2x per jaar).
Deze manual geeft ook een aantal slechte tips, vind ik en is eigenlijk meer een beschrijving van welke instellingen HIJ prefereert.
RAW raadt hij af bv. en bij JPG promoot hij de "medium" boven de "fine" setting
De sensor zou je ook al niet zelf mogen kuisen ("Don't try this at home! I've made about 60000 shots on DSLR's and I've never cleaned a sensor, except with a blower blulb").
Wel ik ben nog lang niet zover in aantal "clicks", maar heb m'n sensor toch al enkele keren moeten kuisen (1-2x per jaar).
Dat is zeker waar Geert, het zijn zijn eigen voorkeuren.
Ik ben ook niet met alles akkoord, heb ook mijn eigen voorkeur, zoals JPEG "fine" i.p.v. JPEG "medium".
Niettegenstaande vind ik zijn handleiding toch meer verstaanbaar dan die van Canon.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment