Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangen van A1 konica minolta

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervangen van A1 konica minolta

Hoi,

Heb een vraagje voor de kenners van de minolta toestellen.
    Mijn A1 is een dezer dagen defect geraakt.
    De herstelling zal (kan) niet worden uitgevoerd maar het toestel zou wel vervangen worden door een ander.(Service van minolta)
    Ik moet factuur binnenbrengen enz....
    Nu vraag ik mij af met welk konica minolta toestel ik de A1 het best kan vergelijken?
    Heb al eens op de site gaan neuzen en ben daar de dimage A2, A200,en de 7Hi tegengekomen.
    Heeft iemand een idee of deze toestellen dicht tegen de A1 aanleunen of er toch een opmerkelijk verschil is?
    (In de veronderstelling dat minolta mij een ander toestel aanbied natuurlijk)

Dank bij voorbaat

Re: Vervangen van A1 konica minolta

7hi is ouder, A1 was de eerste met image stabilisatie dacht ik. Die A2 zal er het dichtst bij aansluiten (de opvolger van de a1, de a200 zegt me spijtig genoeg niks meer)

Ex 7i gebruiker
    To make your dreams come true, wake up

Comment

In het geval ze de dynax 5D zouden voorstellen, zou dat een drempel lager zijn? Kwa functies en vergelijk?

Comment

Mijn tweede toestel was ook een A1, is 6 maanden weg voor herstelling.
        Heb nu kunnen forceren dat ze mijn toestel gecrediteerd hebben.
        Dat ze jou een ander toestel gaan geven betwijfel ik dus tenzeerste.
        Ik ga mij nu de Powershot G7 aankopen tervervanging.
        Als ik jou was zou ik van Minolta afblijven gezien de overname door Sony
        en de lamentabele service, Minolte verdwijnt in de kelder.

Veel succes verder

Comment

Ik heb jaren met de Minolta A1 gewerkt. Daarvoor had ik een 7i en na de A1 heb ik de A2 Gehad....Maar die was niet beter dan de A1 vond ik...In iedergeval een A2 zal je nieuw nergens meer Vinden want dit toestel wordt toch al een tijdje niet meer gemaakt...Als je nu een A200 zou vinden (dat ook al niet meer gemaakt wordt) nog dan zou ik deze nemen.....Maar als je nu het batterijpak moest hebben bij de A1. Dan moet je wel oppassen want het batterijpak past niet op de A200.
          Ik heb zelf een Nikon D200 en een D70 + de Canon S80..Maar soms heb ik nog altijd spijt dat ik die A1 heb weggedaan. Mijn S80 vind ik zeker niet beter.
          En een spiegelreflex heeft een ander soort gebruikersgemak (iets meer gesleur vind ik). Hopelijk Krijg je als vervanging een A200.

BD594BE
          Last edited by jan van ginkel; 25 december 2006, 11:39.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

Comment

Een A2 is prima. Ik bezit er ééntje. Deze doe ik nooit weg.
            Zeer licht en een prachtige lens erop.
            A200 is ongeveer hetzelfde.
            Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
            Konica Minolta Dimage A2
            Lumix FX-30

Comment

De verschillen tussen de Minolta A1, A2 en A200 zijn niet zo groot. Alle drie dezelfde lens, anti schake, eenzelfde Minolta-manier van bediending en de natuurlijke kleuren. De A2 en A200 hebben wat meer megapixels, en nog andere kleinere verbeteringen. Dus een ruil voor deze zal zeker niet in je nadeel zijn.
              groetjes, Philip
              Canon eos 600D : Canon EF-S 10-22mm f 3.5-4.5 USM : Canon EF 24-70mm f 4 L IS USM : Canon EF 70-200mm f 4 L

Comment

Working...
              X