Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winkel west-vlaanderen k10d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• winkel west-vlaanderen k10d

hallo,
    Ik zou graag eens de k10d vastpakken. qua technische gegevens gaat mijn voorkeur naar dit toestel maar ik vind hem hier(regio waregem-tielt-kortrijk) nergens. Ik heb reeds bij enkele winkels gedaan maar krijg steeds dezelfde reactie: we hebben hem niet binnen maar kunnen hem wel bestellen (en weten niet wanneer hij dan gaat geleverd worden )
    Er zijn ook verschillende die het toestel afkeuren en andere willen geen mening kwijt. reden: onzeker van opvolging, overgenomen in België, 1 iemand die het zelfs een B-toestel noemde...
    Als ik het niet vind zal het dan maar de D80 of A100 worden...
    Hoe zit het eigenlijk met de service van pentax als ik nu al nergens dat toestel vind in de winkels...

Re: winkel west-vlaanderen k10d

Misschien in Deinze, is toch een redelijk grote:

K10D is zeker geen slecht keuze en je alternatief de D80 ook niet. Wat ik van de A100 zag ligt mij persoonlijk minder, dan toch liever een D80 of K10D.
    En anders eens in de Fnac gaan kijken in Gent, bellen gaat tegenwoordig niet, er speelt een bandje dat het personeel geen telefoons kan opnemen wegens de drukte in de winkel (met als resultaat nog meer volk maarja...)
    Last edited by Wim; 23 december 2006, 09:28.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grumph Bekijk bericht
      hallo,
      Ik zou graag eens de k10d vastpakken. qua technische gegevens gaat mijn voorkeur naar dit toestel maar ik vind hem hier(regio waregem-tielt-kortrijk) nergens. Ik heb reeds bij enkele winkels gedaan maar krijg steeds dezelfde reactie: we hebben hem niet binnen maar kunnen hem wel bestellen (en weten niet wanneer hij dan gaat geleverd worden )
      Er zijn ook verschillende die het toestel afkeuren en andere willen geen mening kwijt. reden: onzeker van opvolging, overgenomen in België, 1 iemand die het zelfs een B-toestel noemde...
      Hoe zit het eigenlijk met de service van pentax als ik nu al nergens dat toestel vind in de winkels...
      Momenteel beste keuze volgens mij zou me niet laten verleiden om een trappeke lager te gaan is ie nog niet beschibaar bij foto konijnenberg ?

Comment

hallo,
        In de Fnac in Gent heb ik de K10d gisteren in de vitrine zien staan.
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

Comment

ikzelf heb een Olympus e500. Het is ongelooflijk hoedat winkeliers de 'kleinere' merken over het hoofd zien. Het komt er op neer dat ze bang zijn om eens iets anders dan de grote 2 te verkopen, laat staan in voorraad te nemen en hun geld erin te steken. Dit ondanks de zeer goede kritieken in de vakpers en vaksites (dpreview, ...).

Ik begrijp je frustaties maar na wikken en wegen heb ik toch gekozen voor een "B-merk". Op prijs/kwaliteit-gebied kwam de E500 er het best uit in alle literatuur (een 8 tal maanden geleden) Tuurlijk wilde de fotograaf liever een D50 verkopen maar mijn gedachten stonden op een E500.

De naverkoop zou bij alle merken zeer triest zijn, je moet een beetje geluk hebben. Wisselingen of geld terug komen zeer zelden voor...

Reg.
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

hallo,
            ik zal dan deze week eens naar de Fnac gaan...
            Wat is de grote reden wrm de k10d eigenlijk zo slecht beschikbaar is.
            Ligt dat aan pentax zelf of aan de verkopers?
            Er vertelde me een verkoper dat hij niet zeker was van de latere opvolging van de k10d/ leverbaarheid. Is pentax effectief een risico-bedrijf of is dit gewoon schijn om nikon/canon verkocht te krijgen?
            Last edited by grumph; 24 december 2006, 12:11.

Comment

[QUOTE=grumph;1226708]hallo,

De reden waarom de K10D nog niet overal in de winkel ligt heeft volgens mij 2 redenen :
              - de meeste verkopers stellen zich weigerachtig op tegenover Pentax. Ze kennen vnl. Nikon en Canon en wensen niks anders te verkopen ?
              - de Pentax K10D is nog niet zo heel lang uit. De eerste batch bestond slechts uit 48 kits. De week daarop waren het er al iets meer. Nu moeten ze ondertussen wel vlot beschikbaar zijn bij de Beukelaer.
              Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

[QUOTE=Asahi;1227026]
                hallo,

De reden waarom de K10D nog niet overal in de winkel ligt heeft volgens mij 2 redenen :
                - de meeste verkopers stellen zich weigerachtig op tegenover Pentax. Ze kennen vnl. Nikon en Canon en wensen niks anders te verkopen ?
                - de Pentax K10D is nog niet zo heel lang uit. De eerste batch bestond slechts uit 48 kits. De week daarop waren het er al iets meer. Nu moeten ze ondertussen wel vlot beschikbaar zijn bij de Beukelaer.
                -natuurlijk merken als nikon canon en nu ook sony verkopen veel beter en de verkopers nemen minder risico met deze camera's in stock te nemen. Daarbij hebben deze merken ook een grotere naambekendheid.
                -verkopers willen natuurlijk hun stock van Nikon en Canon en Sony eerst kwijt
                (prijsen camera's hebben nogal den eigenschap om te zakken zekers na nieuwjaar)
                -marketing strategie van de grotere merken (bonussen aan verkopers)
                -onwetentheid meeste verkopers
                -k10d pas gelanceerd, vraag in Japan zelf zou nauwelijks te volgen zijn
                -een paar maand te laat op de markt gekomen (lancering komt nu haast samen met eindejaars hype)

Comment

Eergisteren hadden ze in elk geval nog een K10 in de Mediamarkt in Roeselare. Het leuke is dat je er uitgebreid alle toestellen kan vastnemen en 'bepotelen'.
                  Mijn eerste indruk: de K10 weegt een stuk meer dan mijn K100 maar heeft wel een mooie, heldere zoeker. Verder heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed daar ik best tevreden ben met mijn K100.

Comment

gisteren naar mediamarkt geweest in Roeselare...
                    En ja ik heb er de K10D gevonden...
                    Ik vond heb wel goed zitten in de handen iets minder dan de D80 maar die heb ik nu wel reeds regelmatig in mijn handen gehad (mss daarmee)...
                    De body van pentax is naar mijn gevoel beter dan die van nikon. Maar nikon heeft een uitgebereider gamma.
                    Ik denk dat het de pentax zal worden met mss volgend jaar uitbreiding op een dure lens (DA* 16-50 mm F2.8 ED AL [IF] of de DA* 50-135 mm F2.8 ED [IF] )
                    hier foto'tje

Comment

Graag info hoeveel ze in de mediamarkt vragen voor de K10? Is ie dan ook beschikbaar in Oostende?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr zabop Bekijk bericht
                        Graag info hoeveel ze in de mediamarkt vragen voor de K10? Is ie dan ook beschikbaar in Oostende?
                        1100 dacht ik... moet zeggen dat ik er niet zo op gelet heb met dat ik hem toch niet ging kopen in mediamarkt... Heb trouwens hem goedkoper gevonden op internet....

Comment

Ben gisteren ook eens gaan kijken in de mediamarkt in Roeselare, waar ie idd beschikbaar is dit aan €1099 (body+18/55),wat dan evenveel is als bij Top Camera.De bijhorende 18/200 van Tamron kost er €549 en bij Top Camera:€499; zo goedkoop is Mediamarkt nu dus ook weer niet!
                          Graag info waar jij de k10 hebt gevonden op het internet, want ik twijfel daar nu over (kopen internet/winkel) vooral qua service; mijn schoonbroer kocht een nikon bij fnac frankrijk en bekwam daar een service van 5jaar en dat vind ik toch al lang.

Comment

camera.nl of digitalstreet.nl waren de goedkoopste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr zabop Bekijk bericht
                              Ben gisteren ook eens gaan kijken in de mediamarkt in Roeselare, waar ie idd beschikbaar is dit aan €1099 (body+18/55),wat dan evenveel is als bij Top Camera.De bijhorende 18/200 van Tamron kost er €549 en bij Top Camera:€499; zo goedkoop is Mediamarkt nu dus ook weer niet!
                              Graag info waar jij de k10 hebt gevonden op het internet, want ik twijfel daar nu over (kopen internet/winkel) vooral qua service; mijn schoonbroer kocht een nikon bij fnac frankrijk en bekwam daar een service van 5jaar en dat vind ik toch al lang.

Voor zoiets gevoeligs ga ik niet naar het internet, maar naar een zaak die er al jaren is, ben zelf eens gaan horen bij zo'n zaak.
                              De verkoper stelde zelf voor om de K10D te kopen ondanks de keuze tot 1500euro en ik zelf de 30D en de D80 voorstelde.
                              De prijzen waren 1099 met standaard lens en 1299 voor de kit met telelens met 2 jaar garantie. En ik kan er altijd terecht voor vragen en info.
                              Geen gedoe met opsturen van uw toestel, de onzekerheid of die wel onbeschadigd terecht komt of mss zoek raakt.
                              Ben wel vergeten bij eventeule problemen met een camera of er gratis een vervangtoestel word aangeboden, een mens vergeet toch altijd iets

Comment

Working...
                              X